Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työntekijä pilaa hyvän yhteishengen!

Vierailija
16.11.2015 |

Meidä pienelle työpaikalle tuli pari viikkoa sitten uusi työntekijä. Aikaisemmin meillä on ollut ihana ilmapiiri töissä mutta tämä uusi on ilmeisesti päättänyt pilata sen ja samalla tehdä työnteosta yhtä helvettiä.

Ollaan siis kaikki kahdeksan naisia täällä, paitsi esimiehet jotka on miehiä. Meillä on ollut aina esim ihanat kahvihetket, minne me naiset on vuorotellen leivottu pullaa. No tämä uusi heti nakkeli niskojaan ja sanoi ettei syö "pullaa" eikä ala sitä leipomaankaan. Siis mitä!!?? Meillä leivotaan vuorotellen söi itse pullaa tai ei, se on perinne.

Samoin meillä on sellainen tapa, että kaikki lähtee kotiin tasan klo 16.15. No tämä uusi tietysti sanoi heti tokana päivänä, että jää vielä vähäksi aikaa vastailemaan kertyneisiin sähköposteihin. Yritin sanoa, että minä olen aina varmistanut, että ovet menee lukkoon, niin hän vaan sanoi että katsoo kyllä itse, että ovet on kiinni.

Lisäksi hän menee suoraan esimiesten puheille eikä ensin kysy vanhemmilta kuten minulta. Meillä on aina kysytty vanhemmilta, esim minulta joka olen toimistovastaava pisimpään töissä olleena. Näinhän se yleensä menee, eikö vain?

Samoim tämä uusi nainen on liian tuttavallinen varaston ja kuljetuksen miesten kanssa. Flirttailee ja nauraa kovalla äänellä. Samoin esimiesten kanssa.

Miten tästä naisesta pääsisi eroon? Neuvoja pliis!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka on ap:n puolella? On oikeasti todella rasittavaa, jos työpaikalla on tietyt toimivat käytännöt ja sitten paikalle pölähtää joku uusi kokematon ihminen niitä pöyhimään. Sen verran voisi olla kunnioitusta, että antaisi työyhteisön edes tottua tulokkaaseen ennen kuin alkaa käytäntöjä uudistaa. Ja kaikki tietävät, että vanhoilta kysytään neuvoa ihan jo kohteliaisuudesta näitä kohtaan.

Käytäntöjä uudistaa? Jos ei suostu leipomaan pullaa kuten ap tätä väkisin pakottaa, se on sinun mielestäsi todella väärin? Jos nainen tulee juttuun miestenkin kanssa niin so what? Se on nykypäivää. Ennen vanhaan naiset sipisi keskenään ja miehet röyhisteli rintaansa omassa porukoissaan, ei enää. Nykypäivän työntekijä tulee toimeen jokaisen kanssa. Tykkäsi tästä tai ei.

Vierailija
22/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka on ap:n puolella? On oikeasti todella rasittavaa, jos työpaikalla on tietyt toimivat käytännöt ja sitten paikalle pölähtää joku uusi kokematon ihminen niitä pöyhimään. Sen verran voisi olla kunnioitusta, että antaisi työyhteisön edes tottua tulokkaaseen ennen kuin alkaa käytäntöjä uudistaa. Ja kaikki tietävät, että vanhoilta kysytään neuvoa ihan jo kohteliaisuudesta näitä kohtaan.

Käytäntöjä uudistaa? Jos ei suostu leipomaan pullaa kuten ap tätä väkisin pakottaa, se on sinun mielestäsi todella väärin? Jos nainen tulee juttuun miestenkin kanssa niin so what? Se on nykypäivää. Ennen vanhaan naiset sipisi keskenään ja miehet röyhisteli rintaansa omassa porukoissaan, ei enää. Nykypäivän työntekijä tulee toimeen jokaisen kanssa. Tykkäsi tästä tai ei.

Ja jatkan vielä että jos uusi nainen on ap:n  pomo, ei tällä ole asiaan mitä sanottavaa. Pomoja ei valitse työntekijät vaan ylemmät tahot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on tämän uuden henkilön titteli? Hänet on ehkä palkattu ns. muutosjohtajaksi eli hän tulee jatkossa olemaan tämän ryhmän esimies ja siivoaa turhat (ihmiset ja käytännöt) pois.

Vierailija
24/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää oli hauska provo! Nauroin ääneen siinä kohdassa, kun ap meni mittauttamaan verenpaineen ja jäi saikulle järkytyksen takia. Ei kai tän tarkoituskaan ollut olla kovin uskottava. :D

Vierailija
25/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa katkeruutta naiselle jonka vuoksi ap tuntee nyt alemmuuskompleksia :D

Vierailija
26/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä uusi tyttö on oikeasti täällä konttorilla töissä ihan niinkuin me muutkin, vaikka käyttääkin jotain Kehityspäällikkö-titteliä. On jotenkin semmosen onnistunut itselleen lirkuttelemaan kun käyttäytyy niinkuin käyttäytyy esimiesten kanssa. Ja johtajathan on perinteisesti meillä miehiä, ei mitään tyttöjä.

Vierailija
27/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt on hyvä hetki hypätä kelkasta.

Hyviä eläkepäiviä.

Vierailija
28/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on todistanut aikamatkailun.

Tuo konttorikuvaus on 1800-luvulta.

Vierailija
29/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloitin nykyisessä työpaikassani, pomo sanoi että jos on jotain kysyttävää niin kysyn häneltä tai eräältä toiselta nimetyltä henkilöltä, eikä minun tarvitse myöskään ottaa käskyjä vastaan muilta työntekijöiltä. Tunsi hyvin työntekijänsä...

Vierailija
30/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,7/5 provo

Koska ap kusi lattialle.

Vierailija
31/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, meidän työpaikalla on tuollainen ap :)

Vierailija
32/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois mennyt varmaan läpi, jos ap ei olisi liioitellut liikaa. :DD

Vierailija
33/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätte näemmä suurin osa vitsinä tätä minun aloitusta. Mutta kyllä teillekin se aika tulee vielä etyä joku helvetin pimu tulee ja sotkee teidän ja teidän työkaverien elämän. Minulle näin on käynyt.

Mikä siinä muka on ettei voisi kysyä toimistovastaavalta lupaa mennä esimiesten puheille. Tai että kertoo millä sivuilla netissä on käynyt! Jonkun täytyy vahtia työntekijöitä ja konttorilla se on nimeomaan toimistovastaava eli kauimmin konttorilla ollut, joka valvoo muita.

Ja nyt tää joku mikä lie kehittymispäällikkö muka alkaa huseerata ja luulee olevansa minun esimies. Minä vaan en aio ottaa siltä lumpulta mitään käskyjä niinkuin en ole ennenkään ottanut muilta kuin toimitusjohtajalta ja talousjohtajalta ja ne on sentään miehiä ja Rotareja!

Niin että se on luikellerrut ja valehdellut itsensä sen homofiilin henkilöstöpäällikön suosioon ja saanut tollasen tittelin ja huoneen kolmannesta kerroksesta vaikka se kuuluisi toiseen kerrokseen meidän muiden konttirilaisten kanssa ja kehittämään siellä minun valvonnassa.

Ja minun mieskin on sanonut ihan samaa ja ettei se pimu ole edes edustavan näköinen vaan turhake bimbo.

Olen niin vihainen ja menen toimitusjohtajan puheille heti torstaina kun sairasloma lakkaa. Tähän pitää laittaa stoppi, ei olis tapahtunut canhan kauppaneuvoksen aikoina joka minutkin palkkasi suoraan kauppakoulusta!

Vierailija
34/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti sairas loman loputtua välittömästi reglamoimaan ylemmille esi miehille ja Vaatikaa!! Että saatte Itse valita Huuto äänestyksellä itsellenne sopivamman kehittely päällikön, muuten ryhdykää Lakkoon , ei mitään tyhmiä flirtillä saatuja maisteri papereita vaan nöyrä keski ikäinen vaimotukin varustettu naisellinen nainen, joka tuntee rajansa!

Pääsy vaatimuksena juurikin hyvä pullan leipomis taito kauppa opistossa kuusi kymmentä luvulla opittu siveä käytös ja totuttujen työ ja kahvi tauko rutiinien noudattaminen.

Jaxu halein kompaten.

Entinen parempi työn tekiä jolla oli hyvä yhteis henki kaikkien kanssa jotka toimivat kuten mielestäni oli sopivaa ei muuten ollenkaan.

Vierailija
35/36 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä pulla peppuusi ja keksi parempi provo!

Vierailija
36/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh tuohan on helppo nakki. Nyt te pullaleipurit ryhdyttekin vuoropäivin tekemään kaalilaatikkoa, valkosipulipiiraita, surströmmingleipäsiä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi