Mihin seurakuntaan liitän lapseni tai perheemme?

Vierailija

En löytänyt olemassaolevaa ketjua, vaikka edellisen poistaminen lienee johtunut uudesta säännöstä, vain yksi ketju aiheesta. Minusta on olennaista, minkälaisen yhteisön arvopohjaan lapsi kastetaan. Turussa imaamit rukoilee tuomiokirkossa, Helsingissä käytännössä pilkataan Islamin ääriaineksiinkin kriittisesti suhtautuvia. Mikä on se kirkko, joka edelleen uskoo, ettei ole kuin yksi Pyhä kolmiyhteinen Jumala? Korinttolaiskirjeen 8 ja 11 luvussa Paavali sanoo, ettei tule johtaa yhtään heikonta harhaan. Missä lapsiamme ei johdeta harhaan?

http://www.valomerkki.fi/puheenvuorot/ville-ranta-iskun-jalkeen

Vierailija kirjoitti:
Johan on, kirkonmiehetkin jo radikalisoituneet?

Kirkko ja kaupunki on jo ennen kirkosta eroamis aaltoa julkaissut kyseenalaisia kantoja ja piirroksia. Tuo nyt on vain yksi, vaikkakin aivan mauttomimmasta päästä.

Joku ihmeellinen suojelija tuon lehden toimituksella, kun linja saa jatkua tuollaisena. Ei sananvapaus tarkoita, että jonkun yhteisön lehti on irti viiteryhmästä, vaan tuo edustaa sitä, mitä Helsingin seurakunnat hyväksyvät lehtensä toimitukselliseksi sisällöksi.

Kommentit (2)

Vierailija

Itse olen harkinnut tuota ortodoksiksi kääntymistä kun äitini puolelta ollaan Karjalasta ja ortodokseja onkin paljon, mutta heille on tärkeää juurikin se toimituksissa fyysisesti käyminen ja se ei oikein vuorotyöntekijälle käy. (Olisin siis huono ortodoksi.) Mutta siis jos haluaa perinteiset arvot niin ortodoksiksi kannattaa ryhtyä. Siellä ei keskustella tällaisista uusista villityksistä ja vouhotuksista ja aleta kirkon linjaa muuttamaan jokaisen vouhottajan mielen mukaan. Katolilaiseksi pitää kai käydä joku opinto-ohjelma läpi ennen kuin hyväksyvät kirkon jäseneksi. Heistä en sitten tiedä, kuinka paljon peräänkuuluttavat läsnäoloa Jumalanpalveluksissa jne. Itse koen luterilaisen kirkon pettäneen minut juurikin siksi, että vaikka toivon kirkolta suvaitsevaisuutta, niin toivoisin myös pysyvyyttä - en halua, että kirkko on jatkuvassa muutoksessa ja trendikäs...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat