Pääsisitkö enää YO-kirjoituksista läpi?
Kommentit (25)
Itse siis uskon matikan menevän, koska kokeilin ja yleensä kirjoitusten tehtävät eivät vaikeilta näytä. Mutta olen opiskellut ihan viime vuosina lisää ja joutunut siksi kertaamaan perusteitakin. Samasta syystä fysiikkakin, huippuarvosanaa siitä tuskin saisin, mutta läpimenoon riittävät pisteet. Psykologiasta sain pisteitä silloinkin maalaisjärjellä ja pohtimalla, joten varmaan nytkin. Kielissä olen aika hyvä kirjoittamaan yhä, sekä kielioppi hallussa, myös niitä olen kerrannut aikuisiällä. Kuuntelu meni silloin huonosti ja menisi varmaan nytkin. Saksa oli aikoinaan itselläni paras, mutta se ei takuulla menisi enää edes läpi.
Kirjoitin 2005
Matikka ei menis läpi, tai korkeintaan saisin ehkä a tai b... LYHYESTÄ. Reaalissa sama juttu.
Kielissä ei ongelmia, pl. äidinkieli, jossa yltäisin luultavasti johonkin b-c tasolle sikäli kuin saisin paperille jotain raapustettua. En ole mikään esseisti, vaikka teknisesti suht oikeaoppista suomea osaankin kirjoittaa.
Kirjoitin v. 2001 ja uskon, että pääsisin läpi ainakin kielissä, sillä olen asunut ulkomailla pitkään ja opiskellut kieliä yliopistossa, muissa ehkä nipin napin. Kokeetkin ovat muuttuneet noista ajoista ja ilman harjoittelua olisin varmaan vaikeuksissa esim. äidinkielen kokeen tehtävien kanssa. Minun aikaan reaali oli yhdistetty, jolloin oli helppo napsia sopivat kysymykset useista aineista, nythän ainereaalin aikana ei onnistuisi moinen kikkailu. Tuskin siis reaalia läpäisisin ilman lukemista.
Pääsisin helposti. Kirjoitin 5 ällää vuonna -96.
Läpi pääsisin mutta B:n tasoa korkeintaan. Sinänsä, eipä se puoliksi nukkumalla oikeasti suoritettu lukio ole merkannut mitään myöhemmän "menestyksen" kannalta.