Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö ilmaiseksi töitä (hoitoala)

Vierailija

Olen ollut hoitovapaalla ja kohta koittaa paluu takaisin töihin. Nyt esimies ehdottaa että menisin ilman palkkaa töihin opettelemaan uuden laitteen käyttöä joka tulee työpaikalle. Asennuskoulutus järjestetään koko henkilöstölle. Koulutus kestää puoli päivää. Menisin oppimaan laitteen käyttöä omalla ajalla ja ilman palkkaa. Joudun järjestämään lapsenvahdin siksi aikaa. Eli menisitkö ilman korvausta eli palkkaa omalla ajallasi töihin?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Täh? Tuo on vieläpä työtä työtä. Virkistyspäiväkin on meillä palkallinen. Eli en todellakaan menisi.

Vierailija

Kyllä tuollaisessa tilanteessa varmastikin menisin. Ajattelisin sen olevan ammattitaitoni ylläpitoa, ja sehän on omaksi hyödykseni, mitä enemmän tiedän omalta alaltani.

Saattaisin kuitenkin kysyä, että voisiko tuon työajan saada vapaana sitten töihin palattuani. Kysyminenhän ei mitään maksa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hoitovapaalla ja kohta koittaa paluu takaisin töihin. Nyt esimies ehdottaa että menisin ilman palkkaa töihin opettelemaan uuden laitteen käyttöä joka tulee työpaikalle. Asennuskoulutus järjestetään koko henkilöstölle. Koulutus kestää puoli päivää. Menisin oppimaan laitteen käyttöä omalla ajalla ja ilman palkkaa. Joudun järjestämään lapsenvahdin siksi aikaa. Eli menisitkö ilman korvausta eli palkkaa omalla ajallasi töihin?

Menisin luultavasti tuossa tilanteessa... riippuu toki hiukan laitteen tärkeydestä työssäni...

Hoitajana minulla on myös vastuu pitää yllä taitoani/työkykyäni.

Vierailija

Hoitajalla on lain mukaan velvollisuus pitää yllä ammattitaitoa ja työnantajalla velvollisuus huolehtia koulutuksesta. Miten olet muuten pitänyt yllä ammattitaitoa? Minä menisin kyllä, jos siitä ei aiheutuisi suuria hankaluuksia lasten hoidon suhteen.

Vierailija

menisin koska se hyödyttäisi minua työssäni.

menisin koska se antaisi minusta sellaisen kuvan että olen kiinostunut työstäni ja työpaikastani

menisin koska puolipäivää on suht lyhyt aika

Vierailija

Olisin ihan mielissäni, että esimies on minuakin ajatellut. Lisäksi laitteen kouluttaja on varmasti parempi opettamaan, kun työkaveri joskus kiireen keskellä.

Vierailija

En menis, just ollu palokoulutuksessa vapaapäivänä ja laitoin tunnit ylös ja palkka tulee tätden listan tuntien päälle. Miulla tunnit tasataan 15vkon välein, koska teen yötyötä ja pääasiallisesti ylityöt maksetaan pihalle, jollen nyt satu kaipaamaan ylimäärästä vapaata tasausjakson puitteissa.

Vierailija

Kyllä näkee että on julkisen alan hommista kyse. Yksityisellä ei tuollaista edes kysyttäisi vaan mentäisiin ja oltaisiin tyytyväisiä. Ilmankos julkinen sektori kuolee kalleuteensa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat