Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Yksinhuoltajan pienet ihanat asiat arjessa ketju!

Vierailija
17.11.2015 |

Kertokaa pieniĂ€ ja miksei isompiakin ihania asioita arjessa, jotka auttavat jaksamaan 😊.

Aloitan. Olen ollut kaksi pÀivÀÀ korkeassa kuumeessa. Aamulla kyllÀ herÀsin kun teini teki kouluun lÀhtöÀ, mutta kÀvi sanomassa, ettÀ lepÀÀ rauhassa Àiti.

YhdeksÀn aikaan nousin sitten vessaan ja hakemaan juotavaa, niin jÀÀkaapin ovessa oli lappu : "termospullossa on lempiteetÀsi ja jÀÀkaapissa on valmiit voileivÀt. Olet rakas".

Tuli niin liikuttava olo, ihana lapsi 😍

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.11.2015 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mutta jÀttÀkÀÀmme provosoijat omaan arvoonsa, katkeruus paistaa kilometrin pÀÀhÀn.

Muistan kun lapsi nyt jo hieman vanhempi oli mummin kanssa jutellut, ettĂ€ Ă€iteinpĂ€ivĂ€nĂ€ tee sitten Ă€itille aamupalaa 😁.

Laps oli tuolloin n. 5v. KĂ€ski mun oottaa sĂ€ngyssĂ€. Toi siis petiin paahtoleivĂ€n jonka pÀÀllĂ€ oli ainakin sentti margariinia, keskellĂ€ puolikas tomaatti ja leivĂ€n ympĂ€rille oli "istuttanut" siihen voihin mustia oliiveja 😁. Pakkohan se oli syödĂ€, ihana!

Vierailija
22/28 |
17.11.2015 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa katkeraa porukkaa tÀnÀÀn nÀppiksillÀ... Ihan on pakko lÀhes jokaiseen aloitukseentai aloittajaan kÀydÀ jotain hÀrppimÀssÀ.

KĂ€yttĂ€ytyjĂ€ ja kĂ€ytöksen mahdollistaja. TĂ€mĂ€kÀÀn aloittaja ei keksinyt mitÀÀn uutta aiemmin sanottuun vaan veti hihastaan katkeruudeen kitkerÀÀn höttön, johon vastattiin samalla mitalla takaisin. Tyttömaiseen tapaan hĂ€n  katsoi lempeĂ€si hymyillen nenĂ€varttaan pitkin erilaista mielipidettĂ€, kun olisi voinut jĂ€ttÀÀ sen ihan omaan arvoonsa. 

Yksinhuoltajasuus ei taida olakkaan niin raskasta ja yksinĂ€istĂ€ kun aina annetaan olettaa. Iloa kannattaakin hakea jonkun muun asian kautta kun se parisuhteen.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.11.2015 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jÀttÀkÀÀmme provosoijat omaan arvoonsa, katkeruus paistaa kilometrin pÀÀhÀn.

Muistan kun lapsi nyt jo hieman vanhempi oli mummin kanssa jutellut, ettĂ€ Ă€iteinpĂ€ivĂ€nĂ€ tee sitten Ă€itille aamupalaa 😁.

Laps oli tuolloin n. 5v. KĂ€ski mun oottaa sĂ€ngyssĂ€. Toi siis petiin paahtoleivĂ€n jonka pÀÀllĂ€ oli ainakin sentti margariinia, keskellĂ€ puolikas tomaatti ja leivĂ€n ympĂ€rille oli "istuttanut" siihen voihin mustia oliiveja 😁. Pakkohan se oli syödĂ€, ihana!

5v. ei osaa tehdÀ voileipÀÀ, onpa hauskaa. SiinÀ nÀkee, ettÀ kÀdettömiÀ lapsia kasvaa yskinhuoltaja perheissÀ. HymiöitÀ keventÀmÀÀn tunnelmaa!

Vierailija
24/28 |
17.11.2015 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa katkeraa porukkaa tÀnÀÀn nÀppiksillÀ... Ihan on pakko lÀhes jokaiseen aloitukseentai aloittajaan kÀydÀ jotain hÀrppimÀssÀ.

KĂ€yttĂ€ytyjĂ€ ja kĂ€ytöksen mahdollistaja. TĂ€mĂ€kÀÀn aloittaja ei keksinyt mitÀÀn uutta aiemmin sanottuun vaan veti hihastaan katkeruudeen kitkerÀÀn höttön, johon vastattiin samalla mitalla takaisin. Tyttömaiseen tapaan hĂ€n  katsoi lempeĂ€si hymyillen nenĂ€varttaan pitkin erilaista mielipidettĂ€, kun olisi voinut jĂ€ttÀÀ sen ihan omaan arvoonsa. 

Yksinhuoltajasuus ei taida olakkaan niin raskasta ja yksinĂ€istĂ€ kun aina annetaan olettaa. Iloa kannattaakin hakea jonkun muun asian kautta kun se parisuhteen.

Akkamaiseen ja ÀmmÀmÀiseen tapaan jonkun piti tulla katkerana tilittÀmÀÀn eikÀ jÀttÀÀ positiivista aloitusta omaan arvoonsa.

Vierailija
25/28 |
17.11.2015 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provoilu on sen verran tunneköyhÀÀ, ettĂ€ ei se herĂ€tĂ€ edes katkeruuden tunteita. :D 

Vierailija
26/28 |
17.11.2015 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

LisÀÀ 😊. Ei anneta ankeuttajien pilata tunnelmaa eikĂ€ lĂ€hdetĂ€ jankkaukseensa mukaan. Joillakin kun ei ole nĂ€köjÀÀn mitÀÀn hyvÀÀ sanottavaa edes lapsistaan 😞

Vierailija
27/28 |
17.11.2015 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11. Kuulostat suorittajalta ja katkeralta. ItsellÀni pahin on ainakin sen toisen aikuisen puuttuminen ja iltaisin lÀheisyyden kaipuu, aikuisen kosketus. Lapset ovat ihania kyllÀ, mutta olisi se niin paljon helpompaa kun olisi se isÀ jonka kanssa elÀÀ tÀmÀ lÀpi. Rauha hÀnen sielulleen.

Voisitko kuitenkin jĂ€ttÀÀ tĂ€mĂ€n positiivisena aloitetun ketjun rauhaan, kun sinulla ei ole muuta sanottavaa kuin oma erinomaisuutesi 😊.

Yksinhuoltajuus muuttuikin leskeydeksi. VÀrikynÀt ovatkin oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu aikuistenkin kÀyttöön. HyvÀÀ pÀivÀn jatkoa sinulle! :)

Hmm...mÀ olen aina luullut ettÀ leski se nimen omaan onkin yksinhuoltaja...

Vierailija
28/28 |
17.11.2015 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lapset ovat jo sen verran isoja, ettei sellaisia "pieniÀ ilonaiheita" enÀÀ tule.

Mutta ihan pelkkÀ arki on niin juhlaa ns. parisuhteen jÀlkeen. Ihan joka aterialla, jossa kohtaan fiksut ja pÀrjÀÀvÀt lapseni ja keskustellaan pÀivÀstÀ, maailmantilanteesta tai vaikka mÀnnÀviikon putouksesta olen kiitollinen nÀistÀ ihanista ihmisistÀ, omasta laumastani.

Varmasti hyvÀ perhe-elÀmÀ voisi sisÀltÀÀ kaksikin vanhempaa. MeillÀ nÀin ei kÀynyt.

Parasta on, ettĂ€ voin puhua lasteni kanssa ja pohtia asioita heidĂ€n nĂ€kökulmastaan. IsĂ€nsĂ€ olisi jo tĂ€ssĂ€ vaiheessa keskeyttĂ€nyt ja alkanut pitÀÀ luentoa omasta maailmankuvastaan.

Saan tehdÀ lapsille voileivÀn, ilman ettÀ minua arvostellaan pilalle hemmottelemisesta. Minulla on oikeus lÀhestyÀ teini-ikÀistÀ voileivÀllÀ, koska hÀntÀ ei enÀÀ napata syliinkÀÀn.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kolme kaksi yhdeksÀn