Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisisko joku neuvoa kelloradioon liittyen?

Vierailija
17.11.2015 |

Eli mummoni asuu vanhainkodissa, jossa hoitajat eivät "kerkeä" laittamaan radiota päälle. Mummo haluaisi kuunnella ilta- ja aamuhartaudet.
Onko kelloradio sellainen, että sen voi ohjelmoida esim. aukeamaan aina niitten aikaan? Pitääkö se sitten jonkun sammuttaa vai voiko sen ohjelmoida sammumaan itse?
Kiitos vastauksesta. :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan semmoset stereot, joihin sai tiettyyn aikaan kuulumaan radiokanavan 30 min, 60 min, 90 min tai 120 min. Joku sony :)

kelloradiosta en tiedä muuta kuin että monissa (ainakin 90-luvulla kun niitä käytettiin) on ominaisuutena, että saa herätyksenä radion soimaan.

Vierailija
2/5 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI noissa vanhoissa ole ainakaan noin paljoa ominaisuuksia. Lähinnä sen saa päälle "hälytyksenä" jonain kellonaikana ja jollain kanavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun lopulla oli ja nytkin on kelloradio, johon voi laittaa ajastimella joko radion tai summerin soimaan tiettynä aikana, soi tunnin.  Nykyisessä säätö 30-90 min.

Vierailija
4/5 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta useimmissa peruskelloradioissa ohjelmointi on vain yhdelle aikajaksolle kerrallaan, eli ei voi ohjelmoida kahta aikajaksoa peräkkäin. Itse ohjelmoin aikoinaan "ulkoisesti" suoraan pistorasiaan kytkettävää ajastinta: Se ei tietenkään vaihtele kanavia, mutta jos nuo ohjelmat tulee samalta kanavalta, niin pelkällä on-off-ohjelmoinnilla sen saa toimimaan tavallisesta radiostakin haluaminaan aikoina!

Vierailija
5/5 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa sellainen ajastin töpselin ja pistorasian väliin. Maksaa muutamasta eurosta ylöspäin. Halpismalleihinkin saa 15 minuutin jaksoilla päälle ja pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän