Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painoni on noussut 10 kiloa kuukaudessa. En ole raskaana.

Vierailija

Paras ystäväni kuoli, veljeni ilmoitti eroavansa, minulle ilmoitettiin, ettei työpanokselleni ole käyttöä vuodenvaihteen jälkeen. Aloin syödä.

En ole tainnut kuukauteen syödä mitään normaalia ruokaa. Pelkkiä herkkuja ja aivat järkyttävät määrät. Suklaata, karkkia, leivonnaisia, jäätelöä. Olo on kamala, olen nukkunut todella huonosti.

Olin kuukausi sitten hyvässä kunnossa, lenkkeilin, kävin salilla. En ole kuukauteen tehnyt mitään, maannut sohvalla koko illan työpäivän jälkeen. En jaksa mitään, hengästyn pienimmästäkin ja kaikki vaatteet puristavat.

Painoin kuukausi sitten 71 kiloa, tämän aamun paino oli 81 kiloa ja se pysäytti. Miten nopeasti laihdun tuon 10 kiloa? Eihän tämä kaikki voi olla rasvaa ja läskiä, pakkohan tässä on jotain turvotustakin olla!?

Psykologille on aika huomenna, että pääsen jaloilleni.

Neuvoja? Alanko syödä normaalisti, alanko dieetille? Ostanko VLCD-pusseja?

Kommentit (11)

Vierailija

Juu, osta vaan pusseja, sen sijaan että ottaisit elämääs hallintaan. Kaikki sun ongelmat ratkee sillä pussilla.

huoh..!

Vierailija

Älä ala dieetille, vaan palaa normaaliin syömiseen. Muuten olet kohta jojolaihdutus- ja syömishäiriökierteessä. Painonnousussasi on useampi kilo nestettä ja saattaa olla, että viikon aikana lähtee jo viisi kiloa pois.

Jätä karkit ja pullat nyt joksikin aikaa kokonaan pois ja syö normaalia ruokaa säännöllisinä ruoka-aikoina. Paljon kasviksia ja hedelmiä, proteiinia ja hyviä hiilihydraatteja. Kyllä se siitä.

Vierailija

Sen sijaan että tukeudut syömiseen lohtuna, tukeudu Jeesukseen Kristukseen. Avaa Raamattu ja aloita vaikkapa Johanneksen evankeliumista. Joka päivä luet hiukan.

Jumala rakasti maailmaa niin paljon että antoi ainoan Poikansa, jotta yksikään joka häneen uskoo ei hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voiko kuukaudessa tosiaan lihoa noin paljon vaikka söisi mitä, ihmettelen. Onko kilpirauhaskokeet otettu?

Tuosta on varmaan puolet nestettä jos on syönyt paljon epäterveellistä suolaista ja sokerista mättöä.

Vierailija

Palaa tosiaan ihan aluksi normaaliin syömiseen ja ala mahdollisuuksien mukaan uudestaan liikkumaan sen verran kuin ennen. Huono ravinto pahentaa vain oloasi - tekeillä on uusia tutkimuksia joiden hypoteesi on että heikko ravinto ruokkii masennusta. 

Älä mieti laihdutuksia ja pusseja nyt, vaan anna itsellesi aikaa surra.

Vierailija

D- ja C-vitamiinia kehiin ehdottomasti. D:tä purkista ja C:tä mandariineina ja appelsiinimehuna.

Vihreää salaattia, johon voit laittaa päälle pähkinöitä ja krutonkeja, tomaattia ja hieman jotain juustoa mistä tykkäät.

Porkkanaa ja lanttua raasteina ja höyrytettynä/keitettynä.

Perunaa ja kananmunaa ei kannata jättää kokonaan pois niistä saa hyvät ravintoaineet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voiko kuukaudessa tosiaan lihoa noin paljon vaikka söisi mitä, ihmettelen. Onko kilpirauhaskokeet otettu?

Stressihormonit pakkaa kaiken läskiksi ihmiseen.

Kokemusta on. Ja juurikin tuo, että alkaa syömään sokeria eikä mitään oikeaa, aiheuttaa insuliinitason heilahteluja ja saa maksan tallentamaan energiaa.

Ala hoitaa itseäsi kävelemällä. Roskan tunkeminen elimistöön ei ole sitä, mitä oikeasti kaipaat, vaikka se tuntuukin nopealta ratkaisulta.

Tsemppiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että tukeudut syömiseen lohtuna, tukeudu Jeesukseen Kristukseen. Avaa Raamattu ja aloita vaikkapa Johanneksen evankeliumista. Joka päivä luet hiukan.

Jumala rakasti maailmaa niin paljon että antoi ainoan Poikansa, jotta yksikään joka häneen uskoo ei hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän!

Kiitos tästä. Olen jo uskossa. Siksi elämä ei tässäkään tilanteessa ole lohduton. Tiedän, että tapaan parhaan ystäväni taivaassa ja tiedän, että sekä minusta, että veljestäni pidetään huolta henkilökohtaisissa murheissamme.

Siunausta sinullekin.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kilpirauhasissani on mitään vikaa. Olen syönyt suruuni, oma vika, ei kilpirauhasten.

Pysähdyin tänään vaa'alle hetkeksi ja mietin, että voiko todellakin olla totta, että painoin viimeksi punnittaessa 14.10. sen 71 kiloa ja tänään 81 kiloa. Kävin monta kertaa vaa'alla. Mutta näkeehän sen jo peilistä ja vaatteistakin, että kiloja on kertynyt. Jotenkin tähän asti olen vain kuvitellut, että olen vähän turvonnut. 

Eilenkin söin aamupalaksi puoli litraa jogurttia ja sen jälkeen ei minään ruoka-aikoina 1,5 litraa jäätelöä, yhden kokonaisen kääretortun, kaksi pussia DaCapo-konvehteja, kuusi kookossuklaapalloa, neljä leipäpalaa maksamakkaralla ja juustolla. Olikohan siinä kaikki? Ei, kun vielä kaupan valmis kalapasta, jonka päälle ripottelin kunnon kerroksen parmesaania.

ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat