Työttömyys ja lapsi päivähoitoon..

Vierailija

Voi että tuntuu pahalta/syylliseltä tämä olo. Täälläkin on osoitettu niin syyttävää sormea vanhemmille jotka vie lasta hoitoon jos ovat itse kotona.
Meillä on tilanne tämmöinen että olen työtön tällä hetkellä. Lapsi kulkee silti osapäiväsenä hoidossa, koska on niin tottunut siihen jo ja hoitopaikka on pakko pitää lähellä. Mutta mulla on kauhean vaikea hyväksyä tätä tilannetta. Tunnen syyllisyyttä kun vien hänet sinne, turhaudun, mietin että tämä on hullua kun itse olen kotona.
Lapsi kyllä viihtyy ja haluaa kavereiden luo. Jos otan hänet työttömyyteni ajaksi pois pk:sta en saa häntä enää takaisin samaan paikkaan.
Harmittaa vain niin tilanne kun minulla olisi aikaa olla lapseni kanssa tällä hetkellä. :( teenkö oikein vai väärin?? Työttömyyden pituutta on nyt vaikea ennustaa..

Kommentit (7)

Vierailija

Minkä ikäinen lapsi kyseessä?

Minusta tuo puolikkaana oleminen päiväkodissa on ihan jees, onhan siinä silti koko päivää aikaa olla lapsen kanssa. Sinä taasen ehdit aamupäivän aikana hoitaa vaikkapa työnhaun, mahdolliset haastattelut yms.

joopa joo-

Lapsi on AINA mieluummin äidin/perheen kanssa kotona kuin päiväkodissa. Vaikka yritetäänkin selitellä että muka viihtyisi ja kaverit sielä ym... kavereita voi kutsua kotiinkin 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi kyseessä?

Minusta tuo puolikkaana oleminen päiväkodissa on ihan jees, onhan siinä silti koko päivää aikaa olla lapsen kanssa. Sinä taasen ehdit aamupäivän aikana hoitaa vaikkapa työnhaun, mahdolliset haastattelut yms.

4-v. Ja käy kolmena päivänä viikossa. On siis koko päivän silloin kun menee, koska ei vain halua lähteä kotiin ennen kuin kaveritkin lähtee. Viihtyy siis todella hyvin ja on energinen pakkaus että aktiviteettia kaipaakin paljon.
-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapsi on AINA mieluummin äidin/perheen kanssa kotona kuin päiväkodissa. Vaikka yritetäänkin selitellä että muka viihtyisi ja kaverit sielä ym... kavereita voi kutsua kotiinkin 

Ei voi, jos kaverit ovat kaikki päiväkodissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ongelma oli enemmän se että menetetään hoitopaikka mikäli otan hänet nyt pois hoidosta.. -Ap

Vierailija

Käsitätkö sitä, että sinun on oltava valmis ottamaan vastaan työtä vaikka tänä päivänä, jos sinua pyydetään vaikka sairastuneen tai peräti kuolleen sijaiseksi? Ymmärrät varmaan kirkkaasti sen, että joutuisit ottamaan karenssin tai ainakin se työpaikka menisi jollekin muulle, jos lapsellasi ei olisi hoitopaikkaa.

2:  vähän vaikea kutsua kotiin niitä päivähoitokavereita, joiden vanhemmat mieluummin viettävät vähän vapaa-ajan oman lapsensa kanssa mieluummin kuin vievät iltaisin kylään. No ehkä sentään viikonloppuisin.

Vierailija

Olen meedikko ja ennustan että työttömyytesi tulee olemaan hyvin pitkä. Sama ottaa lapsi kotia, tuskin tässä maassa muutomaan vuoteen töitä löydät, joten johan se sitten on koulussa lapsukainen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat