Nyt rehellisesti: Ketä ottaa pannuun tai kuka on kateellinen, jos sanon että
 meidän nelihenkisen perheen bruttotulot on 7500-8000 euroa kuukaudessa? Mikä siinä ärsyttää? Oletko kateellinen moisesta? Ja jos olet, niin miksi?
 Täällä voin nimettömänä sanoa tuon summan, mutta ikinä en menisi sanomaan sitä tuttaville, eli kerskumisesta on turha syyttää.
 Tämä avaus on vain siitä syystä, että haluan nähdä reaktioita, joita keskimääräistä isommat tulot herättää.

Kommentit (52)
 Jos arvostatte esimerkiksi kallista taloa kalliilla alueella ja asutte seudulla, jossa eläminen (ruoka, palvelut jne.) on huomattavan kallista ja uudenkarhea iso ja kallisauto itseisarvo, niin en kadehdi. Vielä jos toinen teistä olisi matalasti koulutettu ja esimerkiksi kasvattaisitte lapsia hyvin eri periaattein ja arvioisitte ja arvottaisitte ihmisiä hyvin itsestämme poikkeavalla tavalla, niin en todellakaan kadehtisi vaikka olisitte tuttujammekin.
 Sen sijaan jos asuisitte vaikkapa naapurina tai samalla asuinalueella ja teillä olisi varaa teettää ne remontit joista me vain haaveilemme, ostaa juuri se auto josta me haaveilemme, käydä juuri ne tietyt lomamatkat, joista me haaveilemme. Olisitte korkeasti koulutettuja, hyvin kasvatetut tasapainoiset lapset ja teilä olisi laaja ja mukava ystäväpiiri. Päälle siihen se, että yhtä paljon vapaa-aikaa kuin itsellämme on ja lisäksi teillä olisi hyvä terveys, toimiva ja hyvä parisuhde jne. Niin kyllä, olisin aivan HELEVETIN kateellinen enkä tietäisi voisinko oikein olla tekemisissä ollenkaan ärsyyntymättä suunnattomasti.
 On hyvä asia, että työnsä hedelmistä voi nauttia. Jokaisella on suomessa periaatteellinen mahdollisuus tavoitella samaa.
 Hiukan katkera kyllä olen, mutta vain ajatuksissani. Minulla ei ollut mahdollisuutta(elämäntilanteestani johtuen) kouluttaa itseäni korkeasti ja hankkia hyväpalkkaista ammattia. Tuntuu epäreilulta, että en ole ollut samalla viivalla suurimman osan ikäisistäni kanssa.
 Ensimmäisellä sivulla joku sanoi, että murheita jakaantuu tasaisesti rahoista huolimatta. Olen eri mieltä. Toisille kasaantuu taakkaa enemmän kuin jaksavat kantaa.
 Nro 28 kirjoitti tällaisia viisauksia:" Esim. terveyttä ja lapsia ei rahalla saa eikä se tuo ennen aikojaan kuolleita läheisiä takaisin... "
 Kysymys: Saako köyhä sitten terveyden ja lapset köyhyydellään? Kuolleet omaiset takaisin? Tuo lause;rahalla ei saa onnea on klishee ja p**ka sellainen. Jos laitetaan pienituloinen ja isotuloinen samaan elämäntilanteeseen, samoilla taustoilla, samoilla ongelmilla...kummalla luulet olevan rankempaa?

meidän tulot jotain 1500/kk. Mies osa-aika työssä ja minä hoitovapaalla oleva opiskelija. Sossusta ei tarvitse silti rahaa hakea. Tosin saadaan hyvää asumistukea. Mutta ihan hyvin tullaan toimeen vähällä totuttu tulemaan. Ruokaa on aina kaapissa ja uusiakin vaatteita saa sillointällöin. Lapsi saa mitä tarvitsee ja vähän muutakin.
 Eniten harmittaa ettei meillä ole hienoa autoa eikä omakotitaloa. (vuokalla asutaan silti ihan kivassa kolmiossa)
 ehkä joskus.... ihan onnellinen olen kuitenkin, se on kai pääasia.
 Suurituloiset eivät todellakaan pyöri lukemassa jotain surkeaa vauva-saittia vaan pyörivät enemmän bisnes-elämän kiemuroissa.
 Joten tsemppiä vaan, köyhät.
Mulla ei mitkään huimat tulot ole, mutta hyvin eletään ja kaiken tarvitavan saa hankittua sekä lapsille että itselle. Ei tarvi pihistellä ruoissa eikä vaatteissa, kotiin voi ostaa aina jotain uutta/tarvittavaa ja matkustellaankin. Tämä on mulle ihan hyvä. Terv. kahden pienokaisen yh :)
Jos sillä jotenkin kehuskelisit niin en vaivautuisi tuhlaamaan aikaani sinun seuraasi. Muuten jokainen eläköön tyylillään ja toivottavasti onnellisina. Kaipa se jossain materiaalisessa mielessä jotenkin näkyy sinunkin elämässäsi ettei ole tuttavapiirillesi ehkä yllätys?
Kun itsellä on asiat ihan hyvin, vaikkakin pikkuisen pienemmillä tuloilla, niin en viitsi vaivautua kadehtimaan.
Arvatkaapa paljonko joudumme maksamaan veroja 13.000 markan kuukausituloistamme!
ja kukaties, jos oikeita valintoja teen, voin jopa ansaita saman. Enemmän harmittavat sellaiset asiat, joille on vaikea tehdä mitään.
 Näin palveluammatin harjoittajana iloitsen tuloistanne. Varmaan sinulta riittää siivu kampaajalla, kosmetologilla, yms käyntiin. Teillä saattaa käydä myös siivooja , joka siis työllistyy:-). Puhumattakaan veroista joita maksatte yhteisen hyvämme vuoksi. Muista myös silloin tällöin ostaa kotimaista.

Ja mielestäni kyllä dollarilla on pienempi kurssi kuin eurolla, joten tämä 9000 dollaria on...
nyt hoitovapaalla