Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi tilata hehkulamppuja? Menee hermot noihin helkkarin energiansäästölamppuihin!

Vierailija
16.11.2015 |

Ei noista muka säästölampuista ole mihinkään! Nyt puolen vuoden aikana on sammunut meillä 4 sellaista. Talon muissa valaisimissa vielä olevat hehkulamput ovat sekä kestäneet pidempään, että maksaneet murto-osan siitä mitä nuo kalliit energialamput. Lisäksi talvi on tulossa ja hehkulamput lämmittää kivasti. Voiko niitä tilata jostain?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on hehkulamppuja jäljellä n. 60 kpl. Siirryn ledeihin vuonna 2024.

Vierailija
42/46 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin aikoinaan kiellon lähestyessä 500 kpl hehkulamppuja, vieläkin lienee jäljellä reilusti yli 450...

Itse ostin maltilliset 16kpl ja testin vuoksi samoihin aikoihin ledilamput. Hehkut varalla, jos ledit ei toimi. 16kpl hehkulamppuja odottaa vielä, että ensimmäinen lamppu pimenisi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin maltilliset 16kpl ja testin vuoksi samoihin aikoihin ledilamput. Hehkut varalla, jos ledit ei toimi. 16kpl hehkulamppuja odottaa vielä, että ensimmäinen lamppu pimenisi..

No ne on varmaan niitä siniväri sävysiä ledejä ihan hirvee valo.

Toki jotkut vabhat ledit on ikuisia kestävyydeltä. On mullakin ulkolampuissa missä ei värisävystä niin väliä ja suoraa säästöä kertyy.

Vierailija
44/46 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks kukaan testannut noita "Osram Dim Glow" lamppuja?

Näin tossa mainoksen että pitäis olla sama sävy kun normi hehkussa.

Mut mainoksethan sanoo mitä vain tota hehkusävyähän on jo paapatettu vuosia valkovärisävysistä ledeistä.

En tämän tähden edes viitsi kokeilla kun noita vääriä ostoksia on tultu tehtyä.

Mutta jos nyt ois ihmeitä sattunut tapahtumaan kehityksessä.

Voihan noita huonosävysiä ledejä tosin käyttää ulkovalossa ja käytänkin juuri tällähetkellä....

Vierailija
45/46 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans jotain 300 hehkulamppua varastossa.

Ongelma on se, että uudet valaisimet on tehty pienemmille tehoille. Eli ei uskalla laittaa noin tehokasta lamppua uusiin valaisimiin. Vain vanhoihin.

Vierailija
46/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on se totta eikä kannatakkaan ylittää maks merkityksiä.

Tosin itse olen ajatellut että monet valaisimet on vain merkitty näin että "tyhmät" ihmiset tajuais pistää vastaavan valotehoa olevan energiasäästölampun.

Ikea on yks esimerkki.

Siellä olevat valaisimet on merkitty max 9w max 11w.

Joidenkin valaisimien kohdalla lukee max 48w yms....

Monia näitä valaisimia on myyty jo vuosia ja vanhempi versio lampusta niin lukee max 40w max 60w. Lamppu ainakin päällisin identtinen siis se vanhempi ja uudempi versio.

Itse ostin Halppiksesta muutama vuosi sitten klassiset kohdevalot.

Kattospotissa lukee max 60w ja seinäspoteissa max 11w.

Lamput aivan identtiset myös seinäspoteissa johdot suojattu lämpöä eristävälla tavalla yms.

En päällisin eroa näe ja laitoin niihin 28w halogen hekhu kohdelamput.

Hyvin on toiminut ainakin niissä eikä käryä ole vielä noussut 3 vuoden käytön jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan