Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuleeko joku, että sotessamukaan tulevat yksityislääkärit parantavat tilannetta.

Vierailija
16.11.2015 |

Jos potilas saa jatkossa valita julkisen tai yksityisen välillä, tilanne ei parane potilan kannalta mitenkään, kun tässä on kyse säästöistä.

Ennemminkin potilaan asema huononee, kun yksityisen tarkoitus on tehdä voittoa.

Ei sinne yksityiselle voi jatkossakaan mennä kunnan piikkiin niin kuin itse sopivaksi katsoo, vaan tiukat vahdit on edelleenkin niitä aikoja antamassa.

Olispa niin, että jatkossa pääsisi erikoislääkärille suoraan. Ajan vaan itse varaa ja pääsee. Esimerkiksi kun opiskelin yliopistossa 10 vuotta sitten, oli YTHS tällainen luksuspaikka.

Eli pelkkä huononnus tuli siitä, että kelakorvausta madallettiin. Jos oikeasti oltais haluttu yksityispalvelut reilusti kaikkien saataville, olisi kelakorvaus lääkärikäynnistä reippaasti nostettu!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään uutta, itse käytän yksityistä kuten tähänkin asti, ja valitsen lääkärin, maksan siitä mielelläni.

Mä mietin, miten tämä sote-uudistuksen myötä muuttuu. Jatkossako toimit muuten ihan kuten tähänkin asti, mutta maksat vain terveyskeskusmaksun? 

Vierailija
22/24 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästähän on vain haittaa. Kelakorvaus yksityisellä pienenee.

Jatkossa joutuu siis maksamaan itse enemmän mennessään gynekologille, viedessään lasta korvalääkärille tai lastenlääkärille.

Kelakorvaukset pitäisi poistaa kokonaan lääkärikäynneistä ja lääkkeistä. Nostavat vaan turhaan hintoja korvauksen verran. Vuodessa pitäisi olla tietty omavastuu lääkärikäynneistä ja lääkkeistä ja sen jälkeen ilmaista. Kelakorvaukset pois joka käynniltä, niin hinnat palaavat normaalitasolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se top 10 on keski- ikäiset muijat!

Vierailija
24/24 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään uutta, itse käytän yksityistä kuten tähänkin asti, ja valitsen lääkärin, maksan siitä mielelläni.

Mä mietin, miten tämä sote-uudistuksen myötä muuttuu. Jatkossako toimit muuten ihan kuten tähänkin asti, mutta maksat vain terveyskeskusmaksun? 

Kukaan ei yksikään tiedä vielä, mitä tapahtuu vuonna 2019 kun sote astuu voimaan. Ellen pääse haluamalleni lääkärille kunnan taksoilla, maksamalla koko summan itse varmaan onnistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme