synnytin eilen ilman kivunlievitystä! eikä tuntunut missään.. ov

Vierailija

Joo siis periaatteesa omaa "tyhmyyttäni" kun jäi kotiin vielä odottamaan pyykkikoneen ohjelman loppumista..! Heh..
siis juurikaan itse synnytys tapahtuma ei ollut juurikaan se kipein juttu vaan ne kaikki supistukset ennen sitä ja 15 välein kätilön kohtupainallukset 4 tunnin ajan tekivät kipeää! Koko synnytys kesti n.3 tuntia josta just kerettiin olla synnytyssalissa tunnin..
tyttö tuli.. 3344g ja 50,5cm pitkä eli ihana pieni prisessakäärön saimme!

Nkl piti mennä synnyttämään mutta se olikin täynnä joten tänne paljon parjatulle kättärille sitten päädyimme onneksi kohdalle osui ihana kätilö ja opiskelija! Jotka hoitivat mallikkaasti synnytyksen!
kättärikin on ihan täynnä... ainoa miinus ettei huoneissa ole mitää pikkulamppuja ns. Yövaloja...

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Onnea :) Itsekin olen synnyttänyt 2 omasta valinnastani ilman lääkkeellistä kivunlievitystä, ja minulle myös on ollut ihan siedettävissä asiaan liittyvät kivut. Ainoastaan ekan synnytyksen repeämän ompeleminen oli todella tuskallista, muu kipu tuntui luonnolliselta ja siedettävältä. Mutta olen muutenkin sellainen etten ole ollenkaan herkkä kivulle, jo lapsena kolhin itseäni pahastikin kun ei kipu varoittanut mistään. Esim. röntgenkuvista joskus selvisi että multa oli murtunut useita kylkiluita joskus aiemmin, enkä itse ollut tuntenut oikein mitään. Kauhean yksilöllinen asia tuo kivunsieto, eikä siinä sinänsä olen mitään erityisen hyvää, jos ei pahaakaan, jos sietää kipua paljon keskimääräistä paremmin.

Vierailija

Minulla on kokemusta luomusynnytyksestä ja epiduraalista, ja kyllä aika isot kanavat sulla on, jossei missään tuntunut ja onnekaskin. Ekassa synnytyksessä siis epiduraali ja homma oli aika iisi. Sit toisessa synnytyksessä ei ehditty antaa mitään, vauva ei olisikaan oikein mahtunut tulemaan alakautta (painoarvio päälle kilon pielessä) ja kyllähän se sieltä sit kumminkin tuli repien kaiken tieltään tullessaan.. Olo oli kuin teurastuksessa. En oikeasti tajunnut yhtään mistään mitäön, halusin vain kuolla.

Vierailija

Onnea vauvasta =) itsekin olin luulkut ettäsynnyttäminen olisi kamalaa, kahdessa sainkin epiduraalin kun supistukset alkoi olla sietämättömät, kolmannessa en saanutkaan. Olin yllättynyt miten hyvin meni ailti, vaikka pakko myöntää että kyllä se tuntui... viimeinen 4cm avautui suht nopeasti, muutenkin vedenmenosta kotona syntymään meni 3h, mutt n. kahdessakymmenessä minuutissa sitten meni niin äkkiä että kätilö kävi vilkaisemassa tilannetta (6cm auki) ja 20min myöhemmin vauva oli syntynyt, kätilö ei ehtinyt paikalle edes vaikka mies.soitti kelloa heti kun huomasi että nyt jotain tapahtuu...
Huusin kyllä.

Vierailija

Minullakin on korkea kipukynnys mutta kyllä anelin epiduraalia kun erittäin kipeät supistukset oli jatkuneet 30 tuntia. Onneksi anelin, sitten avauduinkin 3 cm -> täysin auki 2 tunnissa. Harmi kuitenkin, että en saa nyt mitalia suorituksestani. Hyvä jos joku siihen pystyy!

Vierailija

Toisille ponnistamisosuus on helppo, mulle se on ollut vaikein. Jopa kivunlievityksellä. Kaksi epillä ja kaksi ilman. Toipuminen ollut helpointa silloin, kun ei ole ollut mitään.

Vierailija

Minäkin synnytin molemmat lapset ilman kivunlievitystä. Mulla on korkea kipukynnys ja synnytykset oli kai sitten aika helppoja muutenkin. Missään nimessä ei kuitenkaan saa sanoa, että on ylpeä itsestään kun pystyi siihen, koska se on verinen loukkaus ja syyllistämistä niitä kohtaan, jotka ovat puudutteita halunneet käyttää. Sillä ei ole merkitystä paheksuuko puudutuksen ottaneita vai ei, silti se on loukkaus että itse ei ota.

Vierailija

Minäkin synnytin kuopuksen ilman kivunlievitystä. Ihan vaan siksi, kun en ehtinyt mitään saamaan. Sairaalassa ehdittiin olla n.tunti ja tyttö oli jo syntynyt. Minullekkin ponnistusvaihe oli lähes helpotus, supistukset oli ihan kauheita.
Ekan kanssa sain kohdunkaulanpuudutteen ja epiduraalin, näistä ei kuitenkaan ollut mainittavaa hyötyä. Epiduraali laitettiin liian myöhään.

Vierailija

Itse en  ehtinyt saada mitään kivunlievitystä ja poika yli 4 kiloa syntyi kyllä nopeaa ja hyvin. Verta meni. Mulla ei vain istukka ja ne muut romppeet tullu pois ilman että kätilö "lypsi" ne ulos. Olin niin romuna että pyörryin kaksi kertaa ja sängyllä kuskattiin huoneeseen. Vessaan en päässyt vaan mies tai hoitaja pissatti siihen sängyn viereen astiaan. Istua ei kestänyt ym. Toipuminen oli kamalinta koko synnytyksessä.

Vierailija

Minäkin synnytin kuopuksen ilman mitään kipulääkettä. Itse syntyminen ja siis ponnistusvaihe ei ollut mitään, tuli nopeasti ulos, mutta ne supistukset olivat kyllä kauheita. En ehtinyt saada mitään kun oli sen verran nopea homma.
Mutta onneksi olkoon ap:lle!

Vierailija

Suurin osa maailman äideistä on synnyttänyt ilman kivunlievitystä, ja myös Suomessa ennen epiduraalin keksimistä. Joten mitalitehtaalle olisi paljon töitä.

Vierailija

Niin no, reilut pari kolmekymmentä vuotta sitten niin teki lähes jokainen äiti? Vaimoni on synnyttänyt ilman mitään kivunlievityksiä kolme lasta!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toisille ponnistamisosuus on helppo, mulle se on ollut vaikein. Jopa kivunlievityksellä. Kaksi epillä ja kaksi ilman. Toipuminen ollut helpointa silloin, kun ei ole ollut mitään.

Joo ponnistin minuutin ja ulkona oli.. niin tuli kyllä keskimmäinen jonka tein sentään spinaalipuudutuksen avustuksella 5 tuntia.. joten aika oikeaan osuin että tää kolmas syntyy puolet siitä ajasta!
En mä mitään mitalleja tarvitse mutta ajatella että miksi niin monet pelkää kipua...? Siutä onjo ihan vieraannuttu, valitettavasti.. kovempi kipu oli kun viisauden hampaat poistettiin vaikkakin puudutettiin mutta hermo olikin sopivassa kohdassa.. tosin siitäkin selvisin muutaman päivän burana panacodi koktaililla.. ja mulla porattukin pari kertaan ilman puudutusta.. ku pelkäsin pistämistä enemmän kuin poraamista!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat