Mistä hyvät joululaatikot? Ei enää Saarioisten kiitos.
Kun en muuten syö eineksiä, miksi söisin niitä jouluna? Mistä olette hankkineet joululaatikot, jos nämä mainitut ei teille maistu?
Ei kannata ehdottaa, että tekisin itse, koska en töiden vuoksi ehdi. Enkä suoraan sanottuna jaksakaan.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Pyydä äitisi tekemään sulle jos kerran et ehdi.
Hauska neuvo, mutta eipä taida toisella paikkakunnalla oleva vielä työelämässä oleva yli 60v. äitini minulle alkaa väkertää näitä.:) :D
Kiitos paljon vastauksista, tuo valmissoseista tehty laatikkokin meni nyt minulla korvan taakse, vaikka tänä jouluna eivät aikataulut taida niiden valmistusta suosiakaan.:)
ap
Okei. No kertokaa nyt sitten, että kuinka helppo niitä on tehdä? Siis ihan kongreettisesti? Jos vaikka innostuisin itsekin tekeen ekaa kertaa elämässä, jos niiiiin helppoo on, kun mainostatte... T: nainen 27
Vierailija kirjoitti:
Okei. No kertokaa nyt sitten, että kuinka helppo niitä on tehdä? Siis ihan kongreettisesti? Jos vaikka innostuisin itsekin tekeen ekaa kertaa elämässä, jos niiiiin helppoo on, kun mainostatte... T: nainen 27
Lanttulaatikkoon tulee kermaa, kananmuna ja mausteet. Sitten uuniin. (paistoaika toki on n. tunti, mutta eihän sitä uunin vieressä tarvitse kököttää)
Porkkanalaatikko on hieman aikaa vievämpi, kun siihen täytyy keittää riisipuuro. Muuten sama kuin lanttulaatikossa eli kaikki ainekset sekaisin ja uuniin.
Tietääkö kukaan kun kahtena vuonna mun perunalaatikko on alkanut käydä ei imeltyä ja viime vuonna markkinoilta ostettu meni roskiin kun ihan käynyt..
Stockmannilta ne niiden omatekemät, en huomaa eroa kotona tehtyihin. Jopa anoppi siirtyi niihin niitä maistettuaan meillä.
Miksi ihmeessä niihin pitää käyttää sekuntiakaan aikaa? Ei kaikkea tarvitse itse tehdä, eikä kannata. Ei varsinkaan niistä huonolaatuisista, hapettuneista valmisjuuressoseista. Jos teet itse, niin käytä varmasti hyvänmakuisia, ehkä luomuja juureksia. Eli vrt makuja, joudut ostamaan koe-eriä tätä varten. Myös muiden aineiden tulee olla korkealaatuisia ja maustaminen kohdallaan. Perunalaatikko täytyy tehdä esim Rosamundasta tai parhaimmasta laadusta olevasta muusiperunasta, jota saat. Puikulaakin voi kokeilla.
Eli joko tekee kunnolla tai ei tee ollenkaan, vaan ostaa ne Stockan 5€/loota laatikot, jotka on monena vuonna valittu parhaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä etteikö eineslaatikotkin voisi olla hyviä ja etteikö niitä saisi käyttää, mutta pakko kysyä että miten voi olla mahdollista että tekemiseen ei ole aikaa tai ei viitsi? Ymmärrätkö miten helppoa niitä on tehdä, varsinkin jos käyttää valmista sosetta?
En ole koskaan tehnyt laatikoita itse. Rosollin teen itse, mutta en jaksa vääntää kaikkea. Olen vielä jouluaattona töissä ja vuorotyöläisenä menee vielä väsymyksestä palautumiseen, siksi voin edes harkita tällaista. Jos taas aatto ja sitä edeltävät päivät olisivat vapaat niin mikäpä siinä olis kokkaillessa.:)ap
Laatikot on ihan naurettavan helppo ja nopea tehdä itse, jos käyttää valmista sosetta.
Aineiden sekoitus vaan ja uuniin. Tai pakkaseen.
Mä tein kaikki laatikot pakastimeen viikko sitten. Tein lanttulaatikon, porkkanalaatikon, maksalaatikon ja perunalaatikon yhdessä illassa. Tai no perunalaatikon laitoin vasta seuraavana päivänä pakastimeen, kun se imeltyi yön ajan.
Mulla ei ole pakastinta, muutenhan tää olis oiva vinkki.
ap
Kellä ei oo 2015 vuonna pakastinta :D
Oi ei.. Jopas sinulla on vaikeaa. Mutta aika monta vinkkiä olet täältä saanut. Tai osta sitten niitä Saarioisten laatikoita.