Mitä viedä tuliaisina Suomesta ulkomaille?

Vierailija

Lähden ensimmäistä kertaa tapaamaan mieheni perhettä Etelä-Amerikkaan ja kaipaisin tuliaisvinkkejä.

Perhe käsittää hänen äitinsä ja isänsä + veli vaimoineen (kolmikymppisiä, lapsettomia), ovat ihan normituloisia ja muutenkin aika perustyyppejä millaisen kuvan olen heistä saanut. Kukaan heistä ei ole käynyt Suomessa.

Haluaisin viedä jotain oikein suomalaista, mutta kuitenkin sopivan 'mautonta ja hajutonta', eli ei ehkä mitään Aaltovaasia joka sattuu sitten olemaan sisustukseen väärän värinen eikä sen ns arvoa ymmärretä ja sitten se jää kaappiin pölyttymään tai parhaassa tapauksessa särkyy jo matkalla. Tai Kalevalakorua, joka ei sitten sovikaan saajan tyyliin.

Ja lisäksi mikäli teillä on noista Etelä-Amerikan maista kokemusta niin onko jotain mitä ehdottomasti EI pidä viedä - joka saatettaisiin kokea peräti loukkaavana.

Ja pitäisikö minun viedä erikseen lahjat vanhemmille ja veljelle vaimoineen vai kasan kaikkea joka jää sinne vanhempien kotiin, siellä kaikki yhdessä kuitenkin tapaamme.

Vinkkejä kiitos!

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Pienimuotoista taidelasia tai -keramiikkaa. Ota selvää heidän musiikkimaustaan, jos siihen vaikka sopisi joku suomalainen soitanta.

Vierailija

Jotain muumijuttuja tai suklaata. Suklaa nyt ei ole erityistä, mutta tullee käyttöön. En veisi salmiakkia koska se ei ole ulkomailla herkku.

Vierailija

Suomalaisia herkkuja; salmiakkia, Fazerin sinistä yms. Ehkä jotain perus muumijuttuja tai suomalaista musiikkia..
Joku kirja joka kertoo Suomesta tai sellainen missä opetetaan Suomenkielen alkeita.

Vierailija

Suklaata ja ehkä jotain lasijuttuja, lasin värisenä niin sopii kaikkeen? Tällaistä itse vein etelä-amerikkaan, suklaata ja kastehelmi-kulhoja, lisäksi muumi-mukin nuoremmalle :) suklaa ei ole siellä päin kovin hyvää joten fazeriin yleensä ihastutaan!

Vierailija

Me vietiin miehen perheelle lahjat erikseen siskolle perheineen, isovanhemmille ja vanhemmille. Vietiin suomalaista kahvia ja muumikahvipurkki (nätti, ei lapsellinen) isovanhemmille.

Vanhemmille Iittalan se tuikkujuttu ja sinivalkoisia tuikkuja, joista muodostu paketissa Suomen lippu. Designia eivät varmaan arvosta, mutta onhan se nätti ku mikä ja he tykkäävät tuikuista.

Sisko Fazerin joulusuklaata ja hänen miehelle sweet and sour turkkareita ja pullo Karhua. Lapsille herra Hakkarainen pehmo esimerkiksi.

Toivottavasti vähän auttaa ideoimaan!

Vierailija

Ehkä isälle/veljelle myös joku suomiviina-pullo/vodka jos tykkäävät alkoholista? Muistaakseni itse vein koskenkorvaa ja tykkäsivät :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joku lahjakori missä on suomalaisia elintarvikkeita, siis karkkia, suklaata, salmiakkia, ruisleipää, jotain kahvia?

Kahvia Suomesta Etelä-Amerikkaan, että silleen. Senkin voi muistaa, että tottumattomassa suussa hapan suomalainen ruisleipä on yhtä namia kuin hapantunut maito suomalaisessa suussa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat