Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon aina luullut että 50-vuotiaat on ikäloppuja mutta

Vierailija

nyt äiti täytti 48 eikä se vaikuta vielä ollenkaan vanhukselta. Ei se muutos varmaan kahdessa vuodessa tapahdu? Ja ei ole trolli enkä asu Porvoossa, havahduin vaan.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Ymmärtänet, että aika monen mielestä sinä olet ikäloppu, aivan liian vanha mihinkään hauskaan. Kaikki on niin suhteellista. Yleisönosastoissa papparaiset haukkuvat Juha Sipilää klopiksi, ja syntymävuosihan oli 1961.

Vierailija

Muistan kun 16 veenä mietin et 30 v on tosi vanha. Nyt 36 vuotiaana 50 v on ihan kavereita ja lähes samanikäisen oloisia...

Vierailija

Mitä vanhemmaksi tulee itse, niin sitä vanhemmat alkaa näyttää nuorekkailta.

Olen nyt 45, eikä 60 vuotiaat ole minusta kovin vanhoja vielä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja kolmekymppiset on omasta mielestä vielä tosi nuoria, kun itsellä on ikää jo lähemmäs 50.

Vierailija

Jep jep. Kun itselle tulee ikää, niin sitä alkaa hämmästellä miten vanhoja nuoretkin ihmiset ovat. Nuoretkin ihmiset viettää nykyisin 55 ja jopa 60 vuotissynttäreitään. Yksi tuttu täytti just 70, eikä hän ole minusta lainkaan mikään vanhus.

Vierailija

Minä olen kolmekymmentä ja viisikymppisetkin tuntuvat nykyään nuorehkoilta. Se on hassua miten se on suhteellista tämä ikä. Muistan kun aloitin koulun ja kuudesluokkalaiset olivat minusta kauhean isoja ja vanhoja, ihan aikuisen näköisiä. Samoin kaksikymppisenä kolmekymppinen tuntui ihan hirveän vanhalta. Näin se menee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja kolmekymppiset on omasta mielestä vielä tosi nuoria, kun itsellä on ikää jo lähemmäs 50.

30 vuotiaita tulee sanottua välillä vahingossa teineiksi.

Vierailija

Äitini on nyt 58-v ja paljon nuorekkaampi kuin oma äitinsä 50-vuotiaana. Siis valokuvissa vertailtuna. Ehkä ajallakin on merkitystä, enää ei tarvitse olla viisikymppisenä mummo.

Vierailija

Paikallislehdessä oli uutinen: 72-vuotias vanhus jäi auton alle suojatiellä. Jotenkin ihmetyttää. Kaikki eivät vanhene samaan tahtiin. Olen 72. Viimksi tänään kaadoin kaksi koivua moottorisahalla jä pätkin. Sitten kannoinne 100 metriä tien varteen. Eilen illalla olin tyttöystäväni kanssa kaksi kertaa sillai. Hitaasti hyvä tulee ja siksi hänellä kestää 30-60 minuuttia, mutta minä kestän sen kuin mies. Juoksen lenkkejä. Muista kaksikymppisenä ihmetelleeni erästä veteraania, joka juoksi vielä vanhuksena. Ja hän oli silloin 50.

Vierailija

Kun olin lapsi, olimme kesämökillä ja mummo 50-v tuli sinne pyöräillen muutaman kilometrin matkan kotoaan. Äiti ja isä oli molemmat, että olet liian vanha pyöräilemään. Nyt vanhempani ovat 70- ja 75-vuotiaita, ja pyöräilevät edelleen ahkerasti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat