Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä viedä tuliaisina Suomesta ulkomaille?

Vierailija
19.11.2015 |

Lähden ensimmäistä kertaa tapaamaan mieheni perhettä Etelä-Amerikkaan ja kaipaisin tuliaisvinkkejä.

Perhe käsittää hänen äitinsä ja isänsä + veli vaimoineen (kolmikymppisiä, lapsettomia), ovat ihan normituloisia ja muutenkin aika perustyyppejä millaisen kuvan olen heistä saanut. Kukaan heistä ei ole käynyt Suomessa.

Haluaisin viedä jotain oikein suomalaista, mutta kuitenkin sopivan 'mautonta ja hajutonta', eli ei ehkä mitään Aaltovaasia joka sattuu sitten olemaan sisustukseen väärän värinen eikä sen ns arvoa ymmärretä ja sitten se jää kaappiin pölyttymään tai parhaassa tapauksessa särkyy jo matkalla. Tai Kalevalakorua, joka ei sitten sovikaan saajan tyyliin.

Ja lisäksi mikäli teillä on noista Etelä-Amerikan maista kokemusta niin onko jotain mitä ehdottomasti EI pidä viedä - joka saatettaisiin kokea peräti loukkaavana.

Ja pitäisikö minun viedä erikseen lahjat vanhemmille ja veljelle vaimoineen vai kasan kaikkea joka jää sinne vanhempien kotiin, siellä kaikki yhdessä kuitenkin tapaamme.

Vinkkejä kiitos!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vie mitään muumi-juttuja. Ei sen suosiota ymmärretä maailmalla ja se vaikuttaa varmaan saajasta lapselliselta. Esim. mun ranskalainen mies vertaa muumeja paavo pesusieneen yms...

Äläkä vie suomalaista suklaata tai salmiakkia yms karkkeja. Vaikka suomalaiset rakastaa Fazerin sinistä, niin ulkomaisen suuhun ei välttämättä maistu (vrt. kaakao%)

Itse veisin jonkun kuvakirjan Suomesta.

Muumijuttuja voi viedä japanilaisille, mutta muita ei ehkä tosiaan kiinnosta

Vierailija
42/43 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vie mitään muumi-juttuja. Ei sen suosiota ymmärretä maailmalla ja se vaikuttaa varmaan saajasta lapselliselta.

Äläkä vie suomalaista suklaata tai salmiakkia yms karkkeja. Vaikka suomalaiset rakastaa Fazerin sinistä, niin ulkomaisen suuhun ei välttämättä maistu (vrt. kaakao%)

Itse veisin jonkun kuvakirjan Suomesta.

Samoilla linjoilla. Etelä-Amerikassa ollaan tuskin kuultu mistään muumeista, joten ihmettelisivät niitä ihan lapsellisina tavaroina.

Kuvakirja - tai reseptikirja kuvineen Suomesta on todella hyvä.

Fazerin suklaa on aivan yliarvostettua suomalaisten keskuudessa (sori vaan) - en veisi minnekään ulkomaille. Suklaan pitää olla tummaa.

Lakkahillo on erittäin suomalaista, mutta monet ulkomaiset ystäväni ovat pitäneet pahana niitä pikku kiviä. Lakkalikööriä sen sijaan monet ovat ylistäneet. Harvinainen aromi.

Leipäjuusto on eksoottinen herkku. Kuumana tai kylmänä.

Karjalanpiirakoita ovat rakastaneet ehdoitta kaikki eri kansallisuudet. Lähes kaikki kysyvät ensin, "onko se makeaa vai suolaista?" :)

Mikäli ruoka tai juoma ei käy, niin veisin ehdottomasti puuta. Puisen tarjoiluastian, vadin, onhan niitä. Pala suomalaista havumetsää.

Juustohöylä poronluisella ottimella.

Ulkosuomalainen lähes 20 vuoden ajan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjuusto on kyllä niin kamalaa, etten veisi sitä kenellekään. Ellet sitten vihaa heitä..samoin poronluinen esine...