Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vartalon "naisellistuminen" yli kolmekymppisenä

Vierailija
14.11.2015 |

Kirjoitin joskus aiemmin tälle palstalle siitä, että minulla alkoi kolmekymppisenä rinnat selittämättömästi kasvaa. Pari vuotta sitten rintsikkakoko oli 70DD; nyt ollaan 70H:ssa. Paino ei ole tänä aikana muuttunut, ja farkkukokokin pysyi aiemmin koko ajan samana.

Nyt kuitenkin huomasin, että lantiokin on levinnyt. Viime talvena ostin hienot farkut, jotka ajattelin nyt ottaa uudestaan käyttöön. Järkytyin, kun ne eivät mahtuneet päälle enää reisistä ylöspäin. Hain mittanauhan ja todellakin mittani ovat muuttuneet: nyt 99-67-100, kun joskus muutama vuosi sitten oli vielä 93-67-95.

Mikä tällaista voi aiheuttaa? Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi läskiä, mutta kun ei ole. Itse asiassa liikun nykyään enemmän, syön terveellisemmin ja voin muutenkin paremmin. Selluliittiä ja mitään "ylimääräistä" ei näy ellei suurennuslasilla katso. Enkä ole ollut raskaana. Hormonimuutokset kai käsittääkseni voivat leventää lantiota siinä missä kasvattaa rintojakin, mutta en keksi, mistä tällainen muutos voisi johtua?

Kysyin rintojen kasvamisesta aikoinaan lääkäriltä, joka ei asiaan oikeastaan kommentoinut muuta kuin että "joskus tuollaista tapahtuu" ja "ei ole mitään vaarallista, olisit kiitollinen" olkapäitään kohautellen. Oletan, että mikään syöpä tms. ei ole kyseessä, koska tätä on jatkunut jo jonkin aikaa...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapsen saanti sai aikaan rintojen kasvun. Ennen raskautta oli pieni A-kuppi, imetyksen lopettamisen jälkeen se on jäänyt D-kuppiin. Kovasti kaipaan niitä A-kuppeja, en yhtään viihdy isoissa tisseissä.

Vierailija
22/32 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko lääkäri todella "olisit kiitollinen"? 

Hirmu kiva, kun lääkäritkin voivat nykyään kertoa vastaanotolla mielipiteensä ihannevartalosta.

Mitä itse sanot, oletko kiitollinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittojen perusteella ap on aika kiihottava pakkaus.

Vierailija
24/32 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko lääkäri todella "olisit kiitollinen"? 

Hirmu kiva, kun lääkäritkin voivat nykyään kertoa vastaanotolla mielipiteensä ihannevartalosta.

Mitä itse sanot, oletko kiitollinen?

No niin se sanoi. Tekstistä ei tosin välity äänensävy, eli ihan nauraen/vitsillä se sanottiin. Ei mitenkään loukkaavasti. Muutenkin aina vitsaillaan kun tavataan.

Ja tuttu naislääkäri on kyseessä, ei mikään kuolaava mies, tiedoksi vain teille ylempänä kirjoittaneille.

Kaipa minä olen ihan kiitollinen, sillä olisihan vartalo kehnompaankin suuntaan voinut muuttua. Mutta jos tämä vielä jatkuu, tai jos taustalta paljastuu jokin aivolisäketauti, niin sitten ei, en ole enää kovin kiitollinen.

- ap

Vierailija
25/32 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjakasvain nostaa estradiolitasoa ja voisi selittää oireesi. Varaa aika jollekin ammattitaitoiselle gynelle.

Vierailija
26/32 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllikki kirjoitti:

Mulla lapsen saanti sai aikaan rintojen kasvun. Ennen raskautta oli pieni A-kuppi, imetyksen lopettamisen jälkeen se on jäänyt D-kuppiin. Kovasti kaipaan niitä A-kuppeja, en yhtään viihdy isoissa tisseissä.

Höh. Ymmärrän kyllä, sillä onhan ne tiellä ja siihen on tottuminen. Mutta kannattaisi ehdottomasti katsoa asiassa hyviä puolia ja pukeutua sen mukaan, niin siitä tulee parempi mieli, olen huomannut. Turha haaskata aikaa pitäytyen aiemmassa visiossa "ihannevartalosta" ja tuskaillen ettei enää vastaa sitä.

- ap

Vierailija
27/32 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munasarjakasvain nostaa estradiolitasoa ja voisi selittää oireesi. Varaa aika jollekin ammattitaitoiselle gynelle.

Apua, lisää murehdittavaa! Täytyy varata. Joskus aiemmin luulin että minulla on PCOS (mitään virallista diagnoosia ei tosin ollut), mutta nyt sitten kehitys lähti täysin toiseen suuntaan. Voiko PCOS:ista "parantua" ja jos se selittäisi?

- ap

Vierailija
28/32 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo tapahtui 38v:nä kun painoa tuli 8kg lisää. Siihen saakka olin laiha rimpula, 55kg, rinnaton ja siro 3 lapsen äiti. 38v:nä rinnat kasvoi b-kokoon ja kroppa tuli lihaksikkaammaksi.

Vierailija
29/32 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuo tapahtui 38v:nä kun painoa tuli 8kg lisää. Siihen saakka olin laiha rimpula, 55kg, rinnaton ja siro 3 lapsen äiti. 38v:nä rinnat kasvoi b-kokoon ja kroppa tuli lihaksikkaammaksi.

Aloitko harrastaa jotain liikuntaa? Lihaksia harvemmin itsestään putkahtaa...

Vierailija
30/32 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittojen perusteella ap on aika kiihottava pakkaus.

Sori, mutta ei pelkkien mittojen perusteella voi sanoa ihmisen viehättävyydestä mitään.

Vierailija
31/32 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä.

Lueskelin tänään vähän aiheesta ja löysin aika mielenkiintoisia juttuja. Vaikuttaa siltä, että joillakin naisilla on tullut paleodieetistä jonkinlainen "second puberty", ja ainakin rinnat ovat alkaneet kasvaa. Ei siis kaikilla suinkaan, mutta ainakin joillakin naisilla.

Itse en noudata paleoruokavaliota, mutta sokeria en syö ollenkaan ja muita hiilihydraatteja välttelen sitä mukaa kun se tuntuu paremmalta. Esimerkiksi riisi ei minulle sovi, mutta peruna sopii; hedelmiä en voi syödä kuin vähän, jne.

Sikäli vain mielenkiintoista, että rintojen kasvu alkoi aika lailla samoihin aikoihin kun jätin sokerin pois ruokavaliosta. En tiedä, onko näillä asioilla mitään yhteyttä, mutta mahdollistahan se on, että ruokavalion muutos olisi vaikuttanut hormonitoimintaan (positiivisesti)? Olisi ainakin miellyttävämpi selitys kuin jokin aivolisäkkeen kasvain...

Vierailija
32/32 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi