Mun tulot: ansiosidonnainen 1000 €, lapsilisät 500, asumistuki 730, repikää siitä
Kolme lasta, eronnut, yhteishuoltajuus, joten en saa elatusapua mieheltä. Vuokra 1090, joten ei jää paljoa rahaa elämiseen.
Kommentit (98)
Ja minä kun ajattelin, että tuleepa paljon rahaa olematta töissä. Me omistusasujat kun emme saa mitään asumistukea, vaan maksamme noista rahoista vielä lainaakin.
Noilla tuloilla saisit toimeentulotukea. Mikset ole hakenut?
Viikko viikko systeemi joo
Vierailija kirjoitti:
Ei yhteishuoltajuus tarkoita sitä, ettei elatusmaksuja makseta. Tarkoitatko, että lapset ovat puolet ja puolet ajasta teillä vanhemmilla?
Vierailija kirjoitti:
Ja minä kun ajattelin, että tuleepa paljon rahaa olematta töissä. Me omistusasujat kun emme saa mitään asumistukea, vaan maksamme noista rahoista vielä lainaakin.
Kyllä omistusasuntoonkin saa asumistukea. T. Pienituloinen ok-talon lainanmaksaja.
Eikös tosta kuitenkin jää yli 1000 kyllähän sellaisella summalla jo pitäisi pärjätä. Mulle jää vuokran jälkeen 490 e, josta pitää kustantaa kaikki muu elämiseen liittyvä, sähkö, puhelin, vakuutukset yms.
Hyvin tuolla summalla tulee toimeen.
Ei tuo suhteessa ole yhtään vähempää kuin mitä minulla yksinelävänä. Tiukoille on tässä yhteiskunnassa työttömiksi syrjäytettyjen elintaso vedetty. "No pitäisikö yhteiskunnan loisien elintaso olla blaablaablaa?" - "Kyllä pitäisi, koska moni on nimenomaan syrjäytetty vastoin omaa syytään. Ette te keskiluokkaiset työssäkäyvät ole mitään jaloja sankareita."
Omistusasuntoon saa asumistukea
quote=Vierailija]Ja minä kun ajattelin, että tuleepa paljon rahaa olematta töissä. Me omistusasujat kun emme saa mitään asumistukea, vaan maksamme noista rahoista vielä lainaakin.[/quote]
Sulla on lapset vain joka toinen viikko ja saat kolmatta tuhatta euroa mitään tekemättä. Kuinka paljon yhteiskunnan tulisi sulle fyrkkaa oikein lapioida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä omistusasuntoonkin saa asumistukea. T. Pienituloinen ok-talon lainanmaksaja.
Tähän! Minä saa myös asumistukea omakotitaloon josta maksan asuntolainaa. Pienituloisen ei nimenomaan kannata asua vuokralla. Asumistuella voi maksaa lainaa jos haluaa ja talosta tulee vielä joskus oma.
En saa asumistukea, koska mulla on perinnöksi saatua omaisuutta (kiinteää)
Vierailija kirjoitti:
730 € enemmän kuin itse sain kun raadoin kokopäivätyössä. Tulin usein kotiin niin väsyneenä että oli vaikea kävellä, oli sen verran raskas työ. Eipä sitten jaksanut vapaa-ajalla shoppailla.
Tuo vuokra on järjettömän suuri. Tuplasti se mitä minulla ja asun tilavassa kaksiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on turha valittaa huonoista tuloista. Ei sitä omaisuutta ole tarkoitettu haudottavaksi, vaan voit myydä sen ja saada enemmän tuloja.
Vierailija kirjoitti:
No tiedän kyllä parikin omistusasunnon omistajaa jotka asumistukea. Yhtiölaina lasketaan vastikkeeksi ja siihen saa asumistukea. Eli veronmaksajat maksat aivan suoraan niitä lainoja.
Siis toimeentulotukea en saa. Kolme teiniä maksaa aika paljon. Rahat ei tahdo riittää
Vierailija kirjoitti:
730 € enemmän kuin itse sain kun raadoin kokopäivätyössä. Tulin usein kotiin niin väsyneenä että oli vaikea kävellä, oli sen verran raskas työ. Eipä sitten jaksanut vapaa-ajalla shoppailla.
Tuo vuokra on järjettömän suuri. Tuplasti se mitä minulla ja asun tilavassa kaksiossa.
Niinhän se on. Tervetuloa stadiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on turha valittaa huonoista tuloista. Ei sitä omaisuutta ole tarkoitettu haudottavaksi, vaan voit myydä sen ja saada enemmän tuloja.
Tosin ei voi jos kyseessä jakamaton kuolinpesä ja muita ihmisiä kuviossa. Asiat monimutkaistuu huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
3 lasta myös vai?
Et sitten viitsisi mennä töihin? Me työssäkäyvät maksamme nuo sinunkin 'tulosi'.
Ei yhteishuoltajuus tarkoita sitä, ettei elatusmaksuja makseta. Tarkoitatko, että lapset ovat puolet ja puolet ajasta teillä vanhemmilla?