Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pinna täynnä sitä, kun

Vierailija

yksi vegaanikaverini jatkuvasti tuputtaa omaa aatettaan minulle. Ymmärtäisin, jos olisi joskus kerran pari ottanut asian puheeksi, mutta ei... AINA sama virsi siitä, että "miten sä voit syödä lihaa?" ja "eks sä tajuu et se on kuollut eläin?" ja "tajuuks miten kauheeta lihatuotanto on?"... No vittu en varmaan tiedä, ja luulin että syön porkkanaa kun avasin sen jauhelihapaketin! En muutenkaan syö lihaa kuin ehkä kaksi kertaa viikossa, niin en koe olevani maailman pahin ihminen. Olen miettinyt tätä ruokavalioasiaa todella paljon, ja olen tehnyt päätökseni.

Minulla on toinenkin vegaanikaveri, joka on ihan eri maasta. Hän suhtautuu asiallisesti siihen, että minun päätökseni on syödä vähän lihaa. Häneltä olen kysynytkin muutamaan otteeseen hyviä kasvisruokareseptejä, kun hän on kertonut kokkaamisistaan ja olen kiinnostunut kokeilemaan samaa. Mutta tämä toinen.... En saa muuta kuin moralisointia joka tuutista. Eikä se lopu pelkkään ruokaan, kun minun pitäisi vielä käyttää vegaanisia meikkejä, lankoja, kynttilöitä ja ties mitä...

Anteeksi purkautuminen. Ja vegeille tiedoksi, että tämä ei ole mikään hyökkäys teitä kohtaan. Tiedän, että selkeä enemmistö on normaaleja ihmisiä eikä näitä kauheita tuputtajia.

Kommentit (3)

Vierailija

Minullakin tällainen ystävä, johon on pakko ottaa etäisyyttä. Ei tosin ole tuolla tavalla aggressiivinen mutta jatkuvaa arvostelua, tuputusta ja "kannustusta" joka tapaamisella. "Nyt otat itseäsi niskasta kiinni" ja "vieläkö syöt lihaa" joka tapaamisella ihan koko tapaamisen ajan. Ei puhuta muusta kuin raakaruoasta ja miten hyvin kaverini voi ja miten huonosti minä hänestä voin. Tuntuu, etten enää saa mitään irti tästä ystävyyssuhteesta.

Vierailija

No kyllä minullakin hihat palaisi tuommoisen kanssa. Sanoisin ihan selkeästi että aion syödä lihaa ja sillä sipuli. Monet ihmiset pitävät suurta meteliä jostain yhdestä elämän valinnasta, ja sitten kuitenkin muut asiat ovat pielessä. Käytetään untuvatakkeja ja nahkakenkiä, pestään vajaita koneellisia vaatteita jotka on tehty lapsityövoimalla...

Työkaverini on vegaani, ja hän kyllä kysyttäessä jakaa reseptejä, mutta ei millään tavalla korosta että hänen ruokansa olis jotenkin parempaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No kyllä minullakin hihat palaisi tuommoisen kanssa. Sanoisin ihan selkeästi että aion syödä lihaa ja sillä sipuli. Monet ihmiset pitävät suurta meteliä jostain yhdestä elämän valinnasta, ja sitten kuitenkin muut asiat ovat pielessä. Käytetään untuvatakkeja ja nahkakenkiä, pestään vajaita koneellisia vaatteita jotka on tehty lapsityövoimalla...

Työkaverini on vegaani, ja hän kyllä kysyttäessä jakaa reseptejä, mutta ei millään tavalla korosta että hänen ruokansa olis jotenkin parempaa.

Olen sanonutkin... Toivon että tämä hänen villityskautensa menee joskus ohi. Hän on siis ollut kasvissyöjä kauan, mutta nyt viimeisen vuoden aikana ottanut kunnolla elämäntehtäväkseen valistaa muita. Ehkä viime aikoina olen joutunut näkemään häntä useammin, niin ärsytys korostuu entisestään. :D -ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat