Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI kissa ei koskaan nuku sille tarkoitetulla pedillä? :D

Vierailija

Olen kokeillut vaikka minkälaista petiä, luolaa, taloa, pesää, riippumattoa. Mikään ei kelpaa. Saattaa sen sijaan nukkua vaikka parvekkeella (lasitettu) olevassa tyhjässä kukkalaatikossa, kirjahyllyn päällä, auki olevassa lipaston laatikossa, pyykkikorissa, kerran löytyi nukkumasta jopa vessan lavuaarista.

Mitä tuon kissan päässä liikkuu? :D

Koiralle kun ostin pedin, näytin että siihen on sallittua mennä niin koira käpertyi petiinsä nukkumaan ja hymyili.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Itse en edes ymmärrä miksi jotkut ostavat erikseen kissalle pedin. Nehän nyt nukkuvat siinä mikä parhaimmalta tuntuu sillä hetkellä.

Vierailija

Jos kissa tykkää nukkua korkealla tai oikein ahtaassa tai suojaisassa paikassa? Jostain luin että kissa tykkää kun tuntee reunat, en muista syytä. Kokeile laittaa pesä jonnekin suojaisaan paikkaan korkealle. Oletko kokeillut laittaa riippumattoa parvekkeelle, mistä näkisi maisemia?Tuntemattomat ovat kissan tiet, en tiedä onko neuvoistani yhtään mitään apua ☺

Vierailija

Kissat on ihan pöhköjä :D <3 Tuntuu välillä kun ne etsimällä etsisivät sen kaikin epämukavimman paikan ja siihen on sitten mentävä nukkumaan.

Vierailija

Kissa valitsee itse paikkansa. Lelujen kanssa olen huomannut saman asian, vaikka kuinka on asunto täynnä leluhiiriä, palloja ym. niin pullonkorkit, kengät, narunpätkät ovat paljon mielenkiintoisempia.

Vierailija

Kissani nukkuvat kiipeilytelineen koreissa, kirjahyllyn kapealla hyllyllä, sohvan selkänojatyynyjen päällä, lattialla, matolla, kopassa pöydän alla tai sängyn alla, nojatuoleilla, sohvalla tai mieluiten sängyssä joko jalkopäässä, vieressä tai viereisellä tyynyllä.

Nukkumapaikkaa vaihdetaan useita kertoja päivän aikana.

Huvittavin on kissa, joka nukkuu pää tyynyllä peiton alla. Ilmeisesti meillä on kylmä. :)

Vierailija

Mä oon jo lopettanu kalliiden kissapuiden, lelujen ja muun oston, kun kattia ei vois vähempää kiinnostaa. Nukkuu usein pahvilaatikossa, jossa on sen oma pesä. Laserhiiri on kyllä todettu toimivaksi. Jaksaa jahdata punaista pistettä päivästä toiseen, vaikka ei saa sitä ikinä kiinni. Hyvä lelu, saa riehua kunnolla ja purkaa energiaa. Vauhtia riittää vaikka neiti jo 14 v.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voisiko syynä olla toisen kissan haju? Kun osan olen hankkinut käytettynä.

ap

Voi olla. Onko kissa edes käynyt pedissä itse vai vältteleekö se sitä? Oletko pessyt petiä tai tuulettanut sitä kunnolla?

Minä dyykkasin roskakatoksesta kissalleni kiipeily-/raapimapuun. Se haisi omaankin nenään pahalta, eikä kissa siitä alkuun pitänyt. Pesin raapimapuun ja annoin tuulettua parvekkeella pitemmän tovin. Nyt kissakin tykkää siinä kiipeillä ja raapia :)
Se on siis ihan siisti eikä haise enää, joitakin osia puuttuu, mutta ei siitä arvaisi, mistä se on peräisin :D

Ja kuten sanottu, kissat on vähän hassuja ja nukkuvat missä tykkäävät.

Vierailija

Olet ymmärtänyt väärin roolisi. Kissa tekee valinnat, et sinä.

Vanha totuus: Koiran peruskoulutus kestää n. vuoden. Kissa kouluttaa omistajansa n. 20 minuutissa.

Olet saanut huomattavan kunniaosoituksen, jos kissa hyväksyy sinut palvelijakseen.

Kissat on cooleja otuksia.

Vierailija

Laita siihen kissan pedille ympyrä. Jos sulla ei ole esim. hula-vannetta =D, niin rakenna sellainen ympyrä vaikka vyöstä tai jostain naruista tms.

Aika moni kissa tykkää mennä ympyrään istuskelemaan ja makoilemaan, vaikka sellainen ympyrä olisi tehty keskellä lattiaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat