Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heitättekö paljon muuttaessa tavaraa roskiin vai pitäiskö nää "krääsät" kierrättää jossain?

Vierailija

Mistä tätäkin on taas kertynyt. Harja, fleecepeitto, meikkipussi, nappikset, sisustusesineitä, halpiskoruja varmaan 50 kpl.. Ei tällaisia oikein voi kierrättää eikä näitä oikei voi ruveta kuvaamaan yksitellen mihinkään fb:n kirpparille. Tai ainakaan mä en jaksa kun tätä tavaraa on oikeasti ihan älyttömästi. Mihin nämä oikein pitäisi pistää? Koitin esimerkiksi nappiksia myydä, ei menneet kaupaksi edes pilkkahintaan missään, ei torissa eikä facessa, vaikka ovat uudet. Uuteen kämppään en ota, no ehkä nää vois viedä vaikka UFF:ille. Mutta mihin nää korut, hiusharjat, pannat, vanhat meikkipussit, kynttilöiden alustat ja kaikki krääsät? Kylmästi vaan roskiin?

Nyt oon kaks muuttoa näitä raahaillut mukana, että ehkä vielä joskus näitä käytän ja en oo käyttäny nyt viiteen vuoteen näitä tavaroita, joten ehkäpä ois aika näistä luopua kun tilakin vähenee melkein puoleen entisestä, joten...

Kommentit (12)

Vierailija

Minä heitän surutta roskiin. Jos ei saa mihinkään lahjoitettua, en ala itse myymään, liikaa vaivaa. Olen kyllä muutenkin sellainen etten paljon säilyttele mitään, heitän armotta roskiin kaikki nuhjaantuneet tuikkukipot sun muut rojut.

Vierailija

Millä nää pitäis sinne viedä kun ei ole autoa? Katsoin, että lähimmät noi kierrätyslaatikot on parin kilsan päässä. No sinne aion kuitenkin raahata vaatteet, en mä niitä vaan raaski heittää roskiin. Mut voiko noihin vaatekierrätyksiin muka heittää jotain meikkipusseja, koruja, sisustusesineitä :D? Ei kai..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Millä nää pitäis sinne viedä kun ei ole autoa? Katsoin, että lähimmät noi kierrätyslaatikot on parin kilsan päässä. No sinne aion kuitenkin raahata vaatteet, en mä niitä vaan raaski heittää roskiin. Mut voiko noihin vaatekierrätyksiin muka heittää jotain meikkipusseja, koruja, sisustusesineitä :D? Ei kai..

Eikö lähelläsi ole yhtään Fidan, SPR:n tai Pelastusarmeijan kirpparia?

Vierailija

En heitä roskiin.

Viimeksi me muutimme 5 viikkoa. Ensimmäisenä päivänä siivottiin uusi koti ja tämän jälkeen tuotiin huonekalut, osa vaatteista ja jäätiin heti asumaan uuteen kotiin.

Töitten jälkeen pakkasimme 5 banaanilaatikollista tavaraa, jotka otimme käyttöön, menimme uuteen kotiin ja purimme laatikot. Seuraavana päivänä uudestaan.

Koska makkari oli tyhjä, keräsin sinne kaiken tarpeettoman.

Kun muutto oli loppu, täytin kaikki banaanilaatikot kirppistavaroilla, vein ne tyhjään kellariin ja seuraavana kesänä sitten kun varasin kirppispaikan, oli myytävä valmiina.

Hyvissä ennen muuttoa olin kerennyt myymään pari ylimääräistä huonekalua, eli kaikki ylimääräinen oli vain tavaraa ja vähän vaatetta. Ja kävin edellisenä kesänäkin myymässä kirpparilla, mutta siinä kun tavarat paikkaa yksitellen tajuaa konkreettisemmin kuinka paljon ylimääräistä onkaan.

Vierailija

Mä laittaisin vaikka ilmoituksen (tori, Facebook) että saa noutaa. Eikö olis järkevämpää olla ostamatta krääsää? Muistan, kuinka vuokralla asuessamme roskiskatos tuntui olevan aina täynnä lastulevykrääsää ja kaikkea muuta arvotonta. Onneksi asutaan nykyään omakotitalossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eikö lähelläsi ole yhtään Fidan, SPR:n tai Pelastusarmeijan kirpparia?

En nyt haluaisi tehdä tästä ongelmaa, mutta jos on esimerkiksi kymmenen jätesäkkiä niin ei niitä noin vain kanneta joulupukkimaiseen tyyliin muutamaa kilometriä mihinkään. En edes saa autoa mistään lainaksi, tietysti olisin voinut alkaa tätä kaman määrää miettimään aiemmin, mutta tieto muutosta tuli yllätyksenä.

Muutto on pakko tehdä kaikenlisäks vielä muuttopalvelulla eli kerralla vaan kaikki uuteen asuntoon, joten ei oikein voi pikkuhiljaa viedä tavaraa.

Vierailija

Ota koko kasasta kuva ja laita tori.fi että annetaan ilmaiseksi ekalle noutajalle. Jos olen oikeassa niin kasa on noudettu samana päivänä.

Vierailija

Kymmenen jätesäkkiä pelkkää turhaa krääsää? Huhhuh. Kannattaisko tehdä jotain tuolle shoppailuaddiktiolle?

Vierailija

Etsi fb:stä lähin Roskalava/ annetaan ilmaiseksi/ Antamisen Iloa - palsta ja sinne kaikki. Ihan uskottomasti ihmiset hakee ilmaista tavaraa itselleen, jotkut trokaa eteenpäin mutta ainakin säästät kaatopaikkamaksut. Niissä yleenä on sääntönä että tavarat haetaan ilmoittajalat ilmaiseksi ja menevät nopeimmalle hakijalle. Jossain rahanarvoisissa tavaroissa ( vaikka ne nappikset) voi olla 15 jonottajaa muutamssa minuutissa jos asut pk-seudulla. Ja kierrätyskeskuksiinkin kelpaa aina moni asia.  Käyttökelpoisen  tavaran roskiinheittäminen on minusta vain ongelman siirtämistä omille lapsille ( ne  täydet kaatopaikat on iso ongelma 40 vuoden kuluttua) 

Vierailija

Fidassa ja kierrätyskeskuksissa on ainakin noutopalvelu, eli hakevat hyväkuntoiset tavarat oveltasi. Ovat tosin melko tarkkoja, eli mitään rikkinäistä / viallista eivät ota.

Vierailija

Ei täysi kaatis ole ongelma. Maata päälle vaan ja siellä ovat.

Ennen jätteenkeräystä meidänkin kaupungin ok-taloalueella oli yhteinen pienehkö kaatis jokaista talorykelmää kohti. Tämä läheisin tässä peitettiin 50-luvulla ja sen jälkeen jätteitä sai viedä puolen kilsan päässä olevaan kaatikseen. Sekin peitettiin 70-luvun puolivälissä. (Sittemmin sen päällä on ollut pieni luistinrata ja bussin päättäri. Nyt on joutomaana.)

Nykyisin jätteet haetaan portilta ja kaatiksia on meidänkin kunnassa kai yksi vaan. (Tampere)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat