Luetellaan makeisia joissa EI ole palmuöljyä
Kommentit (54)
Huonosti on Fasullakin asiat jos vain Sininen on tehty ilman palmuöljyä. Itselleni oli muuten suuri pettymys kun wiener nougatin resepti pilattiin ja kaakaovoi korvattiin palmuöljyllä. Se on nykyisin aivan eri tuote maultaan.
Luetellaanko taas? Erityisesti kiinnostaa konvehtit missä ei ole palmuöljyä, onko sellaisia enää?
Tobleronessa ei ole, eilen tarkistettu ja syöty. Viime jouluna söin Lidlistä ostettuja konvehteja, joissa ei ollut, vielä kun muistais mitä ne oli tarkalleen...
Vierailija kirjoitti:
Brunbergin tryffeleissä ei ole.
Brunbergin tuotteista löytyy muitakin joissa ei ole: https://www.brunberg.fi/tuotekategoria/suklaalevyt-ja-patukat/
.
Jossain oli, että Lidl käyttää palmuöljyä mutta ei erittele kasviöljyjä tuoteselosteissaan, joten :(
Vierailija kirjoitti:
Tätä täytyy nyt tarkentaa: Firmalla on kolme eri tuotetta: tryffelit, moccatryffelit ja nougattryffelit. Tuossa viimeksimainitussa on palmuöljyä, kahdessa muussa ei. Niin ja sitten on vielä tryffelisekoituspussi, jossa on kaikkia kolmea ja siis myös palmuöljyä.
Itse tykkään moccatryffelista, jota saa myös pikku patukoina.
Brunbergin tuotteissa osassa on palmurasvaa ja osassa ei. Positiivista niissä on, että on käytetty ihan oikeeta sokeria!
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku selittää, miksi se palmuöljy on huono juttu? Siitä on täällä jauhettu mutta olen ihan pihalla asiasta... :D
Syöpä
Huonoa on se että metsiä raivataan sen tuotantoa varten. En minä halua että joku eläin menettää kotimetsänsä minun makeisten vuoksi.
Maraboun Noblessessa ei ole ollut, mutta en tiedä onko nyt siinäkin.
Ei se palmuöljy kovin pahalle vaikuta.
Taitaa olla taas jotain turhaa höpinää.
Hyvä ketju. Pistän talteen karkkipäivän varalle. Täältä voi tulla poimimaan suosituksia. (Ellei palstajumala päädy poistamaan tätäkin ketjua.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku selittää, miksi se palmuöljy on huono juttu? Siitä on täällä jauhettu mutta olen ihan pihalla asiasta... :D
3. kovetettu kasvirasva ei ole terveellistä.
Tämä argumentti aina huvittaa. Harva kai muutenkaan makeisilta varsinaisesti terveellisyyttä odottaa.
eli jos asteikko on ei-terveystuote --- tappaa sinua ei häiritse jos se tappaa koska tuote x ei ole terveystuote ?
After Eightissä ei ole palmuöljyä.
Meneekö kaikilla yrityksillä nykyään niin huonosti, että kaikki ainesosat on yritettävä vaihtaa halvempaan vaihtoehtoon? Vai onko se vain voiton maksimointia? Sokerit glugoosi-fruktoosiin, kaakaovoi palmuöljyyn jne..
Haluaisin kannattaa niitä jotka vielä käyttävät oikeita aineita.
Kehveli. Pitäis olla suurennuslasi suklaaostoksilla. Ovat niin pienellä präntillä nuo tuoteselosteet.
Vierailija kirjoitti:
Eikö näitä ole enempää? :D
Ainakaan Pandan uusissa maitosuklaa-, minttukrokantti ja mantelikrokanttisuklaalevyissä EI ole palmuljyä :)
Pandan lakkaliköörikonvehdeissa ei ole PALmuöljyä.