Halpa ja lämmin matkakohde tammikuussa?

Vierailija

Haluaisin tammikuussa matkalle, mutta kaikki kivat kohteet tuntuvat olevan liian kalliita. Lähtö- ja paluupäivillä ei ole niin väliä, kunhan matka kestäisi ainakin kaksi viikkoa. Tahdon paikkaan jossa on lämmintä mielellään +28-32 olisi aika ihanteellinen päivälämpötila. Olisi kiva, jos lennot maksaisivat alle 700€/hlö. Ja majoitusta saisi löytyä muualta kun viiden tähden hotelleista. Tarkoitan vain, että tarjolla saisi olla jotain kivoja perhehotelleja/motelleja, en kuitenkaan halua nukkumaan samaan saliin 10 muun kanssa.
Paikat joita olen katsellut:Australia, Uusi-Seelenti, Madagaskar, Galapagossaaret, näihin ei löydy lentoja alle tonnilla/hlö.
Brasilia oli tavallaan harkinnassa ja sinne olisi budjetinmukaisia lentojakin, mutta jotenkin se alkoi ajatuksena jo ahdistaa. En haluaisi nyt tällä lomalla pelätä ja olla varuillaan pimeässä kulkemisen ja huonolle alueelle osumisen kanssa. Lisäksi Amazonilla sataa ihan järjettömästi tammikuussa. Kohde saisi olla myös sellainen, että siellä pärjäisi englannilla (Espanja ja Portugali ei oikein taivu). Olisi myös kiva välttää vatsatauti.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Hmm, en usko, että tuo Dubai oikein menisi mun vaatimuksiini sillä perusteella mitä olen siitä lukenut.

Egypti ei ole tarpeeksi turvallinen tällä hetkellä.

Tunisiaa voisin tutkia tarkemmin.

Thaimaasta saattaisi ehkä jokin paikka löytyä.

Marokko, no, ajattelin, että Marokkoon mentäisiin joskus toiste lyhyemmälle lomalle.

Kanaria.... uskokaa tai älkää, mutta mä olen välillä tutkinut tätäkin vaihtoehtoa. Ongelmaksi muodostuu vain se, että mä haluisin käydä siellä monella eri saarella ja uskon, että saarelta toiselle kulkeminen sitten maksaisi liikaa. Lisäksi mä en usko, että siellä olis tarpeeksi lämmin.

Jamaikaa aloin katselemaan nyt. Löysin lennot alle 800€. Siellä puhuttais englantiakin. Täytyypäs tutkia sitä tarkemmin.

Ap

Vierailija

Dubai on halpa ja varma lämpö. Dubaihin saa suorat lennot ja viiden tähden hotellin alle 500 e viikko. Tosin hinta ei kai tässä ollut se pääasia. Brasilia ei ole ollenkaan huono idea, jos et liiku pimeillä kujilla, pitäisi olla suht turvallista. Vähänkin epävarmoissa tilanteessa taksi alle. Me kävimme Riossa, upea kaupunki ja ikimuistoinen reissu.

Vierailija

Ehdottaisin Dubaita myös. Siinä saa samalla mukavasti yhdistettyä ranta ja kaupunkiloman. Nähtävää riittää ainakin ensimmäistä kertaa sinne matkustavalle.
Lennot kohtuuhintaiset ja samoin lentomatka mukavan lyhyt ottaen huomioon suhteellisen varman lämpimän sään. Halvimmillaan lento + 5 tähden hotelli paketti saatu hintaan 700e/naama ja olimme myös tammikuussa. Hotelli oli Al Bustan Rotana, mitä voin lämpimästi suositella.
Nähtävää ehdotan maailman korkeimmassa rakennuksessa Burj Khalifassa käymistä, hiekkadyynineillä vierailua ja ranta/vesipuistoissa vierailua, lisäksi shoppailtavaa riittää. Ainut miinus Dubaissa alkoholin kallis hinta, jos tykkää lomalla tykkää siis alkoholia nauttia.

Vierailija

Meksikossa myös aivan ihanaa :) Upeat rannat! lennot taitaa Cancuniin saada 700e tosin hotellit saattaa olla hintavampia.. Paljon all inclusivekohteita, jotka usein tuhottoman kalliita.

Vierailija

Nyt luin lisää siitä Jamaikasta eikä se oikein innosta. Mä en jaksa tyrkyttäviä kauppiaita ja tinkimistä.

Täytyy tutkia vielä tuota Etelä-Afrikkaa!

Muutama kysymys Dubaista: Mitä siellä maksaa ruoka ja mitä siellä kannattaa shoppailla? Onko siellä mitään muuta kuin aavikkoa? Voiko siellä mennä snorklaamaan ja nähdä kivoja värikkäitä kaloja? Onko siellä vuoria, jos vaikka haluisi vaeltamaan? Järviä, jokia, vesiputauksia, kuumia lähteitä, jotain kaunista luontoa niiden hiekkadyynien lisäksi? 

Ap

Vierailija

Ei Kanariaa, kamala paikka.. en ainakaan kahta viikkoa suosittele sinne hukkaamaan. Sehän on pelkkää karua kalliota, ei mitään nähtävää ja viereises pöydässä puhutaan myös suomea, en ihmettelisi vaikka naapuri sattuisi vastaan.

Hassu ajatella että vaihtoehtoina on Kanaria tai sitten huomattavasti eksoottisempia Etelä-Amerikan kohteita. Pientä heittoa sanoisinko :DD

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lentoliikenne kiihdyttää kasvihuoneilmiötä ja ilmaston lämpenemistä.

Miten olisi lähiloma joukkoliikennematkan päässä...?

Kuten Espoossa? Espoon keskuksen kuumat nähtävyydet?

Vierailija

Thaimaa!

Pääset Bangkokiin edullisesti ja siitä on helppo jatkaa mihin vaan rannalle. Asuminen ja ruoka on halpaa (toisin kuin esim.Dubaissa, joka muuten on kyllä kiva) ja lämpöä piisaa varmasti.

Sinun kriteereilläsi Thaimaa ehdottomasti!

Vierailija

Jaa että Meksikoon. Mua vähän mietityttää se Meksiko, koska siellä on aika levotonta. Varmasti jollain turistialueilla onkin ihan hyvät turvatoimet, mutta mua ei varsinaisesti innosta mikään turistikylä. Mä oon ollut kerran muutaman päivän Meksikossa, mutta se oli pikkukaupunki. 

Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat