MIKSI kissa ei koskaan nuku sille tarkoitetulla pedillä? :D
Olen kokeillut vaikka minkälaista petiä, luolaa, taloa, pesää, riippumattoa. Mikään ei kelpaa. Saattaa sen sijaan nukkua vaikka parvekkeella (lasitettu) olevassa tyhjässä kukkalaatikossa, kirjahyllyn päällä, auki olevassa lipaston laatikossa, pyykkikorissa, kerran löytyi nukkumasta jopa vessan lavuaarista.
Mitä tuon kissan päässä liikkuu? :D
Koiralle kun ostin pedin, näytin että siihen on sallittua mennä niin koira käpertyi petiinsä nukkumaan ja hymyili.
Kommentit (25)
Jos kissa tykkää nukkua korkealla tai oikein ahtaassa tai suojaisassa paikassa? Jostain luin että kissa tykkää kun tuntee reunat, en muista syytä. Kokeile laittaa pesä jonnekin suojaisaan paikkaan korkealle. Oletko kokeillut laittaa riippumattoa parvekkeelle, mistä näkisi maisemia?Tuntemattomat ovat kissan tiet, en tiedä onko neuvoistani yhtään mitään apua ☺
Kissat on ihan pöhköjä :D <3 Tuntuu välillä kun ne etsimällä etsisivät sen kaikin epämukavimman paikan ja siihen on sitten mentävä nukkumaan.
Kissa valitsee itse paikkansa. Lelujen kanssa olen huomannut saman asian, vaikka kuinka on asunto täynnä leluhiiriä, palloja ym. niin pullonkorkit, kengät, narunpätkät ovat paljon mielenkiintoisempia.
Kissani nukkuvat kiipeilytelineen koreissa, kirjahyllyn kapealla hyllyllä, sohvan selkänojatyynyjen päällä, lattialla, matolla, kopassa pöydän alla tai sängyn alla, nojatuoleilla, sohvalla tai mieluiten sängyssä joko jalkopäässä, vieressä tai viereisellä tyynyllä.
Nukkumapaikkaa vaihdetaan useita kertoja päivän aikana.
Huvittavin on kissa, joka nukkuu pää tyynyllä peiton alla. Ilmeisesti meillä on kylmä. :)
parvekkeelle on rakennettu semmoinen teline että laitoin siihen tämän mallisen pedin:
http://www.petenkoiratarvike.com/kissat/tuote/ikkunapeti-trixie-resting…
Kyllä se siinä joskus maisemia katselee mutta kun alkaa nukuttaa niin sinkoaa juuri jonnekin mahdollisimman hankalaan paikkaan nukkumaan :D
Mä oon jo lopettanu kalliiden kissapuiden, lelujen ja muun oston, kun kattia ei vois vähempää kiinnostaa. Nukkuu usein pahvilaatikossa, jossa on sen oma pesä. Laserhiiri on kyllä todettu toimivaksi. Jaksaa jahdata punaista pistettä päivästä toiseen, vaikka ei saa sitä ikinä kiinni. Hyvä lelu, saa riehua kunnolla ja purkaa energiaa. Vauhtia riittää vaikka neiti jo 14 v.
Voisiko syynä olla toisen kissan haju? Kun osan olen hankkinut käytettynä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Voisiko syynä olla toisen kissan haju? Kun osan olen hankkinut käytettynä.
ap
Voi olla. Onko kissa edes käynyt pedissä itse vai vältteleekö se sitä? Oletko pessyt petiä tai tuulettanut sitä kunnolla?
Minä dyykkasin roskakatoksesta kissalleni kiipeily-/raapimapuun. Se haisi omaankin nenään pahalta, eikä kissa siitä alkuun pitänyt. Pesin raapimapuun ja annoin tuulettua parvekkeella pitemmän tovin. Nyt kissakin tykkää siinä kiipeillä ja raapia :)
Se on siis ihan siisti eikä haise enää, joitakin osia puuttuu, mutta ei siitä arvaisi, mistä se on peräisin :D
Ja kuten sanottu, kissat on vähän hassuja ja nukkuvat missä tykkäävät.
tai
ja poikkeus tapaus
Olet ymmärtänyt väärin roolisi. Kissa tekee valinnat, et sinä.
Vanha totuus: Koiran peruskoulutus kestää n. vuoden. Kissa kouluttaa omistajansa n. 20 minuutissa.
Olet saanut huomattavan kunniaosoituksen, jos kissa hyväksyy sinut palvelijakseen.
Kissat on cooleja otuksia.
Laita siihen kissan pedille ympyrä. Jos sulla ei ole esim. hula-vannetta =D, niin rakenna sellainen ympyrä vaikka vyöstä tai jostain naruista tms.
Aika moni kissa tykkää mennä ympyrään istuskelemaan ja makoilemaan, vaikka sellainen ympyrä olisi tehty keskellä lattiaa.
Kyllä omat kisut nukkuivat lattialla pedissä jonka hommasin, myös patteriin kiinnitettävässä pedissä, ja kiipeilypuussa. Annoin myös yhden tyynyn heidän käyttöönsä lattialle ja siinä varsinkin toinen tykkää nukkua. Toki nukkuvat noiden paikkojen lisäksi milloin missäkin.
Kissat on sellaisia varsin itsepäisiä ja pirullisia otuksia, jotka elävät taysin omaehtoista elämää. Kissa pänvastoin kuin koira ei tule luoksesi kutsumalla.
Sen sijaan kissa tulee kutsumatta tyynyllesi nukkumaan ja arvatkaa vaan laittaako kissa juuri sen etupäänsä nenääsi vasten. Kissan ystävyyden saa kokea aamuisin, kun kissalla on nälkä. Silloin kyllä kiehnätään ja kuristaan, mutta sen jälkeen kun vatsa on täynnä siirrytään päivän töihin: Sohvien repimiseen, tavaroiden piillotteluun mattojen alle, lankakerien purkamiseen ympäri taloa ja tavaroiden tiputteluun hyllyiltä. Ahkerimmat kissat ehtivät käydä päivän mittaan vielä tuhoamassa pari viherkasvia ja uimassa akvaariossa.
Kissat eivät ole lainkaan tyhmiä. Niillä on kyky aistia mitä haluaisit niiden tekevän. Niinpä ne ymmärtävät, että uusi kallis nukkumapaikka on ostettu juuri niitä varten Eivätkä sitte edes vahingossakaan mene lähellekkään ko. paikkaa. Tämä on pelkkää piruilua, jolla kissa osoittamaan arvosi perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Kissa valitsee itse paikkansa. Lelujen kanssa olen huomannut saman asian, vaikka kuinka on asunto täynnä leluhiiriä, palloja ym. niin pullonkorkit, kengät, narunpätkät ovat paljon mielenkiintoisempia.
Tämä on muuten totta,en enää edes yritä ostaa kissoilleni leluja kun jäävät käyttämättä,joku paperitollo tai askarteluhelmi on niiden mielestä hyvä jalkapallo :D Ei kissa kai tarvitse varsinaista petiä,meillä ainakin kaikki pahvilaatikot ovat parhaita petejä,vaikka pari ihan varsinaista kissanpetiäkin löytyy ja joskus ovat käytössäkin.Kissat viihtyvät ahtaissa,"kissankokoisissa" nukkumapaikoissa,niillä on silloin turvallinen olla.
Mua muuten ihmetyttää,miksi kissat haluaa nukkua mahdollisimman ahtaasti.Meillä on kolme kissaa,joista kaksi on keskenään bestiksiä ja välillä ne sulloutuvat samaan petiin tai pahvilaatikkoon päikkäreille vaikka olisi useita hyviä nukkumapaikkoja vapaana.
Ostettiin aikoinaan kiipeily/raapimispuu kissalle. Iso ja komea olikin. Se nukkui vaan siellä ylimmällä tasolla. Ei siellä kopissa, kerran siellä kävi kattomassa... Myöskään ei kynsiään koittanut siihen, vaan sohvaan...
Voi olla, etten enää kissaa hanki, kun ne tosiaan mitä lystää. Tulee kalliiksi sohvakaluston puolelta.
Itse en edes ymmärrä miksi jotkut ostavat erikseen kissalle pedin. Nehän nyt nukkuvat siinä mikä parhaimmalta tuntuu sillä hetkellä.