Luetellaan makeisia joissa EI ole palmuöljyä
Kommentit (54)
Osassa Kultasuklaan tuotteissa ei ole palmuöljyä. Sitten kannattaa tarkastaa Dammembergin suklaiden sisältö.
Dammembergin nettikaupasta selviävät ainakin palmuöljyttömät suklaat ja niitä on paljon. Minulla on allergian vuoksi hyvät kokemukset heidän suklaistaan.
Muistaakseni Snickersissä ei ole, mutta en ole satavarma. Alapeukuttakaa jos muistan väärin.
Mitä enemmän tällaiset ketjut ovat pinnalla, sitä todennäköisemmin nämä yhtiöt reagoivat ja alkavat tuottamaan palmuöljyttömiä suklaaita.
Kohta se markkinointi ja mainosslogan, että on palmuöljytön.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Snickersissä ei ole, mutta en ole satavarma. Alapeukuttakaa jos muistan väärin.
Ainesosat
Sokeri, glukoosisiirappi, MAAPÄHKINÄT, rasvaton maitojauhe, kaakaovoi, kaakaomassa, auringonkukkaöljy, laktoosi, maitorasva, herajauhe (maidosta), palmun rasva, suola, emulgointiaine (soijalesitiini), munanvalkuaisjauhe, maitoproteiini, luontainen vaniljauute. (Saattaa sisältää: HASSELPÄHKINÄ).
Nätti ilmaus tuo "palmun rasva" palmuöljylle.
Tiedoksi piparisuklaan ystäville: Maraboun suklaalevy EI sisällä palmuöljyä, toisin kuin Fazerin. Tänään syynäsin suklaat kaupassa hyvin tarkkaan ja mukaa tarttui sitten Maraboun piparisuklaa. Hyvää! 🍫🧡
Vierailija kirjoitti:
Palmuöljyä on kyllä kaikkialla, esim. Saarioisten perunalaatikossa joka on minun jouluherkkuni, olen aina syönyt sitä koko joulukuun ajan. Nyt en enää. Olen myös usein ostanut irtopullahyllystä korvapuustin kahvipullaksi mutta siinäkin on palmuöljyä!
Aika vähiin käy herkuttelut.
Tee perunalaatikko itse. Halvempaa ja parempaa.
Jaksaisko joku listata kaikki palmuöljyttömät yhteen viestiin, kiitos etukäteen
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku selittää, miksi se palmuöljy on huono juttu? Siitä on täällä jauhettu mutta olen ihan pihalla asiasta... :D
Katsoppa vaikka areenasta rehellinen kauppa., niin saat valistusta asiaan miksi palmuöljyä pitää väittää kuin ruttoa.
Meillä on koulussa aiheena palmuöljy ja fazerin sinisessä ei ole palmuöljyä :)
En jaksa lukea koko ketjua, mutta eilen löytyi Wethers Original -kermakarkkeja ja niitä kirpeitä Dracula -karkkeja. Liköörikarkeista suurin osa myös ok, mutta ei tarttunut mukaan muista syistä. :D Fazerilla on suhteellisen monta palmuöljytöntä tuotetta, karkkipusseista tiedän tosin vain Galaxy Remixin ja se ei ole mielestäni kovin hyvä. Suklaista löytyy kuitenkin enemmän valinnanvaraa, sininen, punainen ja tummasuklaa. Lisäksi ainakin suolainen toffeekrokantti.
Ette muuten arvaa miten hyvä mieli tuli kun näin tämän ketjun ja huomasin, miten muitakin ihmisiä on alkanut häiritsemään palmuöljy. Kiitos teille. Olen boikotoinut sitä jo useamman vuoden ja välillä iskee epätoivo, kun tuntuu että sen käyttö elintarvikkeissa vain lisääntyy. Mutta nyt kuluneen parin vuoden sisään vastustus on selkeästi kasvanut myös ja jotkut tuotteet jopa mainostavat itseään palmuöljyttömyydellä. Muutetaan tätä maailmaa yhdessä.
Palmuöljyhullu taas herännyt jonkinlaisesta kesähorroksesta? Tai enemmänkin lääkkeet ottamatta jälleen kerran?
Pandan Tonttu.