Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ällösetäkulttuuri"

Vierailija
18.11.2015 |

Mielenkiintoinen artikkeli vuodelta 2011. Lukekaa ja voikaa pahoin! :D

"Keski-ikäisten miesten seksielämäkö ällösetäkulttuuria?"

http://yle.fi/uutiset/keski-ikaisten_miesten_seksielamako_allosetakultt…

Kommentit (275)

Vierailija
141/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ällösedille peiliä.

Vierailija
142/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti ... te " ikinuoret,ikikauniit ja aina yhtä herttaiset tyttökullat" ette tunnu oikein tajuavan ,että dementia on vakava juttu.

Sen varma  merkki on mm. se, ettei itse tajua sitä että toistelee ja hokee ja höpisee  aina samoja juttuja, vaikka kaikki muut  osaavat ne jo ulkoa..

Kaikki esim.  tietävät jo "ettei teitä kiinnosta"( joku mies josta te aina puhutte ,jota kukaan täällä kuitenkaan  ei tunne .)

Sanakäänteenne,sanavalintanne ,jutunjuonenne (jolla te häntä kuvaatte) ...kaikki tuo jo sen sijaan tunnetaan täällä jo  liiankin hyvin ja osataan jo kaikki ne  ulkoa.

Hankkikaa ihmeessä psykiatrista apua, uskaltakaa jo myöntää itsellenne ,että olette jo sen tarpeessa. Teidän parastanne ajatellen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeesti ... te " ikinuoret,ikikauniit ja aina yhtä herttaiset tyttökullat" ette tunnu oikein tajuavan ,että dementia on vakava juttu.

Sen varma  merkki on mm. se, ettei itse tajua sitä että toistelee ja hokee ja höpisee  aina samoja juttuja, vaikka kaikki muut  osaavat ne jo ulkoa..

Kaikki esim.  tietävät jo "ettei teitä kiinnosta"( joku mies josta te aina puhutte ,jota kukaan täällä kuitenkaan  ei tunne .)

Sanakäänteenne,sanavalintanne ,jutunjuonenne (jolla te häntä kuvaatte) ...kaikki tuo jo sen sijaan tunnetaan täällä jo  liiankin hyvin ja osataan jo kaikki ne  ulkoa.

Hankkikaa ihmeessä psykiatrista apua, uskaltakaa jo myöntää itsellenne ,että olette jo sen tarpeessa. Teidän parastanne ajatellen...

Kun lukemattomilla keskustelukumppaneilla (tällä palstalla on joka päivä satoja vierailijoita) on asialliset, mutta eriävät mielipiteet sinun kanssasi, ohitat ne herjaamalla ja uhoat heidän tarvitsevan "psykiatrista apua". 

Mitäpä jos katsoisit välillä peiliin?

Vierailija
144/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun on niin vaikea hyväksyä, ettei suurin osa nuorista naisista halua seksuaalista huomiota vanhoilta ukoilta ja ymmärrä, että vanhoja ukkoja ei sinänsä pidetä ällöttävinä, mutta ajatus seksistä tai parisuhteesta sellaisen kanssa ällöttää? Siksikö, kun itse tuhlasit nuoruutes sukkahousufetissin omaavalle ukolle?

Sitä paitsi täti ja setä kuvailevat hyvin keski-ikäisiä. Kestä se ja painu hiiteen täältä keskustelupalstalta, koska et selvästikään osaa keskustella asioista, vaan lyttäät jokaisen eri mieltä olevan mielipiteen.

Vierailija
145/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun on niin vaikea hyväksyä, ettei suurin osa nuorista naisista halua seksuaalista huomiota vanhoilta ukoilta ja ymmärrä, että vanhoja ukkoja ei sinänsä pidetä ällöttävinä, mutta ajatus seksistä tai parisuhteesta sellaisen kanssa ällöttää? Siksikö, kun itse tuhlasit nuoruutes sukkahousufetissin omaavalle ukolle?

Sitä paitsi täti ja setä kuvailevat hyvin keski-ikäisiä. Kestä se ja painu hiiteen täältä keskustelupalstalta, koska et selvästikään osaa keskustella asioista, vaan lyttäät jokaisen eri mieltä olevan mielipiteen.

Lisätään nyt vielä, että eiköhän jokainen vanhene, mutta se ei tarkoita, että nuoruuttaan pitäisi tuhlata ikäloppuun. Kaikista paras on ikääntyä suurin piirtein oman ikäisen kanssa, eli maksimissaan viiden vuoden ikäeron omaavan kanssa.

146/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme tyyppi,ensin puolustaa "keski-ikäisten miesten oikeutta seksiin" kun naiset muka nirsoilee,sitten kun kysytään miksi yrittävät saada nuorta ja kaunista oma-ikäisen sijaan,vastaus on kuin jotain politiikkalätinää"- Erotiikan ja seksin alueella on aika paljon miinakenttiä, joihin me helposti astutaan.- Seksi myy ja sillä saa, kauniit naiset on ihana asia, en sitä kiellä ollenkaan ja tämä heikkous minullakin on."

Siis jos vanhoilla miehillä nyt vaan on "heikkous" yrittää nuorta naista,eivätkä mahda sille mitään,luulisi heidän ymmärtävän että samalla tavalla naisilla voi olla heikkous nimenomaan nuoriin ja kauniisiin ihmisiin,tai niinkuin artikkelin sedän mielestä,rikkaisiin.

Mikä ihme on "keski-ikäisen miehen oikeus seksiin". Ei seksi ole mikään ihmisoikeus,jos kelpuuttaa sänkyynsä tyypin jolle itse kelpaa,saa seksiä.

Vierailija
147/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vois vähän lyödä tuota sukkahousufetissipapan ämmää. Ihan pikkasen vaan. Jos alkais sitten hyväksymään muiden mielipiteitä, eikä herjaisi ja ehdottelis psykiatrisia hoitoja. Ärsyttävä ihminen.

Vierailija
148/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä265 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme tyyppi,ensin puolustaa "keski-ikäisten miesten oikeutta seksiin" kun naiset muka nirsoilee,sitten kun kysytään miksi yrittävät saada nuorta ja kaunista oma-ikäisen sijaan,vastaus on kuin jotain politiikkalätinää"- Erotiikan ja seksin alueella on aika paljon miinakenttiä, joihin me helposti astutaan.- Seksi myy ja sillä saa, kauniit naiset on ihana asia, en sitä kiellä ollenkaan ja tämä heikkous minullakin on."

Siis jos vanhoilla miehillä nyt vaan on "heikkous" yrittää nuorta naista,eivätkä mahda sille mitään,luulisi heidän ymmärtävän että samalla tavalla naisilla voi olla heikkous nimenomaan nuoriin ja kauniisiin ihmisiin,tai niinkuin artikkelin sedän mielestä,rikkaisiin.

Mikä ihme on "keski-ikäisen miehen oikeus seksiin". Ei seksi ole mikään ihmisoikeus,jos kelpuuttaa sänkyynsä tyypin jolle itse kelpaa,saa seksiä.

No niinpä. Luulis kyllä normaaleiden ajatteluun kykenevien ihmisten pystyvän tuon tasoiseen järkeilyyn, mutta ei näköjään sitten... Mua ällöttää tollaset pervopapat ja just tuon kaksinaismoralismin takia, hyi. :/ Lohdutuksena tietenkin se, ettei kaikki oo tollasii ällöpappoja.

Kyllä teillä papoilla on oikeus haluihinne, mutta se miten te sen osoitatte on eri asia. Esim. ehdottelu, puristelu ja imelä tuijottaminen on mautonta! Nuoret naiset himoaa teitä paapoja yhtä paljon kuin te paapat himoatte vanhoja kurttuisia naisia. Eli hyvin, hyvin, hyvin vähän tai ei ollenkaan. Mikä tuossa on niin vaikea tajuta?

Vierailija
149/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse mies ja silti olen samaa mieltä. Keski-ikäiset voivat etsiä seksiseuraa omasta ikäluokastaan. Jos ei oma ikäluokka kelpaa, niin on turha kitistä. No voi joku keski-ikäinen nainenkin etsiä seksiseuraa parikymppisistä ja laihat on tulokset (ellei ole ikäisekseen todella hyväkuntoinen. Sama pätee miehiin). Töissäni joudun usein kohtamaan seksuaalista häirintää usein 45+ naisilta, jotka asuvat yksin (joskus se on jopa todella suoraa, eikä jätä mitään arvailun varaan). Itse olen 25v ja 45 on vielä hieman liian vanha makuuni. 20 - 35v naisilta toivoisin saavani "häirintää", mutta toistaiseksi niin ei ole käynyt :D

Ja mitenköhän olet tähän häirintään vastannut? Oletko nauranut päin naamaa ja/tai haukkunut irstaat vanhat lehmät pystyyn? Olethan muistanut kertoa kaikille tutuille miten tuokin ämmä kuvitteli itsestään liikoja? Näinhän ne nuoret naiset suhtautuvat vanhempien miehien aloitteisiin.

Vierailija
150/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis "ongelma" on että vanha ällösetä kelpaa nuorelle naiselle vain, jos on rikas? No nyyh nyyh. Tottakai näin on. Niin joo, tasa-arvo: naisten pitää nussia jokaista, oli millainen munakas hyvänsä. 

Vierailija
151/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauli Jokelin on tapansa mukaan tajunnut tuon alkuperäisen viittauksen "ällösetäkulttuuriin" päin persettä. (Jokelinin yleisönosastopalstalla julkaistut vuodatukset muuten pistävät epäilemään, että tämä itsekin on aikamoinen ällösetä...) Kyse ei ole siitä, että keski-ikäisen miehen seksuaalisuus ja seksielämä olisi itsessään "ällöä", vaan Minna Kurki - jonka kirjoituksiin Jokelin viittaa - on käyttänyt termiä "ällösetäkulttuuri" käsitellessään mm. Dominic Strauss-Kahnin raiskausepäilytapausta. Vähänkin sisälukutaitoa käyttämällä tajuaisi, että Kurki yhdistää tuon termin niihin keski-ikäisiin setämiehiin, jotka kuvittelevat esim. varakkuuden ja/tai korkean yhteiskunnallisen aseman oikeuttavan (yleensä) naisiin kohdistuvan ahdistelun. Siihen, kuinka vallassa olevat miehet suhtautuvat naisiin ylimielisesti pelkkinä käyttöesineinä ja objekteina, joita saa lähennellä ja lääppiä vastusteluista piittaamatta; kuinka vihittyä vaimoa nöyryytetään harrastamalla sivusuhteita ja käymällä huorissa. Kurjen alkuperäinen artikkeli löytyy täältä: http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194686441399/artikkeli/ihaillun+macho…

Siteeraan tähän kohtaa, joka toivottavasti selventää "ällösetäkulttuurin" alkuperäistä kontekstia:

"Todella luotaantyöntäväksi au-seikkailut muuttuvat, kun niistä tulee ylimielistä ällösetäkulttuuria. Nipistelyä, kähmintää, valtansa käyttämistä väärin. Sitä, kun naiset (ja miehetkin) muuttuvat mielenmukaiseksi käyttötavaraksi. Ihmisarvoa käytetyllä ei ole, ja jos ongelmia koituu, väärintekijän pelastaa kaveri."

Veikkaanpa, että edes rautalangasta väännettynä ylläoleva ei mene kaaliin palstan Pyhävulva-miehelle, raiskausapologisteille ja sukkahousufetissivaarin muijalle...

Mutta tajuatko sinä kuinka usein keski-ikäistä miestä kutsutaan setämieheksi tai ällöksi pervoksi? Välillä siihen riittää se, että hakee nuorempaa naista tanssimaan. Kyllä sen jälkeen tulee helposti tunne, että tuo ällösetäkulttuuri koskee kaikkia keski-ikäisiä miehiä.

Vierailija
152/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauli Jokelin on tapansa mukaan tajunnut tuon alkuperäisen viittauksen "ällösetäkulttuuriin" päin persettä. (Jokelinin yleisönosastopalstalla julkaistut vuodatukset muuten pistävät epäilemään, että tämä itsekin on aikamoinen ällösetä...) Kyse ei ole siitä, että keski-ikäisen miehen seksuaalisuus ja seksielämä olisi itsessään "ällöä", vaan Minna Kurki - jonka kirjoituksiin Jokelin viittaa - on käyttänyt termiä "ällösetäkulttuuri" käsitellessään mm. Dominic Strauss-Kahnin raiskausepäilytapausta. Vähänkin sisälukutaitoa käyttämällä tajuaisi, että Kurki yhdistää tuon termin niihin keski-ikäisiin setämiehiin, jotka kuvittelevat esim. varakkuuden ja/tai korkean yhteiskunnallisen aseman oikeuttavan (yleensä) naisiin kohdistuvan ahdistelun. Siihen, kuinka vallassa olevat miehet suhtautuvat naisiin ylimielisesti pelkkinä käyttöesineinä ja objekteina, joita saa lähennellä ja lääppiä vastusteluista piittaamatta; kuinka vihittyä vaimoa nöyryytetään harrastamalla sivusuhteita ja käymällä huorissa. Kurjen alkuperäinen artikkeli löytyy täältä: http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194686441399/artikkeli/ihaillun+macho…

Siteeraan tähän kohtaa, joka toivottavasti selventää "ällösetäkulttuurin" alkuperäistä kontekstia:

"Todella luotaantyöntäväksi au-seikkailut muuttuvat, kun niistä tulee ylimielistä ällösetäkulttuuria. Nipistelyä, kähmintää, valtansa käyttämistä väärin. Sitä, kun naiset (ja miehetkin) muuttuvat mielenmukaiseksi käyttötavaraksi. Ihmisarvoa käytetyllä ei ole, ja jos ongelmia koituu, väärintekijän pelastaa kaveri."

Veikkaanpa, että edes rautalangasta väännettynä ylläoleva ei mene kaaliin palstan Pyhävulva-miehelle, raiskausapologisteille ja sukkahousufetissivaarin muijalle...

Mutta tajuatko sinä kuinka usein keski-ikäistä miestä kutsutaan setämieheksi tai ällöksi pervoksi? Välillä siihen riittää se, että hakee nuorempaa naista tanssimaan. Kyllä sen jälkeen tulee helposti tunne, että tuo ällösetäkulttuuri koskee kaikkia keski-ikäisiä miehiä.

Yleensä ne vanhat sedät, jotka tulevat hakemaan tanssimaan eivät tajua jättää ensimmäisen ein jälkeen rauhaan, vaan jäävät jankkaamaan ja alkavat ehdottelemaan, vaikka mulla olis poikaystävä vieressä.

Vierailija
153/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vanhat miehet haluavat näitä nuoria naisia, jotka selvästi inhoavat heitä? Haluvat siis ehdoin tahdoin tuntea olevansa luusereita ja ällösetiä? Ihan turhaa kitinää, en ole koskaan enkä missään nähnyt, että vanhat naiset valittaisivat, kuinka eivät kelpaa nuorille miehille. Kyllä tässä on nyt syy pelkästään miehissä itsessään, jotka kuvittelevat ja uskottelevat olevansa vielä keski-iässä komeita ja seksikkäitä, vain vähän charmantisti harmaantuneita herrasmiehiä. Miksi ette suosiolla usko, että nuoret naiset pitävät teitä rumina ja rupsahtaneina, kurttuisina vaareina? Miksi tuota ei saisi sanoa ääneen, loukkaannutteko niin paljon? Minä olen keski-ikäinen nainen ja ihan reippaasti sanon, että olen rupsahtanut kurppa ja naurut päälle. Jos olisin miestä etsimässä, niin kyllä lähinnä omasta ikäryhmästä etsisin. En etsi ketään, mutta paljon nuoremmatkin miehet tekevät aloitteita suuntaani, minua se lähinnä huvittaa, kohteliaasti tietysti kieltäydyn. Ilmeisesti melko suuri osa nuorista miehistä ei pidä vanhempia naisia sitten minään ällötäteinä?

Nythän onkin tullut paljon pareja, joissa mies on naista nuorempi, käykö tässä nyt niin, että nuoret miehet vievät paitsi nuoret, niin myös vanhemmat naiset? Mistä siis nainen vanhalle miehelle? Teidän keski-ikäisten miesten on joko viisasta tyytyä ikäisiinne tai kohta saatte katsella tuonne oikeasti vanhojen leskirouvien suuntaan 70+ ikäisiin.

Vierailija
154/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset, joilla tiedän olen itseään runsaasti vanhempi puoliso (yli 15 v vanhempi) pettävät, ihan jokainen, vaikka puoliso olisi rikaskin.

Vierailija
155/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absurdi keskustelu. Kaikkihan tietää mistä on loppujen lopuksi kysymys; menetetystä nuoruudesta, miehuudesta kuin naiseudestakin. Kyllä "ällösetämiestä" niin harmittaa kun ei ota enää eteen ja elin on vain kutistunut, löysä lerppa entiseen lihaisaan suonikkaaseen verrattuna. Silti on omaa seksuaalisuuttaan vielä todisteltava, pitää miehuutensa menettämisestä  ja nuoruutensa kadottamisesta syyttää sitten sitä vanhaa naista, jolla on myös samanlaiset ongelmat; ennen niin mehukas ja kiinteä elin on nykyään kuin kuiva korppu, ei jaksamista ole kummallakaan. Noh, ratkaisu on keksitty; Mies himoaa nuorta lihaa että kutistuneessa elimessä vielä tuntuisi joskus joltain, nuorta lihaa joka tekee työt; on sekä silmänruokaa että jaksaa naida. Nainen himoaa myös nuorta lihaa, suonikasta, hyvin seisovaa lihaa joka vielä tuntuisi joltain, samalla saa silmänruokaa ja se nuori liha jaksaa naida. Tämä on ihan ilmiselvää. Kadotettu nuoruus, pelätty vanhuus, iän mukana tuomat ongelmat niin elimeen kuin omaan aivoonkin, ei enää pysty kuvittelemaan, vähän väliä lerpahtelee jos yrittää, tai sitten ei kostu ollenkaan. Kukaan ei nauti ja toista sukupuolta haukutaan. Ikuinen nuoruus, ikuinen elämä, orgasmi tyydyttää mielen. Onhan se biologista toki että ihminen ei pidä iän tuomista ongelmista. 

Vierailija
156/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten suusta yleisesti kuultua: "naiset ne rupsahtaa, ja miehet muuttuu vaan parempaan suuntaan", joka on silkka valhe. Olen useankin kyseenalaista ammattia harjoittavan naisen suusta kuullut kuinka asia oikeasti on. Miehillä tuntuu olevan vaikeampi asia tuo vanheneminen, aivan selkeän konkreettisesti. :) Onhan se varmana vaikea myöntää etei ota enää eteen niinkuin ennen vanhaa ja on kutistunutta ja rypistynyttä kalua. Juurihan tämä nuori nainen siksi halutaan että se tekee hommat koska vanha ei enää jaksa, tää on fakta josta ei saa puhua, ei ainakaan miesten kuullen. heti ollaan barrikadeilla huudellen kuinka ei pidä paikkansa ;) vaikka tiedekin jo sen todistaa mikä on totta ja mikä ei. Kun vaan ymmärtäisivät miten paljon lähtee ihan omasta päästä....

Vierailija
157/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niin on, että kaikkien on parasta pysyä suunnilleen omanikäisissään. Mua, keski-ikäistä naista ei haittaa mieheni harmaat hiukset, ei rypyt, ei miestissit eikä kertyneet kilot. Ei edes se, että mies ei jaksa enää kahta kertaa peräkkäin sängyssä. Tulevaisuudessa ymmärrän, jos hänellä ei ota eteen. Miestänikään ei haittaa mun rypyt ja riippurinnat, hyvin kelpaan sängyssä ja ihan koko elämässä kumppaniksi. Yhdessä vanhetaan ja rupsahdetaan, mutta ei sitä edes muista, kun on rakas vierellä ja hymy on molemmilla herkässä.

Varmasti molemmat katsotaan nuoria kauniita ja komeita ihmisiä, mutta vain etäältä ihaillen. Nuoruus ei kuulu enää meille, se on ollutta ja mennyttä, elettyä ja kuuluu muistoihin, ihaniin yhteisiin muistoihin. Nyt elellään jo rauhaisaa elämänvaihetta ja eletään toivossa, että saadaan joskus lapsenlapsia.

Miksi ihminen ei voi tyytyä elämän normaaliin kiertokulkuun? On varmasti vaikeaa jos haluaa elää kuin nuori, vaikka on jo setä- tai täti-ihminen. Ei nuoret halua meitä vanhoja kumppaneikseen, eikä me jaksettaisi niiden tahdissa.

Kyllä ensimmäinen on aina paras; talo, vaimo...ja auto!

Vierailija
158/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi.Miksi nuoren naisen pitäisi haluta keski-ikäistä.Varmaan keski-ikäisen naisenkin mielestä nuoret miehet ovat ihania, mutta en usko nuorten miesten ottavan heitä tosissaan.Oman ikäiset parhaita kumppaneita.

Vierailija
159/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niin on, että kaikkien on parasta pysyä suunnilleen omanikäisissään. Mua, keski-ikäistä naista ei haittaa mieheni harmaat hiukset, ei rypyt, ei miestissit eikä kertyneet kilot. Ei edes se, että mies ei jaksa enää kahta kertaa peräkkäin sängyssä. Tulevaisuudessa ymmärrän, jos hänellä ei ota eteen. Miestänikään ei haittaa mun rypyt ja riippurinnat, hyvin kelpaan sängyssä ja ihan koko elämässä kumppaniksi. Yhdessä vanhetaan ja rupsahdetaan, mutta ei sitä edes muista, kun on rakas vierellä ja hymy on molemmilla herkässä.

Varmasti molemmat katsotaan nuoria kauniita ja komeita ihmisiä, mutta vain etäältä ihaillen. Nuoruus ei kuulu enää meille, se on ollutta ja mennyttä, elettyä ja kuuluu muistoihin, ihaniin yhteisiin muistoihin. Nyt elellään jo rauhaisaa elämänvaihetta ja eletään toivossa, että saadaan joskus lapsenlapsia.

Miksi ihminen ei voi tyytyä elämän normaaliin kiertokulkuun? On varmasti vaikeaa jos haluaa elää kuin nuori, vaikka on jo setä- tai täti-ihminen. Ei nuoret halua meitä vanhoja kumppaneikseen, eikä me jaksettaisi niiden tahdissa.

Kyllä ensimmäinen on aina paras; talo, vaimo...ja auto!

Amen! Tällainen asenne kun olisi ikäänsä kohtaan ihan kaikilla, niin maailma olisi jo heti parempi paikka! :) Nämä kun on väistämättömiä asioita elämässä, miksi tehdä jostain väistämättömästä vielä sietämätöntäkin! 

Vierailija
160/275 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappas vaan,  "vierailijakin "   vierailee tällä palstalla. Olet tainnut pyörähtää täällä useamminkin näillä tämmöisillä ikäkeskusteluketjuilla (...ellet peräti jo pyörittänytkin niistä monia? )  Jos psyykeesi vaatii tällaista toimintaa niin ok. siinähän kääntelet näitä kompostejasi eestaas -samantekevää minusta.

Jättäisitkö nyt kuitenkin muiden ihmisten parisuhteet ,jotka eivät sinulle yhtään kuulu, rauhaan!

Ja sen miettimisen mihin muut ovat "tuhlanneet nuoruutensa" ...

Kuten sinulle kerroin ,oma lapseni syntyi ,kun 19-vuotias ,enkä katso sitä lainkaan miksikään hukatuksi ajaksi ,että poikani on jo aikuinen mies  (joka tuskin sinunkaltaistasikaan pissistä viitsisi  noine juttuinesi edes  kuunnella) .

Senkun vaan jakelet itseäsi halukkaille nuorille miehille (niin kauan kuin heille vielä kelpaat) -carpe diem, vaan.

Kyllä ne kuule täti ja setä ovat virallisesti  ihan sukulaisuuteen viittaavia nimityksiä ja sen lisäksi nimityksiä joita vain  lapset voivat käyttää vieraista sedistä ja tädeistä ,ja heille voidaan käyttää vieraista ihmisistä,(...ja ihan  ihan hyvin vaikka 25-vuotiaistakin ja silloin siihen sisältyy  ainakin ripaus tiettyä kunnioitusta.) 

Jos sensijaan vielä  20-vuotiaalla on yhä  tarve nähdä ympärillä olevat aikuiset turvallisina  'setinä' ja 'täteinä' ,niin silloin hänen psyykeensä on kyllä jo jollain tavoin ja jollain tasolla  aivan  lapsen asteelle jäänyt.

Siis mielummin esim. rva Virtanen, kuin mikään  "Virtasen täti" . 

Täti ja setä eivät muuten ole mitään  adjektiiveja eli niitä väittämiäsi  "kuvailevia sanoja", vaan ihan nimisanoja.

Tätäkin tärkeämpää tosin olisi oppia ( ja aikuisen pitäisi ilman muuta jo ymmärtääkin)  ,että sivistyneessä keskustelussa ei uhata ketään mielipiteidensä vuoksi lyömisellä "ihan pikkasen vaan", vaan aikaihminen osaa ottaa huomioon senkin  ,että ihmisillä saattaa olla hänen omistaan poikkeavia mielipiteitä joissain asioissa.

Mutta tietystikin pitää paikkansa tuo vanha sanonta ja  totuus:" Jos on lusikalla annettu ,niin ei voi kauhalla vaatia ".

Se  teatteriohjaaja Rauli Jokelinin vastine   koski muuten  Aamulehdessä ollutta toimittaja Minna  Kurjen kommenttia  Dominic Strauss -Kahnin jostain seksuaalisesta   ahdisteluskandaalista politiikan tasolla Ranskassa   ja se Kurjen kirjoitus oli  kertakaikkiaan aivan infantiilia   tekstiä hänen lanseeraamine " ällösetäkulttuuri" nimityksineen.

Jokelin sensijaan  on ihan fiksu mies ja hänellä oli kyllä aivan  terävä kannanotto siihen kirjoitukseen  ja hyvä mielipide .

Siitä koko jutusta  on kyllä  tosin jo melkein viisi vuotta ,että en kyllä ymmärrä mikä sen esiinnostamisen  juuri   nyt muka teki ajankohtaiseksi.

(...huom: tuskinpa siitä juuri nyt ja juuri Ranskassa kukaan on enää kiinnostunut...)

Ehkä vain  se ,että siinä oli tuo taikasana :  'ällösetä' siitähän irtoaa täällä vaikka mitä-loppumattomiin...