Osaisisko joku neuvoa kelloradioon liittyen?

Vierailija

Eli mummoni asuu vanhainkodissa, jossa hoitajat eivät "kerkeä" laittamaan radiota päälle. Mummo haluaisi kuunnella ilta- ja aamuhartaudet.
Onko kelloradio sellainen, että sen voi ohjelmoida esim. aukeamaan aina niitten aikaan? Pitääkö se sitten jonkun sammuttaa vai voiko sen ohjelmoida sammumaan itse?
Kiitos vastauksesta. :)

Kommentit (5)

Vierailija

Mulla oli aikanaan semmoset stereot, joihin sai tiettyyn aikaan kuulumaan radiokanavan 30 min, 60 min, 90 min tai 120 min. Joku sony :)

kelloradiosta en tiedä muuta kuin että monissa (ainakin 90-luvulla kun niitä käytettiin) on ominaisuutena, että saa herätyksenä radion soimaan.

Vierailija

EI noissa vanhoissa ole ainakaan noin paljoa ominaisuuksia. Lähinnä sen saa päälle "hälytyksenä" jonain kellonaikana ja jollain kanavalla.

Vierailija

70-luvun lopulla oli ja nytkin on kelloradio, johon voi laittaa ajastimella joko radion tai summerin soimaan tiettynä aikana, soi tunnin.  Nykyisessä säätö 30-90 min.

Vierailija

Voi, mutta useimmissa peruskelloradioissa ohjelmointi on vain yhdelle aikajaksolle kerrallaan, eli ei voi ohjelmoida kahta aikajaksoa peräkkäin. Itse ohjelmoin aikoinaan "ulkoisesti" suoraan pistorasiaan kytkettävää ajastinta: Se ei tietenkään vaihtele kanavia, mutta jos nuo ohjelmat tulee samalta kanavalta, niin pelkällä on-off-ohjelmoinnilla sen saa toimimaan tavallisesta radiostakin haluaminaan aikoina!

Vierailija

Hommaa sellainen ajastin töpselin ja pistorasian väliin. Maksaa muutamasta eurosta ylöspäin. Halpismalleihinkin saa 15 minuutin jaksoilla päälle ja pois.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat