Halpa ja lämmin matkakohde tammikuussa?
Haluaisin tammikuussa matkalle, mutta kaikki kivat kohteet tuntuvat olevan liian kalliita. Lähtö- ja paluupäivillä ei ole niin väliä, kunhan matka kestäisi ainakin kaksi viikkoa. Tahdon paikkaan jossa on lämmintä mielellään +28-32 olisi aika ihanteellinen päivälämpötila. Olisi kiva, jos lennot maksaisivat alle 700€/hlö. Ja majoitusta saisi löytyä muualta kun viiden tähden hotelleista. Tarkoitan vain, että tarjolla saisi olla jotain kivoja perhehotelleja/motelleja, en kuitenkaan halua nukkumaan samaan saliin 10 muun kanssa.
Paikat joita olen katsellut:Australia, Uusi-Seelenti, Madagaskar, Galapagossaaret, näihin ei löydy lentoja alle tonnilla/hlö.
Brasilia oli tavallaan harkinnassa ja sinne olisi budjetinmukaisia lentojakin, mutta jotenkin se alkoi ajatuksena jo ahdistaa. En haluaisi nyt tällä lomalla pelätä ja olla varuillaan pimeässä kulkemisen ja huonolle alueelle osumisen kanssa. Lisäksi Amazonilla sataa ihan järjettömästi tammikuussa. Kohde saisi olla myös sellainen, että siellä pärjäisi englannilla (Espanja ja Portugali ei oikein taivu). Olisi myös kiva välttää vatsatauti.
Kommentit (40)
Okei siis ne mun kriteerit on: Joku paikka, missä mä en ole ennen ollut. Tarpeeksi lämmintä. Pärjäisi Englannilla. Olisi jotain kauniita luonnonnähtävyyksiä ja kävelyreittejä. Jotain suhteellisen kevyttä aktiivilomailujuttua. Mielellään snorklausmahdollisuus ilman, että joku elukka polttaa tai puree. Hyvää ruokaa. Edullisia majoitusratkaisuja pariskunnalle ympäri maata ja edullinen autovuokra.
Paikkoja missä olen käynyt ja mistä pidin siellä: Meksiko, oli kiva nähdä jättikaktuksia ja löhötä rannassa luonnon lämminvesialtaassa laskuveden aikaan siihen asti, että merivesi laski liikaa ja alkoi polttaa. Korppikotkien katselu. Simpukankuorien kerääminen laskuveden aikaan. Pidin myös ruuasta. En pitänyt siitä, että vesijohtovettä ei voinut juoda.
Costa Rica: Pidin erityisesti eläinten näkemisestä luonnossa, apinoista ja papukaijoista ja iguaaneista. Pidin kovasti palmuista. Pidin myös ihanasta rauhallisesta hiekkarannasta ja siitä että merivesi oli todellä lämmintä. Myös vesiputouksien vieressä uiminen oli kivaa, joka paikassa vesi oli lämmintä. Ruoka oli ihan mahtavaa ja juomat kanssa. Ja hanavettä uskalsi juoda.
Maui, Havaiji: Upeita snorklauspaikkoja ja erivärisiä hiekkarantoja. Vesiputouksia, mutta myös karua kuumaisemaa ja mehikasveja vuoren huipulla. Kivoja pikkukaupunkeja. Ruoka oli hyvää, mutta ruokakaupat eivät olleet halpoja. Hanavesi juotavaa.
Australia: Voih, ne kaikki eläimet. Kakaduja lenteli puissa ja puistojen lammikoissa kilpikonnia. Koalan näin puussa ja vuoristotiellä Wallabit meinasivat hypellä auton alle. Kenguruita näin pari kertaa. Täältä löytyy kivoja kaupunkeja ja kivoja rantoja. Ja kivoja australialaisia vaatemerkkejä joita ei muualla myydä.
No, tuossa oli nyt jotain esimerkkejä. Huomatkaa toistuva teema. Mä olen kaikkein eniten innostunut nähdessäni luonnonvaraisia eläimiä ihan oikeesti elävänä luonnossa, varsinkin sellaisia joita suomessa ei ole. Toiseksi mä innostus kivoista kasveista. Ja mä haluan nähdä kauniita luonnonpuistoja. Ja tietenkin saada hyvää ruokaa. Ja joo, haluan myös uimaan, mutta pelkään vesielukoita, mua on joskus meduusa polttanut. Mutta en ole innostunut paikoista jotka on täynnä turisteja tai turistikrääsää.
Ap
Okei, eli Goa, Karibia ja Etelä-Afrikka nyt selvityksen alla.
Ap
Oi, itse asiassa Curacao oli joskus mun listalla vaihtoehtona häämatkakohteeksi. Sehän olikin yksi niistä Karibian saarista, samoin kuin tuo Aruba jota joku ehdotti. Mitähän maksais piipahtaa viikko aina jokaisella ABC-saarista?!
Mä en usko, että mun mies jaksaisi tuolla Goalla. Liikaa hälinää ja liikaa rantaelämää.
Ap
Malesiassa ja Borneolla riittää luonnossa ihmeteltävää, sekä meressä, vuoristossa että sademetsässä. Singaporeen pääsee suht edullisesti ja siitä on helppo jatkaa.
Tammikuussa on aina halpoja äkkilähtöjä. Taatusti pääset alle 800 jonnekin Thaimaahan hotellilla pariksi viikoksi. Sinne on parhaimmillaan ollut lähdöt 595/2vkoa
Ei se Kanaria nyt niin kauhea ole. Tietysti jos viettää aikaansa vaan lähiravintolassa ja allasalueella niin voi jäädä vähän yksipuoliseksi.
Dubai. 6h lennot, edullinen ja takuulämmin
Tansnia, pääsisi Kilimanjarolle patikoimaan, safarille Ngorongoron graaterille katsomaan eläimiä ja Sanzibarille rannalle. Sitä en kyllä tiedä mitä ne matkat maksavat mutta ystäväni oli siellä ja tykkäsi.
ja kirjoituvirhe paholainen. Tansaniaa tarkoitin.
AP: Galapagoksella ei todellakaan ole 28-32 astetta. Eikä muuten Hawaijillakaan.
Intia, Sri Lanka ja Andamaanit. Ostat norwegianilta halvat liput Dubaihin ja sieltä lennät paikallisella lentoyhtiöllä kohteeseen, maksaa alle 600e :)
Vierailija kirjoitti:
Halpa ja lämmin ei onnistu Tammikuussa. Kallis ja lämmin tai halpa ja kylmä onnistuu.
Meillä on maksanut 2 vk Indonesian-matka tammikuussa 600 €/hlö. Ei ole mielestäni kovin kallis varsinkin vertaa valmismatkatoimistoihin, joilla jo viikon Kanarian-matka maksaa usein enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Dubai on halpa ja varma lämpö. Dubaihin saa suorat lennot ja viiden tähden hotellin alle 500 e viikko. Tosin hinta ei kai tässä ollut se pääasia. Brasilia ei ole ollenkaan huono idea, jos et liiku pimeillä kujilla, pitäisi olla suht turvallista. Vähänkin epävarmoissa tilanteessa taksi alle. Me kävimme Riossa, upea kaupunki ja ikimuistoinen reissu.
Dubaissa ei ole talvisin varmaa lämpöä. Lämpötila voi olla alle 20 astetta ja lisäksi sateista ja tuulista mikä saa ilman tuntumaan noin 10-asteiselta.
Kambodza. On takuulla halpaa! Lentoja saa halvalla thaikkuihin ja siitä matka kambodzaan ei maksa paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Kanariaa, kamala paikka.. en ainakaan kahta viikkoa suosittele sinne hukkaamaan. Sehän on pelkkää karua kalliota, ei mitään nähtävää ja viereises pöydässä puhutaan myös suomea, en ihmettelisi vaikka naapuri sattuisi vastaan.
Hassu ajatella että vaihtoehtoina on Kanaria tai sitten huomattavasti eksoottisempia Etelä-Amerikan kohteita. Pientä heittoa sanoisinko :DD
Pelkkää karua kalliota?
http://www.topcitiestovisit.net/wp-content/uploads/2015/07/la-palma-11…
http://www.lascasascanarias.com/english/img/la-palma-liste/la-palma-tra…
Kanaria on muutakin kuin Playa del Ingles.
Vierailija kirjoitti:
Kambodza. On takuulla halpaa! Lentoja saa halvalla thaikkuihin ja siitä matka kambodzaan ei maksa paljoa.
Kambodzha on minun ja 11-vuotiaan poikani suosikkimaa. Olemme taas menossa sinne maaliskuussa. Lennot Suomesta Siem Reapiin maksoivat alle 500 euroa/hlö.
Kanarialla on joskus ollut tammikuussa vajaat 30 astetta (toisina päivinä ylikin) ja sitten joskus vain 17 astetta. Tuurista paljon kiinni, että mitkä kelit sattuu, mutta jos varmasti haluaa lämpimämpään, niin vielä etelämmäksi pitänee mennä. Mies
Karibialle pääset ainakin. Senkun valitset saaren mikä
miellyttää. Halvalla pääsee useille saarille. Englannilla pärjää.