Minkä ikäinen lapsi osaa jo pyyhkiä itse isomman hädän jälkeen?

Vierailija

Kysymys otsikossa? Opetitko ensin kädestä pitäen? Montako paperia opetit ottamaan kerralla?

Kommentit (12)

Vierailija

Meillä eskarilainen nyt opettelee. Yleensä käyn lopuksi vielä pyyhkimässä, kun ei kunnolla vielä osaa.

Isommat lapset kans oppineet tässä 6-7-vuotiaina.

Vierailija

Meidän 5 v osaa , mutta aiemmin ei ole kunnolla yltänytkään. 3v yrittää veljensä esimerkin nähtyään, mutta ei siitä kyllä muuta tule kun lisää sotkua. Ei yllä kunnolla.

Vierailija

Kolmevuotiaasta on itse pyyhkinyt. Ei tarvinnut opettaa, oli ehkä nähnyt miten asia menee. Muutaman kerran tarkistin, oliko homma hoitunut hyvin. Hyvin pyyhki, joten jätin asian lapsen hoidettavaksi.

Vierailija

Eskarilainen nyt opettelee. Koulussa ei ole kukaan pyyhkimässä. En kYllä itse luottaisi 3 vuotiaan pyyhkimistulokseen, ainahan sitä paperia voi siellä päin heilutella, mutta kädentaidot ei noin pienellä mielestäni riitä saamaan tarpeeksi puhdasta jälkeä. Aina ei lapsillakaan tule liukas kakka, josta ei oikeastaan pyyhittävää edes jää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entä, minkä ikäsienä lapsi osaa pyyhkiä suunsa tai pestä kasvonsa ja kätensä itse?

Meillä nelivuotias on tehnyt näin jo jonkin aikaa, ei ihan vuotta kuitenkaan. Sanoittaisko 3,5-vuotiaasta asti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä, minkä ikäsienä lapsi osaa pyyhkiä suunsa tai pestä kasvonsa ja kätensä itse?

Meillä nelivuotias on tehnyt näin jo jonkin aikaa, ei ihan vuotta kuitenkaan. Sanoittaisko 3,5-vuotiaasta asti.

En kyllä luottaisi kolmivuotiaan pyyhkimis-/ pesemistulokseen. Nyt eskarina opettelee. Koulussa pitää kuitenkin itse osata pestä.

Vierailija

Päiväkodissa tätä aletaan harjoitella kun lapsi tulee isojen ryhmään eli 3-vuotiaana. Aikuinen kyllä aina tarkistaa. Viimeistään 5-vuotiaat pyyhkivät itse ilman aikuisen valvontaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa tätä aletaan harjoitella kun lapsi tulee isojen ryhmään eli 3-vuotiaana. Aikuinen kyllä aina tarkistaa. Viimeistään 5-vuotiaat pyyhkivät itse ilman aikuisen valvontaa.

Eiköhän tuossa ole päiväkotikohtaisia eroja. Joka paikassa on sanottu että jos lapsi tarvitsee apua, apua saa. Ei ole mitään tuollaista tarkkaa ikää, jonka jälkeen jokainen siitä suoriutuu täysin omatoimisesti.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat