crp 199, vuodeosastolle eilen - antibiootti alettu suun kautta vasta tänään!

Vierailija

Tulehdusarvo jo eilen 199, otettu vuodeosastolle sisään. Mutta antibiootti alettu vasta tänää! Pika crp ollut tänään yli 200, kun ei se näytä enempää.

Miksi otetaan osastolle, jos ei hoideta?

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tulehdusarvo jo eilen 199, otettu vuodeosastolle sisään. Mutta antibiootti alettu vasta tänää! Pika crp ollut tänään yli 200, kun ei se näytä enempää.

Luota nyt vain ammattilaisiin äläkä vänise siellä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos kysyisit sieltä, kun sielä olet?

Samaa ihmettelen. Kannattaa varmaan kysyä sen osaston lääkäriltä, eikä av-palstalta. Hän varmasti tuntee sinun tapauksen paremmin kun av-mammat täällä.

Roadwalker
Seuraa 
Liittynyt31.10.2015

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onneksi suomalaiset tatuoidut tupakoivat juorukerhohoitsut eivät koskaan unohda potilaan hoitoa tai tee hoitovirheitä.

Vierailija

Riippuu yleistilasta. Minulla oli bivertikuliitissa crp myös 200 ja ohjeiden mukaan pitäisi mennä osastolle, mutta koska yleistilani oli ok, otin suun kautta otettavat antibiootit (Flagyl ja Kefexin) ja homma hoitui sillä.

Vierailija

Eiköhän siellä ole haluttu antaa nimenomaan oikea antibiootti. Vasta-aineiden määrittely ei mene ihan sillä nopeudella kuin sisään kirjaaminen. Usein on turhaa ja joskus haitallista heikentää omaa vastustuskykyä ja flooraa, kun elimistö kuitenkin jo taistelee pöpöjä vastaan.

Vierailija

Roadwalker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onneksi suomalaiset tatuoidut tupakoivat juorukerhohoitsut eivät koskaan unohda potilaan hoitoa tai tee hoitovirheitä.

Ei toki. Hoitovirheisiin ja vääriin lääkkeisiin kuolee joka kolmas :)

Vierailija

Vuodeosastolle sisään ottanut lääkäri oli määrännyt hoitosuunnitelmaan niin, olen siis sen verran kysynyt.

Hoitaja tekee niinkuin lääkäri määrää, ei ole valtuuksia muuhun. Mutta miksi ihmeessä näin? Voinko siltä lääkäriltä kysyä miksi näin on toimittu? Enkä osastolla suinkaan ole minä, vaan puhekyvytön (kehitysvammainen) läheiseni, ikää 40 v. Minä vastaan hänen hoidostansa arjessa.

Eikö olisi ollut oikeampaa laittaa reseptin kanssa kotiin, niin antibiootti olisi ehditty antaa eilen vähintään kerran tai ehkä kahdestikin jos annosteleu 3 krt/vrk? Enhän  inä eilen osannut kysyä että aletaanko se antibiootti varmasti jo tänään, kun tietenkin oletin että hoito vuodeosatolla on varmaa!

Onko tämä pririsointia - otetaan osastolle jotta varmistetaan ettei kukaan hoida? Anteeksi, hoitajat ja hoitohenkilökunta - en minä teitä syytä. Mutta kun kyse on minulle rakkaasta ihmisestä. On helpompi yrittää selvittää faktoja näin kuin itkuisena ja loukattuna yrittää kysyä osastolta jossa tietenkin puolustetaan heidän kantaansa ja hoidon määrännyttä lääkäriä.

Hyväksyisitkö itsellesi? Lapsellesi? Puolisollesi? Vanhemmallesi?

ap

ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne ei tiennyt mitä hoitaa. tulehdusta vai kudosvariota tai mikä sitä CRP.tä nyt ikinä nostaakin.

Tuossa on järkeä. Mutta olisi ehkä voinut katsoa parin vuoden takaisia edellisiä sairastamisia? Nythän ei edes tiedetä kuinka korkealla se crp jo on. Kuume nousi toissapäivänä (tai ainakakaan sitä ei huomattu, koska ei ollut syytä huolestua) - sitä ennen potilas oli vain hieman vaisu.

Crp on yleensä noussut korkeaksi todella nopeasti eikä siihen ole purrut kuin suoneen annettu antibiootti.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat