Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt rehellisesti: Ketä ottaa pannuun tai kuka on kateellinen, jos sanon että

Vierailija
10.02.2006 |

meidän nelihenkisen perheen bruttotulot on 7500-8000 euroa kuukaudessa? Mikä siinä ärsyttää? Oletko kateellinen moisesta? Ja jos olet, niin miksi?

Täällä voin nimettömänä sanoa tuon summan, mutta ikinä en menisi sanomaan sitä tuttaville, eli kerskumisesta on turha syyttää.

Tämä avaus on vain siitä syystä, että haluan nähdä reaktioita, joita keskimääräistä isommat tulot herättää.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan käy kateeksi, koska meillä bruttotulot ovat n.12000¿/kk. Niistä suurin osa (tietysti) mieheni tuloja. Ilmaiseksi raha ei tule ja mitä enemmän tienaa, niin sitä enemmän verottaja vie. Vasta eilen valitin, että pitääkö mieheni olla aina töissä. Vaihtaisin mieluusti isot tulot vähän pienempiin tuloihin, jos mieheni olisi töissä vain sen normaalit 40t/vko. Nyt kaikki lasten- ja kodinhoito kaatuu minun niskaani, eikä siinä paljon isot tulot jaksa hymyilyttää. Ja olipa ne tulot miten suuret tahansa, niin aina kaikki kuitenkin menee...Tuohan se raha tiettyä perusturvallisuutta: ei kaadu koko talous jos tulee jotain yllättävää. En vain ole mitään vaativaa sorttia ja minulle riittäisi vähempikin. Oikein oksettaa, kun mieheni suunnittelee taas uuden tila-auton ostamista. Se tarkoittaa taas lisää töitä...

Vierailija
22/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, tai miehellä nettotulot 7000-8000¿/kk lisäksi saa vuosittain bonusta 2-3 kk palkan verran. Heti olisin valmis leikkaamaan 75% tuloista jos mieheni sillä siirtyisi tekemään 8-16 päivää eikä toisi töitä kotiin. Nyt olen käytännössä yksinhuoltaja. Onhan se kiva yksinään isoa asuntoa siivota ja kai sitä mieluumin elämän epäoikeudenmukaisuutta uudessa kalliissa hienossa autossa itkee kun paikallisbussissa...

Esim. terveyttä ja lapsia ei rahalla saa eikä se tuo ennen aikojaan kuolleita läheisiä takaisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ollut sitä mieltä, että kun yrittää kaikkensa, voi olla onnellinen siihen mitä on saavuttanut. Siksi en ole tunnusta itse olevani oikein mistään kateellinen. Ihmiset arvostavat eri asioita ja ovat eri tavalla valmiita tekemään töitä niiden eteen. Itse asiassa tähän vastanneet tuntuvat olevan joukko harvinaisen järkeviä ja laajakatseisia ihmisiä. Toiset tienaa enemmän ja toiset vähemmän, mutta silti jokainen hakee ne elämänsä tärkeät asiat eri paikoista.

Mutta kyllähän tällaiseen kyselyyn tarvitsee yksi tai kaksi soraääntä tulla:)

Vierailija:

Saitko nyt haluamasi vastauksen ap?

Vierailija
24/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin itsekin tuon verran rahaa=)

Minä vielä opiskelen, joten saa nähä mihin asti ja millaset tulot mul sit on ku lopetan jossain vaiheessa opiskelut. Jouluna valmistun toiseen ammatiini. Tähtäimessä on vielä joku korkeampi tai itsenäisempi tutkinto. Mies on töissä. Päivänä eräänä...

Vierailija
25/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä anonyyminähän täällä ollaan. Ei me ystävien kanssa tällaisista puhuta. Eli mitäköhän kuvittelet minun saavuttavan täällä " leveilyllä" ? Kukaan naapuri eikä ystävä yhä edelleenkään tiedä meidän tuloja. Jos mä täällä ne paljastan, olen yhtä anonyymi kuin ennenkin.

Vierailija:

Mutta " tyhmät" tulee tänne palstoille tuloillaan leveilemään ,eiköhän tulot ole jokaisen henk,koht asia,eikä niitä tarvii tänne tulla levittelemään...

Vierailija
26/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin itsekin että olisi tuollaiset tulot. Tulevaisuudessa mahdollista.

Vierailija
27/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä vaan on kaikinpuolin niin täydellistä, että mistään en kadehdi' :)

Vierailija
28/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa tienata niin paljon/vähän,kuin nyt tienaa.

Tosin suhtaudun todella epäluuloisesti tämän palstan näille tienaan näin ja näin paljon aloituksille,koska täällähän voit kirjoitella ihan mitä mieleen pukkaa ja kuinka moni toitottaisi täysin tuntemattomille tulojaan.

Vierailija
29/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä tienaan 78k per vuosi, miheni 35k per vuosi.

Eli yhteensä noin $9000 per kuukausi.

En kadehdi. Sinulla menee meitä enemmän veroon.

Me ei oikesti olla tehty tuloista numeroa. Maksetaan asuntolainaa 2 kertaa yli sen mitä pitää. Ei ole tarvette ylpeillä.

Ollaan tyytyväisiä.

Vierailija
30/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin materialisestikin kuin henkisestikin ja olen siitä kiitollinen.

Vierailija
31/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sinä ilmoitat tulosi, jotka ovat meidän tulojamme isommat, kerrot että maksatte asuntolainaa reilusti pois ja ette ylpeile. Jos minä ilmoitin tuloni, se on numeron tekemistä ja ylpeilyä?!??!!

Onnea vaan sinne Jenkkilään. Te myös maksatte kai aika paljon vakuutuksia, koulutuksia ym???

Vierailija:

Minä tienaan 78k per vuosi, miheni 35k per vuosi.

Eli yhteensä noin $9000 per kuukausi.

En kadehdi. Sinulla menee meitä enemmän veroon.

Me ei oikesti olla tehty tuloista numeroa. Maksetaan asuntolainaa 2 kertaa yli sen mitä pitää. Ei ole tarvette ylpeillä.

Ollaan tyytyväisiä.

Vierailija
32/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaamme saman verran, minä siitä 3000 e/kk ja mielestäni ei ole mikään erityisen hyvä palkka kummallakaan.

Vierailija
33/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kadehdituta, koska itse tienaamme melkein saman verran ja meitä on vasta kaksi. Mutta myönnän, että olisin kateellinen, jos itse olisimme pienituloisia. Eikä millään pahalla ap:ta kohtaan, mutta en osaa pitää 8000 eur bruttokuukausituloja mitenkään älyttömän isoina neljälle hengelle.

Oikeastaan hiukan kadehdin vasta sellaisia, joilla bruttotulot ovat jo todella isot, jotakin reilusti yli kymppitonnin esim. 15 000 eur/kk ja heitäkin vain siinä tapauksessa, että eivät joudu tekemään niska limassa töitä. Eli käytännössä hyvin harvoja tällaisia löytyy....

Vierailija
34/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lähellä kävisin kurkkupilliin kii niin et muuttuisit sinisen vikkeräksi. Sulla eikä sun ukolla oo oikeutta tienata noin paljon saatana koita tajuta ja pyydä palkanalennusta heti Maanantaina, tai muuten....

Vierailija
35/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään en kadehdi vieraita. Sen sijaan jos naapuri tienaisi kaksi kertaa enemmän kuin minä, niin voisin olla kateellinen. Mielestäni kateus on ihan suotava ja normaali tunne. Silloin se on sairautta, jos tunne hallitsee elämää ja yrittää tuhota toisen onnen. Itse en toivo toisille edes pahoja, vain ainoastaan " huokailen kateellisena" .:)

Vierailija
36/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole silti kateellinen. Olemme onnellisia ja tyytyväisiä elämäämme. Näilläkin tuloilla voi elää mukavaa ja leppoisaa elämää. Yleensä kai kateus on merkki siitä, ettei ole tyytyväinen itseensä/elämäänsä.

Vierailija
37/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä hiton töillä te tollasia summia hankitte?Vai onko nää puppua.Kyllähän tollaset summat mieltä lämmittäs,kun nyt saan 255euroa kuussa kotihoidontukea.. :)

Vierailija
38/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä hiton töillä te tollasia summia hankitte?Vai onko nää puppua.Kyllähän tollaset summat mieltä lämmittäs,kun nyt saan 255euroa kuussa kotihoidontukea.. :)

Vierailija
39/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. että mitä suuremmat tulot, sen suuremmat menot.. Opiskuluajat pärjäsi kummasti minituloilla. Nyt tienataan monta kertaa enemmän (silti paljon vähemmän ku te:)) ja silti ei meinaa riittää mihinkään. No toimeen tulee aina. Oishan se kiva vaikka voittaa lotossa. Silti en kade toisten isommista palkoista. Ainakaan paljoa:)

Vierailija
40/52 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kahden hyvätuloisen ihmisen elämää en todellakaan kadehdi, jos heillä on lapsia ja ovat siis kummatkin suurimman ajan päivästä töissä.

Tunnen jonkun verran sääliä lapsia kohtaan, jos teillä sellaisia on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan