Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkisesti vahvalla on yksi ominaisuus, joka tekee tästä vahvan

Vierailija
16.11.2015 |

Hän uskaltaa olla haavoittuvainen, eikä syyllistä itseään vaikka joskus pelottaa, ahdistaa, tuntee kateutta ja muita inhimillisiä tunteita. Ihmiset suhtautuvat liian usein negatiivisesti kielteisinä pidettyihin tunteisiin. Uskaltakaa olla heikkoja, niin johan alkaa helpottaa! Tehkää asioita, vaikka jännittäisi!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä henkisesti vahva ihminen:

-kokee surua, iloa, pelko ja vihaa, mutta pystyy elämään elämäänsä ja suorittamaan velvollisuutensa tunteista huolimatta

-On tukena läheisille ja ystävillä, mutta tiedostaa että heidän taakkansa eivät ole hänen taakkoja. Hän voi olla lohtuna jollekin, mutta samana iltana iloita jostain omasta asiastaan toisen ihmisen kanssa.

-Antaa anteeksi, mutta ei unohda. Henkisesti vahva ihminen ei jää ihmissuhteeseen joka tuottaa itselle pahaa oloa jatkuvasti.

-Osaa jakaa huoliaan muille jotta oma olo helpottuu, mutta ei tee niistä toisten taakkoja.

-Kysyy apua muilta, mutta silti tiedostaa että ensisijainen vastuu omasta elämästä on itsellä.

-Tekee sen mitä lupaa. Jos hän jostain syystä tulee tulokseen ettei haluakaan tehdä jotain, niin hän ottaa sen avoimesti esille eikä salaile sitä.

-Rakastaa avoimesti, mutta osaa antaa myös omaa tilaa.

-Ei ryve syyllisyyden tunteessa, mutta osaa olla itsekriittinen kun on tehnyt jotain väärin tai loukannut toista ihmistä.

-Tuntee oman vastuunsa (esim. työ, koulu, oma henkilökohtainen talous, ihmissuhteet, lupaukset) eikä pakoile niitä.

-Mokaa, mutta ei häpeä itseään. Pyytää anteeksi, kun anteeksipyyntöä tarvitaan.

Tätähän voisi jatkaa vaikka kuinka. On vielä itselläkin paljon opettelua. Kyllä minun mielestä henkisesti vahva ihminen on ennen kaikkea sellainen, joka ei toisia lyttää mutta osaa vetää rajat: mikä on minun vastuualue ja mikä on toisen vastuualue.

Vierailija
22/25 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti vahvan suusta ei kuule seuraavaa:

-Minulla on ollut niin ja niin vaikeaa, ja tätä ja tätä on tapahtunut, mutta hammasta purren olen selvinnyt ja tehnyt sitä ja tätä.

-Sellaiseen ja sellaiseen ei ole tarvinnut minun sortua ikinä, mihin muut heikot ovat sortuneet, vaikkei heillä ole ollut niin vaikeaa kuin minulla. (lääkkeet, joku päihde, tai peräti mielenterveyden hoitaminen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkisesti vahvan suusta ei kuule seuraavaa:

-Minulla on ollut niin ja niin vaikeaa, ja tätä ja tätä on tapahtunut, mutta hammasta purren olen selvinnyt ja tehnyt sitä ja tätä.

-Sellaiseen ja sellaiseen ei ole tarvinnut minun sortua ikinä, mihin muut heikot ovat sortuneet, vaikkei heillä ole ollut niin vaikeaa kuin minulla. (lääkkeet, joku päihde, tai peräti mielenterveyden hoitaminen)

Tämä on niin totta. Katkeruus ja kaunaisuus ja tarve muiden lyttäämiseen ei koskaan ole vahvaa.

Vierailija
24/25 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös negatiiviset tunteet on uskallettava kohdata, kun lapsena joku aina tyrmäsi ettei saisi olla vihainen.  Kun uskalsi sanoa jotain se väännettiin ylpeydeksi.  Kaikkein eniten inhosin tätä tyyliä, kun tunteet piti kieltää.  Kun oikein ahdistuu ja kielteisyys tiivistyy yhteen henkilöön ei tosiaan tahdo olla tekemisissä.  "Kyllä silti täytyy" aikuisten älykkäiden ihmisten suusta, toivottavasti kukaan ei ole nykyään tuollainen.   Jonain päivänä vain saa tarpeekseen pelkäämisestä.

Vierailija
25/25 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyllisesti ja henkisesti kehityyneet ihmiset jäävät yksin tässä ahneuden ja minä itse - aikakaudessa. Kaikki on myyty rahan alttarille, jopa ihmisen henkinen ja ruumiillinen hyvinvointi.Ihmiset pönkittävät omaa arvontunnettaan polkemalla toiset lokaan totaalisesti kiduttamalla joko henkisesti tai ruumiillisesti..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi