Apua :( Mies vai lapsi?
Olen seurustellut miehen kanssa 7v, joista 2v naimisissa. Lapsista on puhuttu, että hankitaan "sitten joskus". Olen 30v, joten "sitten joskus" alkaa olla nyt, mutta mies ei halua lasta. Syiksi sanoo rahan ja sen ettei ole saanut vielä kokea kaikkea, mitä on halunnut.
Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? En voi huijata ehkäisyssä, koska mies huolehtii siitä ja on tosi tarkka sen suhteen. Pitääkö mun jättää muuten hyvä ja huolehtivainen mies? En haluaisi pettääkään. Voiko jostain spermapankista saada siittiöitä? Mitä te tekisitte tai olette tehneet tässä tilanteessa?
Kommentit (73)
Miesvihapalstalla tämä mies on tuomittu jo paskaksi äijäksi vaikka hänen perustelunsa ovat täysin järkevät. Jos on oikeasti rahasta tiukkaa, niin järkevä ihminen ei tosiaankaan hommaa mitään lapsia siinä vaiheessa. Tosin täälähän varmaan iso osa elättää lapsia valtion rahoilla(maan tapa), niin tuo peruste ei tunnu hyvältä koska rahaahan saa aina taikaseinästä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää miestä kannata jättää. Sulla on vielä aikaa tulla äidiksi. Pidätte vaikka vielä 5v hauskaa ja matkustelette sitten varmasti mieskin on asiaan valmis.
Nimenomaan pitää jättää koska hyvällä miehellä on oikeus hankkia hyvä kumppani itselleen.
Joo, ei tollaseen odotteluun kannata tuhlata aikaansa. Viiden vuoden päästä jos mies (yllättäen) pysyy kannassaan, niin sinä sit alat uutta suhdetta kasaamaan ja perhettä perustamaan, niin voi aika loppua kesken. Sitä voi olla vaikka kuinka hyvä mies, mut isäksi ei saata olla koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Miesvihapalstalla tämä mies on tuomittu jo paskaksi äijäksi vaikka hänen perustelunsa ovat täysin järkevät. Jos on oikeasti rahasta tiukkaa, niin järkevä ihminen ei tosiaankaan hommaa mitään lapsia siinä vaiheessa. Tosin täälähän varmaan iso osa elättää lapsia valtion rahoilla(maan tapa), niin tuo peruste ei tunnu hyvältä koska rahaahan saa aina taikaseinästä lisää.
Tuo mieshän on yhtä paska kuin sinäkin. Mies vedättää naista, että lapsi hankitaan joskus, ei vielä. Tuskin on koskaan valmis, mutta silti antaa väärää toivoa. Tuo mies ei ole kunnollinen selkärangallinen, vaan limanuljaska joka on sontakasassa pyöriviä kovakuoriaisia alhaisempi.
Minä sentään löysin kunnon miehen, jonkalaista toivon AP:llekin. Kertoi rehellisesti, että haluaa pari perusasiaa elämässämme kuntoon, sitten vasta on valmis yrittämään. Kun perusasiat saatiin kuntoon (ei oltu edes 30v silloin), jätettiin ehkäisy pois ja puolen vuoden kuluttua esikoinen ilmoitti tulostaan. Tuli myöhemmin toinenkin ja mies on loistava isä (käy töissä kuten minäkin, ruuat ja siivoukset tehdään yhdessä (pyykkikone pyörii yhtenä päivänä viikossa, helpottaa huomattavasti (tosin se pyörii jokseenkin aamusta iltaan :)) lasten harrastukset hoidetaan vuorotellen ja molemmilla aikuisilla omat harrastukset, silti jää aikaa hoitaa suhdettakin).
Ja arvon lassukka sontakasa: eivät kaikki naiset ole miesvihaajia, edes ne, jotka kritisoivat yhden tai useamman miehen toimia. JA sinun kaltaisesi munattomat kusiaiset olette syy miksi moni nainen "huijaa" ehkäisyn kanssa. Ja harva nainen heitä moittii, jos kaltaisesi ovat "uhrina". Uhri lainausmerkeissä, koska ette osaa pitää sitä kullianne hosuissanne, vaan se on pakko saada työntää vihaamanne olennon (naisen) sisälle. Katsohan, kun KAIKKI ehkäisy voi pettää. Jopa kondomi+pilleri -yhdistelmä. Varsin epätodennäköistä, mutta ei suinkaan mahdotonta.
:DDDDDDD
Lehmä hermostui. Soittakaa poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Lasten saamisessa ei ole mitään sellaista, jonka takia kannattaisi luopua hyvästä miehestä. Et kuulosta aloituksen perusteella sellaiselta naiselta, jolle vanhemmuus on elämäntehtävä. Heidän tapauksessaan asia voikin olla toisin, mutta useimmille lapsettomuus on ihan hyvä valinta.
Tällä palstalla on paljon ns. hurmosmammoja, joten otos on vääristynyt. Älä siis luota kommenttien saamiin peukutuksiin vaan mieti asia itse. Huomaat minun olevan oikeassa.
Huomaat minun olevan oikeassa??? Ei sun ylemmyydentunnolla taida olla rajaa... Vaikka et sitä toki uskotaan, niin lapsettomaksi jääminen on monelle naiselle todella kova paikka, en lähtisi sinuna vähättelemään lapsettomuuden aiheuttavaa surua. Ja mikä siitä miehestä niin hyvän tekee, jos ei ota alkuunkaan vaimonsa tunteita huomioon? Ei tuollainen mies olisi minulle hyvä, joten miksi pitäisin siitä kiinni omien unelmien kustannuksella??
Vierailija kirjoitti:
Annat vuoden aikarajan. Sen aikana joko erotaan tai aletaan yrittää lasta. Ja lopetat pilden antamisen siksi aikaa, että mies tekee päätöksen näiden kahden välillä. Miehillä on aikaa vedättää ja odottaa, naisilla ei. Niin se vaan menee. Jotkut miehet haluaa jatkaa teini-ikää viisikymppisiksi, "joojoo, lapsia ja vastuuta SITTEN JOSKUS". Usko pois, sitä päivää et ihan heti näe.
Itse tapailin näitä tapauksia ihan riittävästi. Sitten tuli kunnollinen mies, joka halusi lapsen, ja nyt olemme perhe.
Seksillä kiristäminen se vasta onkin todella kypsää - tai ylipäätään se, että pitää seksiä jonakin jota nainen "antaa" miehen mieliksi. Entäs jos/kun ap itsekin nauttii seksistä, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi lopettaa se tämän erimielisyyden takia??
Sitäpaitsi.. lapsia haluamaton ihminen haluaa olla ikuisesti teini, ja ollakseen kunnollinen pitää haluta lapsia? Huh huh, koko kommenttisi perusteella sinä olet tässä se lapsellinen ja epäkypsä, etkä todellakaan olisi ollut vanhemmaksi valmis. Opetat vain lapsillesikin saman järkyttävän kapeakatseisen 50-luvulta peräisin olevan maailmankuvan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää miestä kannata jättää. Sulla on vielä aikaa tulla äidiksi. Pidätte vaikka vielä 5v hauskaa ja matkustelette sitten varmasti mieskin on asiaan valmis.
Nimenomaan pitää jättää koska hyvällä miehellä on oikeus hankkia hyvä kumppani itselleen.
Joo, ei tollaseen odotteluun kannata tuhlata aikaansa. Viiden vuoden päästä jos mies (yllättäen) pysyy kannassaan, niin sinä sit alat uutta suhdetta kasaamaan ja perhettä perustamaan, niin voi aika loppua kesken. Sitä voi olla vaikka kuinka hyvä mies, mut isäksi ei saata olla koskaan.
Siis mitähän v***ua? Saanen kysyä miten omat suhteenne hoidatte ja miten teidän miehenne kestää teitä kun olette toista heittämässä heti pois kun ei lapsia halua/ole siihen valmis?
Jos miehenne teidät pakottaisi lapsia puskemaan ulos kun ette sitä halua ja jättäisi teidät kun ette suostu niin miltäpä tuntuisi? Toinen on näköjää kertakäyttö kamaa ja arvoton teidän silmissä. Terve vaan....
-Nainen-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan miksi kaikki täällä puhuu että mies huijaa? Kun tämä nainenhan tässä sitä huijaamista on suunnittelut ja yrittää toista pakottaa?
Minä puhuin vedättämisestä. Mies haluaa elää omaa elämäänsä ilman rajoitteita ja vedättää tätä ap:tä siihen samaan. Samalla ap joutuu luopumaan omista haavestan miehen vuoksi.
Mistä ihmeen vedättämisestä puhut?
Mies keksii tekosyitä, ettei halua lapsia, ja tavallaan odottelee tilanteen menevän ohi.
Vierailija kirjoitti:
Annat vuoden aikarajan. Sen aikana joko erotaan tai aletaan yrittää lasta. Ja lopetat pilden antamisen siksi aikaa, että mies tekee päätöksen näiden kahden välillä. Miehillä on aikaa vedättää ja odottaa, naisilla ei. Niin se vaan menee. Jotkut miehet haluaa jatkaa teini-ikää viisikymppisiksi, "joojoo, lapsia ja vastuuta SITTEN JOSKUS". Usko pois, sitä päivää et ihan heti näe..
Ja täällä aina kehdataan väittää, että nainenkin nauttii seksistä ja nainen ei käytä seksiä ajaakseen jotain asiaa :)
Tuo on aina hyvä perusta parisuhteelle. Siis kiristäminen. No huoraamistahan tuollainen on, mutta eihän sitä täällä hyväksytä.
Ja tuo vain aiheuttaa sen, että jos mies on heikko luonteeltaa, niin hätäpäissään suostuu lapseen ja muutaman vuoden päästä AP tulee tänne valittamaan, kun mies lähti jonkun uuden pimatsun kanssa viettämään hauskaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitähän v***ua? Saanen kysyä miten omat suhteenne hoidatte ja miten teidän miehenne kestää teitä kun olette toista heittämässä heti pois kun ei lapsia halua/ole siihen valmis?
Jos miehenne teidät pakottaisi lapsia puskemaan ulos kun ette sitä halua ja jättäisi teidät kun ette suostu niin miltäpä tuntuisi? Toinen on näköjää kertakäyttö kamaa ja arvoton teidän silmissä. Terve vaan....
-Nainen-
Miten niin heti? Ap on ollut suhteessa 7 vuotta, kyllä tuossa ajassa tietää haluaako lapsia puolisonsa kanssa vai ei. Mitä muuta voi tehdä kuin erota, kun toiveet eivät kohtaa noin tärkeässä asiassa?
Tiedän omasta tuttavapiiristä useamman parin, joilla on juuri näin käynyt.
Mies sanoi ei vielä, ei vielä ja vain 1 näistä on enää yhdessä. Tämä joka on, hän halusi itse äidiksi 23 vuotiaana, oli valmistunut, vakityöpaikka. Mies oli 21 v, olivat seurustelleet 3 vuotta ja miehelläkin oli vakkaripaikka, ollut jo vuosia.
Ystäväni sanoi hän voi vielä odottaa ja yhtäkkiä miehen parhaasta ystävästä tuli yllättäen yhden illan jutusta isä. Tuore isä muuttui heti. Äidin kanssa hän ei ollut missään tekemisissä, mutta lapsi muutti maailman täysin. Isä halusi lapsen itselleen koko ajan ja tällä hetkellä on lapsen yksinhuoltajakin. Kun ystäväni mies näki kuinka positiivisesti elämä muuttui lapsen tultua, hän halusi samantien myös isäksi. Vuoden päästä olikin jo.
Kaikki muut näistä ovat eronneet ja jokaisessa tapauksessa mies on löytänyt hyvin pian eron jälkeen uuden naisen, jonka kanssa on lapsen tehnyt. Tosin luultavasti näistä ei taida kukaan enää olla yhdessä. Muutama nainen on jäänyt katkerana yksin, kun ovat jääneetkin parisuhteeseen vähäksi aikaa ja sitten mies on lopulta lähtenyt.
Lasten kanssa ei ole kompromisseja, niitä halutaan tai ei haluta. Juupa jaapaa mies voi tehdä monta vuotta vielä ja naisen biologia ei odota.
Anna miehelle deadline. Ja sen jälkeen ero. Vain rohkea teko saa miehen tajuamaan kuinka tosissaan sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Tuo mieshän on yhtä paska kuin sinäkin. Mies vedättää naista, että lapsi hankitaan joskus, ei vielä. Tuskin on koskaan valmis, mutta silti antaa väärää toivoa. Tuo mies ei ole kunnollinen selkärangallinen, vaan limanuljaska joka on sontakasassa pyöriviä kovakuoriaisia alhaisempi.
Minä sentään löysin kunnon miehen, jonkalaista toivon AP:llekin. Kertoi rehellisesti, että haluaa pari perusasiaa elämässämme kuntoon, sitten vasta on valmis yrittämään. Kun perusasiat saatiin kuntoon (ei oltu edes 30v silloin), jätettiin ehkäisy pois ja puolen vuoden kuluttua esikoinen ilmoitti tulostaan. Tuli myöhemmin toinenkin ja mies on loistava isä (käy töissä kuten minäkin, ruuat ja siivoukset tehdään yhdessä (pyykkikone pyörii yhtenä päivänä viikossa, helpottaa huomattavasti (tosin se pyörii jokseenkin aamusta iltaan :)) lasten harrastukset hoidetaan vuorotellen ja molemmilla aikuisilla omat harrastukset, silti jää aikaa hoitaa suhdettakin).
Ja arvon lassukka sontakasa: eivät kaikki naiset ole miesvihaajia, edes ne, jotka kritisoivat yhden tai useamman miehen toimia. JA sinun kaltaisesi munattomat kusiaiset olette syy miksi moni nainen "huijaa" ehkäisyn kanssa. Ja harva nainen heitä moittii, jos kaltaisesi ovat "uhrina". Uhri lainausmerkeissä, koska ette osaa pitää sitä kullianne hosuissanne, vaan se on pakko saada työntää vihaamanne olennon (naisen) sisälle. Katsohan, kun KAIKKI ehkäisy voi pettää. Jopa kondomi+pilleri -yhdistelmä. Varsin epätodennäköistä, mutta ei suinkaan mahdotonta.
Mikäs hiekkapillu se sieltä heräili.
Siinä olen samaa mieltä, että ap:n mies voisi suoraan sanoa, että haluaako niitä lapsia vai ei, mutta kyllä sinulla on täysin mulkku asenne toista kohtaan. Sinun mielestä jälleen kaikki on miehen syytä. Ristus mikä femakko taas. Eli jos nainen huijaa itsensä raskaaksi, niin sekin on miehen syytä. Salli minun nauraa.
Kai sinäkin kiristit pihtaamisella kunnon mamman tapaan, niin tämä unelmamiehesi suostui lapsiin. Toivottavasti miehesi tajuaa millainen pirttihirmu sinä olet, ja ottaa lapset mukaansa ja juoksee kauas pois.
Vierailija kirjoitti:
Anna miehelle deadline. Ja sen jälkeen ero. Vain rohkea teko saa miehen tajuamaan kuinka tosissaan sinä olet.
Juuri näin. Ja tämänkin pystyy tekemään ihan asiallisella linjalla. Ei tarvitse kiristää tms. vaan sanoo ihan suoraan, että biologia asettaa rajat ja ne tulevat pian täyteen. Ja korostaa, että mielummin eroaa, kuin pakottaa miehen isäksi.
Monessa asiassa voi tehdä kompromisseja, lasten saaminen ei ole sellainen asia.
Taloudellinen tilanne on ihan hyvä syy lykätä lasten hankintaa, mutta myös hyvä tekosyy antaa sinun odottaa seuraavat viisi vuotta. Miehellä voi myös olla väärinymmärryksiä tämän asian suhteen. Tietääkö hän äitiyspäivärahan jne määrän? Laskeskelkaa Kelan sivuilla, mitä tulisit saamaan. Tehkää suunnitelma säästämisestä mahdollista hoitovapaata varten. Jos teillä on asuntolainaa, on aivan normaalia hakea lyhennysvapaata, kun toinen on kotona lasten kanssa.
Keskustele miehesi kanssa sopivassa tilanteessa, ei sängyssä. Kysy häneltä mitä ne asiata mitä pitäisi kokea konkreettisesti ovat. Haluaako hän jonkun uuden harrastuksen, onko haaveissa joku tietty matka tms?
Mun mies oli sitä mieltä, ettei vielä halua lapsia. Mulla oli vauvakuume puolitoista vuotta, sitten totesin, että mulla on lapsi ensi vuonna, sun kanssa tai ilman. Muutama kuukausi ja ehkäisy jätettiin pois, kesävauva tulossa.
Ollaan teitä muutaman vuoden nuorempia, yhdessä pian 5v.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli sitä mieltä, ettei vielä halua lapsia. Mulla oli vauvakuume puolitoista vuotta, sitten totesin, että mulla on lapsi ensi vuonna, sun kanssa tai ilman. Muutama kuukausi ja ehkäisy jätettiin pois, kesävauva tulossa.
Ai kuinka hienosti ilmaistu taas :) Mutta kuinka innoissaan mies nyt lasta hoitaa?
Ja väitän, että moni mies (toki vässykkä siinä tapauksessa) suostuu vasten tahtoaan lastentekoon, jotta ei tarvitse erota. No totuus paljastuu sitten myöhemmin ja monista tapauksista saakin sitten lukea täältä :)
Mulle kävi niin, että kun odottelin koska se miehen "ei vielä" muuttuu "nytiksi" niin ennenaikaiset vaihdevuodet alkoivat 31-vuotiaana. Mitään ei ole enää tehtävissä, pari vuotta sitten olisi voinut vielä IVF onnistua. Että se siitä. Nyt odottelen koska tuo mies toteaakin haluavansa sitä perhettä niin paljon, että ottaa ja etsii jonkun lisääntymiskykyisen yksilön.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kun olisi karma puraissut, niin sinulla olisi ollut vaikeuksia tulla raskaaksi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten saamisessa ei ole mitään sellaista, jonka takia kannattaisi luopua hyvästä miehestä. Et kuulosta aloituksen perusteella sellaiselta naiselta, jolle vanhemmuus on elämäntehtävä. Heidän tapauksessaan asia voikin olla toisin, mutta useimmille lapsettomuus on ihan hyvä valinta.
Tällä palstalla on paljon ns. hurmosmammoja, joten otos on vääristynyt. Älä siis luota kommenttien saamiin peukutuksiin vaan mieti asia itse. Huomaat minun olevan oikeassa.
Huomaat minun olevan oikeassa??? Ei sun ylemmyydentunnolla taida olla rajaa... Vaikka et sitä toki uskotaan, niin lapsettomaksi jääminen on monelle naiselle todella kova paikka, en lähtisi sinuna vähättelemään lapsettomuuden aiheuttavaa surua. Ja mikä siitä miehestä niin hyvän tekee, jos ei ota alkuunkaan vaimonsa tunteita huomioon? Ei tuollainen mies olisi minulle hyvä, joten miksi pitäisin siitä kiinni omien unelmien kustannuksella??
No jos äitiys on sinulle maailman tärkein asia, eihän tuossa ole mitään miettimistä. Ihan niin kuin tuossa kirjoitin.
Mistä ihmeen vedättämisestä puhut?