Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksua aktiivisesti harrastava, mutta vartalo

Vierailija
15.11.2015 |

ei mitenkään timmi. Ihmettelen, että miten on mahdollista olla niin epäurheilullisen näköinen, jos harrastaa maratoneja, polkujuoksua ja käy salillakin? Monta vuotta harrastanut. Onko juoksu jotenkin huono laji vartalolle?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinulla vai jollain toisella?

Vierailija
2/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ruokavalio on huono niin näkyyhän se kropassa. Sitä ei kovallakaan urheilulla selätetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ei vaihdu elintavoilla.

Vierailija
4/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja läskit ei selity pelkästään geeneillä.

Vierailija
5/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo tai syö liikaa tai väärin.

Voi olla ns. hyvä urheilija taustaltaan ja geeneiltään ja päästä ihan kohtuullisiin aikoihinkin, vaikka elintavat muuten ei olisi täydelliset. 40+ ihmisillä myös hormonitoiminta voi aiheuttaa/lisätä turhaa plösöä.

Vierailija
6/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät urheilusuoritukset nostavat elimistön kortisolitasoa (jo silloin kun suoritus jatkuu kauemmin kuin tunnin), mikä saattaa vaikuttaa kehon rasvapitoisuuteen.

Vierailija
7/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin vaan on huono vartalon malli liikunnasta huolimatta.

Vierailija
8/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin vaan on huono vartalon malli liikunnasta huolimatta.

Vartalon malliin ei tietysti voi itse vaikuttaa, mutta siihen vartaloon kertyvään rasvaan kyllä. Ymmärsin että ap.n sanoma -timmi- tarkoitti hieman plösöä vartaloa, ei huonoa vartalon mallia.

Vierailija
9/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vai toisen? Tää olis kai olennaista. Jos oma, niin tiedät itse parhaiten, mitä suuhun pistät.

Mä harrastin monta vuotta pelkästään juoksua ja kyllä niillä juoksumäärillä ja terveellisellä ruokavaliolla kroppa näyttikin just siltä miltä pitikin. Hoikalta juoksijan vartalolta. Nyt kun treenaan myös lihasvoimaa, näytän tasssiltä miltä tällä treenillä pitääkin. Ruokavalio.

Vierailija
10/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hyväkuntoinen lihava. Jos syö enemmän kuin kuluttaa niin on läskiä. Juoksun lisäksi olisi hyvä käydä vaikkapa salilla

Vierailija
11/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut sellainen mielikuva, että paljon juoksevat ja etenkin pitkiä matkoja harrastavat ovat sellaisia hoikkia ja jäntevän lihaksikkaita, ei löysiä.

Vierailija
12/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ollut sellainen mielikuva, että paljon juoksevat ja etenkin pitkiä matkoja harrastavat ovat sellaisia hoikkia ja jäntevän lihaksikkaita, ei löysiä.

sinulla on melko väärä kuva tai olet katsellut vain olympialaisten maratonia :D

Vierailija
13/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan kilpailijoista jotka juoksevat huippuaikoja, niin mielikuvasi on täysin oikea. Harrastaa voi pitkiä lenkkejä ym. urheilua olematta huippu-urheilijamainen.

Vierailija
14/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 tämä myytti kumoutuu, kun menet ensimmäiselle maratonillesi tai vaikka katsomoon. Valtaosa voi olla urheilullisen hoikkia ja osa kuivan kesän oravia, mutta kyllä sieltä löytyy aina myös "plösöjä" , jotka vetää maratonin 4h ajalla eli varsin vauhdikkaasti, vaikkei heistä uskois. 😊

Vierailija
15/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen yli 10 km lenkkejä mut ei mun kroppa mikään ihmeellinen ole. Eihän se kehon malli siitä muutu. Herkkuja tulee syötyä. Mitat mulla 158/60.

Vierailija
16/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja läskit ei selity pelkästään geeneillä.

Alapeukuttajat voisivat kommentoida. Aiheuttaako mielestänne ainoistaan huonot geenit ylipainon? Ja jos ne aiheuttaa, niin millään liikunnalla/ruokavaliolla ei pääse niistä eroon--> koska huonot geenit.

Vierailija
17/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään ap ei vastannut onko kyse omasta vai toisen kropasta.

Itse olen lenkkeilijä. Juoksen, kävelen ja sauvakävelen. Muutaman kerran viikossa teen kotioloissa perusjumppaa noin 30 min kerrallaan. Vihaan kuntosaleja. Sen sijaan rakastan raitista ilmaa. Vedän kympin kisassa viiteenkymmeneen minuuttiin, puolimaratoninkin ihan hyvässä ajassa.

Kukaan ei varmaan ulkonäöstä uskoisi. En ole lainkaan juoksijatyyppiä ulkoisesti. En juokse ulkonäön vuoksi, en tee oikeastaan mitään muutakaan ulkonäön vuoksi. Mutta jos aletaan tutkia kroppaa tarkemmin:

Tein työpaikan kuntotestissä naisista parhaat tulokset. Päivitin monet miehetkin. Leposyke on parhaimmillaan alle 50. Verenpainetta huippulukemat, samoin verensokeri. Tiedän itse, että olen kunnossa ja jaksan näin vielä pitkään, jos mitään yllättävää ei tapahdu. Kilpailussa kauneimmasta kropasta en pärjää, pelkästään raskaudet ovat saaneet vatsanahkani karmean kuntoon. Mutta elän tämän kanssa ja voin silti hyvin.

Vierailija
18/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä juoksu tee timmiä vartaloa. Syödyllä ravinnolla on suuri merkitys.

Vierailija
19/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään ap ei vastannut onko kyse omasta vai toisen kropasta.

Ap puhuu itsestään 3.persoonassa, jotta mahdolliset kritiikit/houkkumiset eivät tunnu liian henkilökohtaisilta.

t.ei-ap

Vierailija
20/40 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitin monet miehetkin. Leposyke on parhaimmillaan alle 50.

Kävin 2 viikkoa sitten työterveystarkastuksessa ja leposyke oli 52. En harrasta mitään liikuntaa, kuinka alas se menisi jos alkaisin harrastamaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän