Miksi kuntosalit ovat nykyään pelkkiä näyteikkunoita?
Miksi kaikkien kuntosalien konseptiin kuuluu nykyään se että ne on tehty näyteikkunoiksi?
Huomasin tämän eräänä sateisena pimeänä iltana kun ajoin kaverilta kotiin, kaikki matkan varrella olevat kuntosalit (4 kpl) loistivat valoineen pimeässä ja ihmiset erottuivat selvästi ikkunoiden läpi kun polkivat ja hytkyivät ihan lasien edessä! Kuka tuommoisissa viitsii enää käydä, ellei ole valmiiksi ihan fitnessmallin näköinen että kehtaa heilua siinä ikkunalla???!
Kommentit (36)
Mistäpä suomalainen ei ahdistuisi.
Uskokaa tai älkää, tämä tyttö lähtee nyt kuntosalille testaamaan, mitä näin tuulisena päivänä ikkunoista näkyy :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkien kuntosalien konseptiin kuuluu nykyään se että ne on tehty näyteikkunoiksi?
Huomasin tämän eräänä sateisena pimeänä iltana kun ajoin kaverilta kotiin, kaikki matkan varrella olevat kuntosalit (4 kpl) loistivat valoineen pimeässä ja ihmiset erottuivat selvästi ikkunoiden läpi kun polkivat ja hytkyivät ihan lasien edessä! Kuka tuommoisissa viitsii enää käydä, ellei ole valmiiksi ihan fitnessmallin näköinen että kehtaa heilua siinä ikkunalla???!
Onhan se noloa, jos on äärettömän tärkeä VIP-henkilö ja julkkis, jonka tekemisistä koko maailma on kiinnostunut. Niinkuin minä ja sinä. En tiedä mitä tekisin jos joku tuttuni saisi selville että sen lisäksi että olen pullea keski-ikäinen, juoksen juoksumatolla. voi sitä häpeän määrää.
Täällä av:lla on muuten kiehtova keskusteluketju asioista, jotka hävettävät palstalaisia. Maton vieminen pesulaan oli ap:n häpeän aihe, ja siitä se sitten lähti, kymmeniä sivuja häpeää ja kärsimystä.
Ei kai se nyt mikään häpeän aihe ole, että käy salilla. En silti haluaisi esiintyä näyteikkunassa puhisemassa juoksumatolla.
Ei kaiken ei-häpeällisen ja normaalielämään kuuluvan tarvitse olla jotain some-sukupolvien julkista showta.
En koe juoksemista juoksumatolla sen suuremmaksi show'ksi kuin juoksemista kadulla. En ole niin tärkeä, että mikään minun tekemiseni olisi suuri spektaakkeli ja yleisen mielenkiinnon kohde. Olen siis keski-ikäinen ja kaukana somesukupolvesta.
Katu ei ole mielestäni mikään näyteikkuna.
Mutta makuasioitahan nämä :) Kiva jos sinua ei haittaa, minua haittaisi, joten en tuollaisilla saleilla käy.
Hei, pitänee vielä vähän tarkentaa: minusta juoksumattokaan ei ole näyteikkuna, vaikka ulkoa saattaakin erottaa, että joku juoksee matolla ja kymmenissä muissakin laitteissa on kuntoilijoita. Olisin aika hämmästynyt, jos joku oikesti kiinnostuisi yksittäisen kuntoilijan tekemisistä. Mutta se taas johtunee siitä, että minua itseäni ei kiinnosta tiirailla sisätiloihin. Makuasioita ja erilaisia kiinnostuksen kohteita siis :)
No joo, ehkä minulle tuli tässä mieleen yksi lähistöllä oleva kuntosali, missä juoksijat ovat kirjaimellisesti näyteikkunassa. Siis juoksumatot ovat rivissä suoraan siinä ikkunan edessä. Huvittavinta on se, että tuossa liikehuoneistossa oli ennen peitetyt ikkunat. Niistä tehtiin ihan tarkoituksella avoimet tätä kuntosalia varten.
Koen myös tympeäksi keila- ,squash- ja uimahallit , joista hyvä näkyvyys kahvilaan tai muihin yleisiin tiloihin. Saisi olla hiukan suojaisampaa harjoitella urheilua, kaikki eivät halua pelata näytösotteluita.
Itse vedän salilla college-housuilla ja kauhtuneella teepaidalla. Luulisin että tuon kaltaisilla saleilla minut ohjattaisiin takahuoneeseen hikoilemaan ja ongelma poistuisi omalta kohdaltani samantien.
Ihan sama, onko se kenelle ahdistavaa ja kenelle ei, mutta onhan tämä nyt aika mielenkiintoinen ilmiö. Eivät kuntosalit ennen olleet tuollaisia näyteikkunasaleja, joten se, että niin monet niistä nykyään perustetaan näyteikkunallisiin kiinteistöihin, kyllä kertoo JOTAIN meidän ajastamme. Jokin merkitys niillä ikkunoilla on.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, onko se kenelle ahdistavaa ja kenelle ei, mutta onhan tämä nyt aika mielenkiintoinen ilmiö. Eivät kuntosalit ennen olleet tuollaisia näyteikkunasaleja, joten se, että niin monet niistä nykyään perustetaan näyteikkunallisiin kiinteistöihin, kyllä kertoo JOTAIN meidän ajastamme. Jokin merkitys niillä ikkunoilla on.
Nykyisin on paljon televisio-ohjelmia joissa pääosassa on kuntosaleilla kuntoilu ja sen aiheuttama muodonmuutos, joten salilla liikkuvan ihminen näkeminen ja näkyminen on nykyisin luonteva ajatus. Omalla akvaariosalillani on myös huone, jonka ikkunat on teipattu umpeen ja joka on vain naisille varattu.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa tai älkää, tämä tyttö lähtee nyt kuntosalille testaamaan, mitä näin tuulisena päivänä ikkunoista näkyy :)
Minusta tuo oli aika viaton lausahdus, mutta eikö vaan arvon "keskustelijoilla" ole herne niin syvällä nenässä oletettujen mielipide-erojen johdosta, että tuotakin on pitänyt alapeukuttaa.
Minä muuten en pidä kampaamoiden tyylistä eli siitä, että istut keskellä huonetta valot sojottaa kohti päätäsi ja kadulla kulkevat voivat katsoa ikkunan takaa kuinka hiuslisäkkeitäsi irrotellaan.
Kuntosalit taitavat valikoida asiakkaitaan tuolla tavalla. Olin jo päättänyt mennä tutustumaan yhteen saliin, mutta käännyin takaisin kun näin sen ikkunat. Tulisi liian kalliiksi käydä siellä kun pitäisi ostaa niin hienot kuntoiluvaatteet, että kehtaisi olla näyteikkunassa. Eikä tuo kroppakaan oikein näyteikkunanukketasoa ole. Mutta olenkin niitä ihmisiä, jotka ei menisi kuntopyöräilemään stokkan tai sokoksen näyteikkunaankaan. Mutta no hätä, löysin oman pieruverkkarisalin, jossa tällainen lähinnä kuntoilusta eikä näyttelyesineenä olemisesta kiinnostunut voi kuntoilla. Toivonkin, että kaikki näyttäytymisestä kiinnostuneet ovat hakeutuneet toisaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mjaa, mä tykkään katsella salilla ulos ikkunasta. Minuutin-parin arjatauolla ei viitsi alkaa mitään kännykkää räpläillä, joten katselen kadun vilinää.
Miten sinä pimeällä mitään kadun vilinää näet ikkunasta?
Käyn salilla Helsingin keskustassa, ikkunan takana on kirkkaasti valaistu kävelykatu ravintoloineen ja liikkeineen, toisella puolella ikkuna ostoskeskukseen. Hyvin näkee vilinän. Jossain Pihtiputaan taajamassa tilanne lienee eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mjaa, mä tykkään katsella salilla ulos ikkunasta. Minuutin-parin arjatauolla ei viitsi alkaa mitään kännykkää räpläillä, joten katselen kadun vilinää.
Miten sinä pimeällä mitään kadun vilinää näet ikkunasta?
Katuvalot valaisee?
Minusta on mukavampi käydä salilla josta näkee uloskin päin. Ikkunassa on teipit alaosassa niin, ettei kadulla kulkijoiden tarvitse nähdä minun rasvamakkaroitani. No, bussissa istuvat ehkä näkevät, mutta yhtä hehkeältä minä näytän kesällä t-paidassakin, kuin salilla kuntopyörän selässä.
En kyllä kävisi missään pimeässä kellariloukossa. Katuvilinää on kiva katsella.
Vierailija kirjoitti:
Itse vedän salilla college-housuilla ja kauhtuneella teepaidalla. Luulisin että tuon kaltaisilla saleilla minut ohjattaisiin takahuoneeseen hikoilemaan ja ongelma poistuisi omalta kohdaltani samantien.
Miksi ihmeessä ohjattaisiin? Tuota viestiä en käsitä lainkaan.
Itse vedän lökäpösyillä, katsoo kuka katsoo.
Jotenkin halvan näköisiä nuo salit joissa ihmiset ravaa ja pomppii näyteikkunassa kuin sopulit :D Onko ne halppissalit yritetty vaan saada tilavamman näköisiksi laittamalla lattiasta kattoon olevat ikkunat? Sitten ne laihoimmat fitnesshyönteiset tunkee aina siihen parhaimmille paikoille kiskomaan trikoita persvaoistaan niin että kaikki varmasti näkee!
Ai meillä on himmeät valot :D