Mihin herkkuun olet koukussa?
Aloitan!
Linkosuon ruissipsit, ne valkosipuliset. Kyytipoikana cremè bonjour ruohosipulituorejuustoa. Ai taivas. Menisi helposti koko iso pussi.
Hipsinpäs keittiöön...
Kommentit (122)
Kermainen pinaattipasta. Pizza. Estrellan ranch&sourcream sipsit holiday\nacho dipillä..tuorehedelmämehut..turkinpippurit.
Olisiko antaa vinkkiä miten tuon vuohenjuuston saisi paistettua lähelle täydellisyyttä? Siis niin, että pinta on tosiaan ruskea, sisus lähes sulaa ja koko komeus EI leviä ympäri pannua. Toki se levinnyt ja ruskeaksi paistunut juustomössö on myös maukasta, mutta esteettisesti hiukan tökkii asetella sitä läjää lautaselle.
Pieni pyöreä ruisnäkkileipä kurpitsansiemenillä. En voi saada tarpeekseni, ja onnekseni se on vieläpä terveellistäkin kohtuullisina annoksina.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko antaa vinkkiä miten tuon vuohenjuuston saisi paistettua lähelle täydellisyyttä? Siis niin, että pinta on tosiaan ruskea, sisus lähes sulaa ja koko komeus EI leviä ympäri pannua. Toki se levinnyt ja ruskeaksi paistunut juustomössö on myös maukasta, mutta esteettisesti hiukan tökkii asetella sitä läjää lautaselle.
Pannulle voita, oivariinia tms., levy kutoselle (itsellä siis asteikko 1-6). Kun voi on sulanut ja lopettanut kuplimisen levy pari astetta pienemmälle ja suht paksut viipaleet vuohenjuustoa pannulle. Tämä on ainut tapa, jolla olen saanut vuohenjuuston paistumaan nätisti!
Jäätelö, mitä vatsani ei kestä. Niistä aika moni käy, mutta mansikka on ykkönen. Marjapiirakat, itse tekemäni jugurttimarjapiirakka erityisesti. Suolaisista croissantteja voisin syödä vaikka miten paljon, mutta koetan välttää kuitenkin. Näkkileipä ja juusto.
Suklaa, erityisesti Fazerin marianne ja hasselpähkinä, sekä Milkan keksisuklaa ja Lidlin Neosuklaa. Sipsit, ja niistä varsinkin jumbo juustonaksut, tavalliset juustonaksut ja Pringlesit (se punainen purkki, vain suolalla maustetut), mutta muutkin Pringlesit on hyviä.
Onhan noita vaikka mitä muutakin, esim. jäätelöt (varsinkin lakritsi), joulutortut, erilaiset pasteijat, voileipäkakut.
Jaksamisleipä maustamattomaan jogurttiin dipattuna.
Vierailija kirjoitti:
Laita juusto pakastimeen vähäksi aikaa ennen paistamista, sitten nopeahko paisto riittävän kuumalla pannulla, voi-öljyseoksessa. :)
Minulla vaihtelee kauppaan tulevien uutuustuotteiden mukaan. Tällä hetkellä olen koukussa Valion Eila-kermavanukkaaseen mangokastikkeella, jota ostan useamman viikossa.
"Vakituiset" koukkuni:
Skumppa
Olut
Suffeli puffi -karkit
Amerikan pastillit
Muutama tuossa suositteli vuohenjuuston paistamista voissa/öljyssä, mutta itse liputan kuivan pannun puolesta. Ensinnäkin vuohenjuuston tulee olla sellaista kovaa isoa kiekkoa, ei niitä pieniä pehmeitä kärpäsenpaskoja. Pannu kuumaksi (mulla induktioliedellä 7, kun asteikko 1-9), jääkaappikylmä kiekko kuivalle pannulle, n. 3 min per puoli.
Vuohenjuustoa tulee syötyä liian usein, vähintään kerran viikossa, ja tämä ei ole ikinä epäonnistunut.
Saaristolaisleipä ja merisuolavoi.
Riitan Herkku se punainen Panna Cotta nam nam nam.
Sushi, etenkin se grillattu lohi nigiri.
Teinini tekemä hummus. Se on taivaallista, hän tekee sen mun suurpiirteisillä neuvoilla (mä palstailen ja opastan samalla ;)), mutta se on vaan niin hiton paljon parempaa. Saattaahan tuo laittaa jotain enemmän tai vähemmän, herkkua.
Se sopii leivälle kuin leivälle, moniin ruokiin, siinä dippaan sipsejä ja kasviksia. Herkuinta on kuivatetut ruisleivän palat ja hummus. Omnomnom.
käyttäjä-11285 kirjoitti:
Muutama tuossa suositteli vuohenjuuston paistamista voissa/öljyssä, mutta itse liputan kuivan pannun puolesta. Ensinnäkin vuohenjuuston tulee olla sellaista kovaa isoa kiekkoa, ei niitä pieniä pehmeitä kärpäsenpaskoja. Pannu kuumaksi (mulla induktioliedellä 7, kun asteikko 1-9), jääkaappikylmä kiekko kuivalle pannulle, n. 3 min per puoli.
Vuohenjuustoa tulee syötyä liian usein, vähintään kerran viikossa, ja tämä ei ole ikinä epäonnistunut.
Kiitos vinkistä! Isompaa pötköä vuohenjuustosta. Testaan todellakin sun ohjetta.
Mulle maistuu se kärpäsenpaskakin keitetyn punajuuren ja rucolan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitan!
Linkosuon ruissipsit, ne valkosipuliset. Kyytipoikana cremè bonjour ruohosipulituorejuustoa. Ai taivas. Menisi helposti koko iso pussi.
Hipsinpäs keittiöön...
Kindermunasuklaa ja salmiakkijauhe,mahtava makuyhdistelmä!
Vaikka mihin! Tämän hetken suosikit ovat Aura-juusto, maitosuklaa, Fazerin salmiakkijäätelö, Hesburgerin pekoni-juustohampurilainen, ranskalaiset kurkkumajoneesilla, vanilja-suklaa-pehmis, Kismet-jäätelö, Martinsillan grillin tuplahampurilainen ja Pepsi Max.
Hirveää rasva-makeutusaine-sokerimoskaa, mutta ah, niiiiin herkullista!
- Laadukas vuohenjuusto (mielellään Chevre) riittävän kuumalla pannulla paistettuna että pinta on ruskean rapea. Siihen lisäksi hyvä tulisen makea paholaisenhillo. Tätä suolaisen ja makean comboa voi syödä ihan mihin tahansa yhdistettynä. Ihanaa salaattipedillä, mahtavaa broilerin fileen kanssa, tuoreella leivällä, just name it.
- Mustat lakut. Mieluiten Panda, myös Halva, Kouvolan ja Brunberg käy. Lidlin halpisversiotkin ovat huippuja: taitaa itseasiassa olla Pandan valmistamia nekin mausta päätellen.
- Tuoreet leivonnaiset. Korvapuustit, rahkapullat, nyt loppuvuodesta joulutortut. Nams.