sairaslomaa työterv.lääkäriltä vai omalta lääkäriltä?
kyselisin teidän kokemuksia. olen viikolla 29 ja supistelee päivittäin, välillä todella kovastikin. kohta pitäisi lähteä työpaikan kanssa (siis työ aikaa) vaeltamaan, ja nyt on alkanut vaikuttamaan siltä että en kykene/uskalla lähteä kun koiran kanssa lenkkeilykin saa niin kovat supistukset. Mutta kenelle lääkärille kannattaa mennä? työterveys lääkärille, omalle terveyskeskus lääkärille, neuvola lääkärille, vai voiko jopa neuvolan terv.hoitaja kirjoittaa sairaslomaa supistelujen takia?
Kommentit (3)
Mä kävin työpaikkalääkärillä ja pelkkiä huonoja kokemuksia siitä. Neuvolalääkäri taas otti mun supistelut tosissaan ja antoi heti kättelyssä pitkän saikun.
Riippuu toki paljon lääkäristäkin..
Omalla työpaikallani työterveydessä on sellainen politiikka, etä raskausvaivat eivät kuulu heille vaan neuvolan piiriin, joten sieltä ei meillä sairaslomaa saa.
Enpä ole kyllä tarvinnutkaan, mutta kun kerran kävin verenpaineen mittauttamassa, niin selvisi tuokin siinä samalla.
Eri työpaikat, eri politiikat asoiden suhteen.
Terkkari ei vissiin saa kirjoittaa saikkua supistuksista, ainakaan montaa päivää. Mulle (rv silloin n. 21) kirjoitti työterveyslääkäri heti 3 vk ja lupasi lisää tarvittaessa. Toiset työterveyslääkärit saattaa kuulemma olla tosi nihkeitä, yleisesti ajatellaan kait, että yksityiset kirjoittelee lomaa herkimmin. Neuvolalääkäri tietää historiasi ja kohdunsuusi tilanteen, joten eiköhän hän ole se ensisijainen vaihtoehto, meillä aikoja vaan on niin huonosti saatavilla.