Ekaa kertaa Hesassa kommellukset !

Vierailija

Olin 14 ja kävi ekaa kertaa Helsingissä yksin ja junalla. ( En ollut montaa kertaa siellä käynytkään)
Jäin pois Pasilan asemalla koska luulin että se on pääteasema....
Olihan se shokki kun tajusin että muut olikin jääneet junaan....
Tvohjelmissa puhuttiin aina Pasilan asemasta joten luulin että se on se pääteasema

Kommentit (12)

Vierailija

Pasilan asemalta menee minuutin välein juna Rautatieasemalle. Kai hyppäsit sitten vain sellaiseen. Ja kaverit odottivat sen yhden minuutin?

Pasilan asema on poliisiasema. 

Mut taidat olla trolli?

Vierailija

Minulle kävi peräti kahdesti niin, että sain ylimalkaiset ohjeet kadunnimien ja maamerkkien perusteella (ja Paavo Nurmen patsaalta sitten vasemmalle, seuraat vain niitä raiteita yms.) ja pysähdyin vasta sitten, kun tuli meri vastaan. En siis yrittänyt lähellekään merta. Ensimmäisellä kerralla päädyin telakalle ja toisella kerralla Munkkiniemeen. Sittemmin olen asunut 30 vuotta keskustassa useammassa osoitteessa ja tunnen kyllä kaupungin aika hyvin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi peräti kahdesti niin, että sain ylimalkaiset ohjeet kadunnimien ja maamerkkien perusteella (ja Paavo Nurmen patsaalta sitten vasemmalle, seuraat vain niitä raiteita yms.) ja pysähdyin vasta sitten, kun tuli meri vastaan. En siis yrittänyt lähellekään merta. Ensimmäisellä kerralla päädyin telakalle ja toisella kerralla Munkkiniemeen. Sittemmin olen asunut 30 vuotta keskustassa useammassa osoitteessa ja tunnen kyllä kaupungin aika hyvin.

Kommentoijat 1 ja 3, oletteko te kulkeneet aina tuntemattomissa kaupungeissa täysin erehtymättä?

Numero 4

Vierailija

Olit tosi nuori. Mistäpä sitä tietää kaikkea, kun ei ole ennen käynyt.

Itse tulin Helsinkiin eka kertaa, kun olin 20v. Jännitti hirveästi. Ajattelin, että ihmiset pukeutuvatkin jotenkin erityisen hienosti pääkaupungissa ;) Jännitti moni käytännön pikkujuttu, kuten se, miten lippu leimataan busseissa. 

Vierailija

Kävelin Rautatieasemalta Punavuoreen päin ja ihmettelin Iso Roobertinkadun mäkkäristä että onpas ihmeellistä kun ihan liikehuoneistojen vieressä kivijalkamäkkäri täällä Keskustan ulkopuolella :D

Siis ymmärrän toki nykyään, toihan on ihan ydinkeskustaa :D

Lisäksi esim steissiltä Kampin kauppakeskukselle reitin joutui ihan älypuhelimesta katsomaan :D

Vierailija

Mä olin varmaan 5 (vuosi jotain -80) kun mutsi "nosti" mut yksin stogeen Saviolla.

Mummo odotteli steissin ärrällä.

Vähän on ajat muuttuneet...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä olin varmaan 5 (vuosi jotain -80) kun mutsi "nosti" mut yksin stogeen Saviolla.

Joo.. mäkin kuljin ratikalla ja ihan millä tahansa muulla julkisella ihan itsenäisesti alle kouluikäisenä. Täällä stadissa siis. 

Pitkille matkoille saatettiin asemalle (kuten sinut) ja joku oli vastassa. Näin menin usein Tampereelle täältä Helsingistä. 

Ollaanko me nyt huonompia, kun ei ole hulluna vahdittu ja holhottu? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo.. mäkin kuljin ratikalla ja ihan millä tahansa muulla julkisella ihan itsenäisesti alle kouluikäisenä. Täällä stadissa siis. 

Pitkille matkoille saatettiin asemalle (kuten sinut) ja joku oli vastassa. Näin menin usein Tampereelle täältä Helsingistä. 

Ollaanko me nyt huonompia, kun ei ole hulluna vahdittu ja holhottu? 

Ei olla huonompia eikä paljon parempiakaan, koska ajat ovat muuttuneet. Nyt ei uskalla panna alaikäistä yksin edes konnarivaunuun tai bussinkuljettajan selän taakse matkustamaan. Ennen saattoi metsässä olla susia pelottelemassa tiellä kulkijoita, nyt kulkevat pedot kadulla eivätkä tyydy vain pelottelemaan.

Vierailija

Minä muutin espooseen ja sain helsingistä töitä jossa tarvin omaa autoa niin lähdin keskustasta päämääränä ruoholahti mutta kahdesti löysin itseni lauttasaaresta :D

Vierailija

Tämä ei ollut eka kerta, mutta olin keskustasta menossa Mannerheimintien loppupäähän. Hienolla logiikallani ajattelin että vain yksi katu, matka ei voi olla kovin pitkä (ei ollut internettiä silloin) ja lähdin kävelemään. Meinasi usko loppua parin kilometrin jälkeen ;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat