Työkkäri pakottaa kuntouttavaa työtoimintaan
Työkkäri on pakottamassa mua kuntouttavaan työtoimintaan jonnein pajalle. Siitä ei saa kun vaivaiset 9 euroa. Voiko tuosta mitenkään kieltäytyä? En halua mennä töihin ilmaiseksi.
Kommentit (36)
18, älä viitsi jauhaa sontaa. saa tehdä neljän tunnin päivää jos haluaa ja nykyään ei edes saa käydä kuin 4 päivää/vk. Voi aloittaa min. kahdella päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavassa työtoiminnassa työkykyisillä ei ole mitään hyvää.
Kuntouttavaan suostuminen on usein ainoa vaihtoehto, jos ei halua mennä töihin. TT- ja asumistuki ei yksinään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuntoututtava työtoiminta on hyvä asia. Siinä ihminen oppii työntekoa, aikatauluja ja vastuuta elämästä. Mikään muu ei auta ihmistä, joka on vaipunut työttömyyteen.
Muistan aina sen kun olin työharjoittelussa eräässä puuosia valmistavassa yrityksessä, itse olen koulun kautta siellä harjoittelussa. Siellä eräs mies valmisti puuportaita esim. kaksikerroksiseen rivitaloon. Mies kertoi saavansa 15 euroa tunnilta ja piti työstä...
Sitten yhtenä päivänä siellä oli lisäksi uusi mies ja hän teki aivan samoja töitä, mitä nyt 6 tuntia per päivä. No kahvitauolla juttelin hänen kanssaan Jutustelu jatkui ja lopulta hän sanoi " kyllähän se hieman vituttaa... kun samaa työtä tehdään ja toinen saa 15 euroa tunti. Minä saan 9 euroa päivä.... "
Huomaa ihan oikeasti miten tyhmiä ihmiset ovat. Eivät osaa pätkääkään sarkasmia...
Kohta
"Kuntoututtava työtoiminta on hyvä asia. Siinä ihminen oppii työntekoa, aikatauluja ja vastuuta elämästä. Mikään muu ei auta ihmistä, joka on vaipunut työttömyyteen. "
Oli sitä sarkasmia.
Taitais olla ihan eri ääni kellossa kun menisitte ite tolla rahalla töihin :D Mikä oikeus teillä on saada sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
18, älä viitsi jauhaa sontaa. saa tehdä neljän tunnin päivää jos haluaa ja nykyään ei edes saa käydä kuin 4 päivää/vk. Voi aloittaa min. kahdella päivällä.
Ainoastaan tarpeeksi vaivaiset pääsee kuntouttavasta neljän tunnin päivillä. Itse olin vuosia kuntouttavassa, enkä päässyt neljän tunnin päivään, vaikka usein ilmaisinkin haluani lyhyempään päivään.
Ja jouduin kyllä olemaan ihan täyden arkiviikon alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan tarpeeksi vaivaiset pääsee kuntouttavasta neljän tunnin päivillä. Itse olin vuosia kuntouttavassa, enkä päässyt neljän tunnin päivään, vaikka usein ilmaisinkin haluani lyhyempään päivään.
Ja jouduin kyllä olemaan ihan täyden arkiviikon alusta alkaen.
Kaveri tekee 9-14, kaksi päivää viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri tekee 9-14, kaksi päivää viikossa.
Sitten on kuntouttavassa joko sossun asiakkaana tai pääsee lyhyempään päivään ja viikkoon lääkärin lausunnolla. Työkkärin asiakkaana ei todellakaan pääse kovin helposti neljän tunnin päivään ja lyhyempään viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kauan ollut työtön?
3 vuotta ollut työttömänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
! Ei todellista. Miten on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
! Ei todellista. Miten on mahdollista?
En ole löytänyt koulutustani vastaavaa työtä ja en omista autoa joten hankala työllistyä kun ei voi hakea työtä kauempaa.
Miksi kuntouttava työtoiminta ei lasketa työharjoittelksi ja miksi siitä ei saa kokemusta cv:hen?
Mitä ihmeen hevonhumppaa täällä joku julistaa? Olen työkkärin asiakas, en ole milloinkaan asioinut sossussa ja aloitin kuntouttavan työtoiminnan yhdellä päivällä viikossa kolme vuotta sitten. Ei tarvittu lääkärintodistuksia vaivoista tai mitään, riitti että takana oli pitkä työttömyys.
Mä oon ollut jo vuosia näillä pajoilla. Ei ole minua kuntouttanut enkä työllistynyt.
Kyllä se raha kuntouttaa ja motivoi, se että laitetaan orjaksi ei auta ketään muita kuin sikapomoja. Ahneita ihmisen irvikuvia. Työttömiä syytetään yhteiskunnan työllisyystilanteesta niin menee natsismiksi koko touhu.
Onhan se nyt selvä, että menet sinne kuntouttavaan työtoimintasn. Jos kyseinen paikka ei kiinnosta, niin etsit äkkiä itsellesi paikan mikä kiinnostaa, niin sujuu ne päivät sitten mukavammin. Tai etsit töitä. Hyvää se vain tekee.
Bos tyosta saisi tes-palkan ja tylsuhteen edut, olisi ok. Muuten ei.