Apua :( Mies vai lapsi?

Vierailija

Olen seurustellut miehen kanssa 7v, joista 2v naimisissa. Lapsista on puhuttu, että hankitaan "sitten joskus". Olen 30v, joten "sitten joskus" alkaa olla nyt, mutta mies ei halua lasta. Syiksi sanoo rahan ja sen ettei ole saanut vielä kokea kaikkea, mitä on halunnut.

Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? En voi huijata ehkäisyssä, koska mies huolehtii siitä ja on tosi tarkka sen suhteen. Pitääkö mun jättää muuten hyvä ja huolehtivainen mies? En haluaisi pettääkään. Voiko jostain spermapankista saada siittiöitä? Mitä te tekisitte tai olette tehneet tässä tilanteessa?

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija

Miten olisi keskustelu miehen kanssa siitä, että vanhenet, eikä sinulla ole aikaa odotella loputtomiin? Kummastuttaa, että sinullekin on ensimmäisenä tullut mieleen jonkin sortin huijausyritykset...

Vierailija

Sano suoraan miehelle että haluaisit jo alkaa yrittämään ja keskustelkaa siitä miten etenette.

Mitä mies vielä haluaisi kokea? Siis sellaista jota ei voi kokea lapsen kanssa.

Vierailija

Ei hyvää miestä kannata jättää. Sulla on vielä aikaa tulla äidiksi. Pidätte vaikka vielä 5v hauskaa ja matkustelette sitten varmasti mieskin on asiaan valmis.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten olisi keskustelu miehen kanssa siitä, että vanhenet, eikä sinulla ole aikaa odotella loputtomiin? Kummastuttaa, että sinullekin on ensimmäisenä tullut mieleen jonkin sortin huijausyritykset...

Olen yrittänyt keskustella. Mies on sanonut, että olisihan se lapsi mukava mutta sitten kun sängyssä pyydän jättämään ehkäisyn pois niin ei suostu. Ja kun kysyn, että eikö se lapsi olekaan mukava niin vastaus on aina "Ei nyt vielä". Ja siis tämä on tapahtunut useampaan kertaan.ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää miestä kannata jättää. Sulla on vielä aikaa tulla äidiksi. Pidätte vaikka vielä 5v hauskaa ja matkustelette sitten varmasti mieskin on asiaan valmis.

Entä jos ei olekkaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen seurustellut miehen kanssa 7v, joista 2v naimisissa. Lapsista on puhuttu, että hankitaan "sitten joskus". Olen 30v, joten "sitten joskus" alkaa olla nyt, mutta mies ei halua lasta. Syiksi sanoo rahan ja sen ettei ole saanut vielä kokea kaikkea, mitä on halunnut.

Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? En voi huijata ehkäisyssä, koska mies huolehtii siitä ja on tosi tarkka sen suhteen. Pitääkö mun jättää muuten hyvä ja huolehtivainen mies? En haluaisi pettääkään. Voiko jostain spermapankista saada siittiöitä? Mitä te tekisitte tai olette tehneet tässä tilanteessa?

Kyllähän se hedelmällisyys laskee iän myötä, joten kannattaa alkaa miettiä mitä itse ja mitä mies haluaa - joskus jää jäljelle vain eroaminen, jos toiveet ovat kovin erilaiset! Itselleni aikoinaan iski todella kovasti, kun normi gynekäynnillä lääkäri kyseli lastentekoaikeista ja muistutti iästä! Eihän sitä tiedä, että saako lasta, mutta ettei sitten tarvi viiskymppisenä todeta, etten edes yrittänyt odottaessani toisen vauvakuumetta! Vahinkoraskauteen en suosittele alkamaan - se on toisen luottamuksen pettämistä!

Vierailija

Jättäisin miehen. Tietty se vie aikaa, voimia tehdä päätös yms. yms., mutta näissä asioissa ei kannata tehdä itsensä kustannuksella kompromisseja tai yrittää saada väkisin toista taipumaan. Kumpikin katkeroituu ennen pitkää. Sekin kannattaa huomioida, ettei mies välttämättä tajua miten tosissasi olet? Keskustelkaa ennemin, ja riidatta, ja kerro miehelle ettet voi odotella loputtomiin. Jätä myös saman tien pillerihuijaukset sun muut, se on raukkamaista ja saattaa johtaa raskauden lisäksi sellaiseen yllättävään lopputulokseen jota et aivan kaavaillutkaan. Sen lisäksi, eikö olisi kivempi löytää itsensä sellaisen miehen luota joka tekee aloitteen lasten suhteen kuin nyt yrittää väkisin pistää itsensä paksuksi?

Mä just päätin parisuhteen, jossa miehellä ei ollut kiire vakiintua tai saada lapsia. Olemme kummatkin alle kolmekymppisiä, mutta mä en halua perhettä ihan liian vanhana tai sitten joskus kun miehelle sattuu sopimaan. Tuolla se veti eilenkin maanantaikaljoja kun mä sisustelin omaa kotiani - ja jotenkin tuntui, että oikeaan saumaan tuli tämä ero. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ei olekaan valmis ja ap on ottanut ison riskin tuhlata viimeiset hyvät vuotensa saada lasta ja ehkä jopa viimeisen mahdollisuutensa. Siitä sitten seuraavat 5v tai jotain ja mies vaihtaa nuorempaan ja tekee sen lapsen. Kuitenkin ap ja mies ovat olleet yhdessä kohta vuosikymmenen.

Vierailija

Selität ettet ehdi enää kauaan odottelemaan että mies "kokee kaiken mitä haluaa". Kysyt konkreettisia esimerkkejä, mitä tuo tarkoittaa. Hän on jo naimisissa kanssasi joten todennäköisesti se ei tarkoita Bankokin huorissa juoksemista. Ehkä matkustelua? Haluaa ehkä opiskella uuden ammatin? Laskuvarjohyppy? Selität hänelle että kaikki nuo on mahdollista kokea vielä vaikka lapsi olisikin. En itse ainakaan oikein käsitä mitä sellaista kolmekymppinen (oletan että on sun ikäinen), naimisissa oleva mies voi vielä haluta kokea, mitä ei voisi perheellisenä kokea. Ellei sitten aijo jättää sua ja halua "kokea" villiä sinkkuelämää...

Tärkeintä tietysti on että SINÄ haluat lapsen. Silloin sinun on se hankittava. Tiedän että tulee olemaan todella raskasta elää vanhana jos olet jättänyt tekemättä tuollaisen asian miehesi takia. Se olisi päätös mitä katuisit eniten elämässäsi. Mutta huijaamaan älä ala. Kauhistuttaa että sinullekkin tuli se ensikisi mieleen. Silloin sinun on jätettävä miehesi ja hankittava lapsi muilla keinoin.

Kyllä siis sinuna suostuttelisin miestä vielä ja istuttaisin vaikka kokonaiseksi illaksi pöydän ääreen, niin kauan kunnes asia on selvä. Jos ei osaa antaa esimerkkejä siitä mitä tuo "kokeminen" tarkoittaa niin tiedät ett se on tekosyy, eikä oikeasti halua lapsia. Hänellä on vielä mahdollisesti jopa 60 tervettä vuotta aikaa kokea mutta sinulla on 5-10 vuotta aikaa tehdä se lapsi. Jos teette lapsen nyt, hän on poissa vastuultanne kun olette 48 ja sen jälkeen on vielä reilu 40 vuotta hyvää elämää jäljellä. Sanot miehellesi että sitten saa kokea taas mitä haluaa. Tyhmää se nyt olisi tehdä niin päin että ensin 20 vuotta "koetaan" ja sitten kun molemmat haluaa lapsia niin se ei enää onnistu.

Tsemppiä päätökseen ap! Uskon että ei ole helppoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt keskustella. Mies on sanonut, että olisihan se lapsi mukava mutta sitten kun sängyssä pyydän jättämään ehkäisyn pois niin ei suostu. Ja kun kysyn, että eikö se lapsi olekaan mukava niin vastaus on aina "Ei nyt vielä". Ja siis tämä on tapahtunut useampaan kertaan.ap

No yritäpä kovemmin. Eiköhän olisi parempi ihan istua naamatusten alas ja keskustella asia läpikotaisin. Ei tällaisia asioita siellä sängyssä noin niin kuin ohimennen päätetä. Kunnollinen keskustelu, jossa lyöt asiat tiskiin ja mies saa tilaisuuden kertoa oman kantansa. Siinä voitte sitten päättää, jatkuuko suhde lapsettomana vai ei, ja jatkuuko suhde ylipäätään tämän asian vuoksi.

Vierailija

Mietin näitä ihmisiä, jotka jäävät sellaisen miehen luokse joka ei lapsia halua, eli valitsevat mielummin sen miehen kuin lapset. Sitten myöhemmin kun ikää on plakkarissa sen 35-40, ja on tullut ero, niin mies on löytänyt uuden naisen ja nopealla aikataululla tehtaillut lapsen jos useammankin ja on todella ylpeä isyydestään. Tuosta tilanteesta en ikinä halua löytää itseäni, että joutuisin katumaan vääriä valintoja. Toisaalta tuossakin iässä nainen voi vielä saada lapsia, mutta onhan se raskasta jos niitä on halunnut jo nuorena mutta jättänyt itsekeskeisen miehen takia tekemättä. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat