Uusi alkoholisuositus: yksi annos joka toinen päivä

Vierailija

http://yle.fi/uutiset/tuore_tutkimus_yksikin_alkoholiannos_paivassa_lisa...

"Helsingin yliopiston tutkijoiden mukaan kuuden alkoholiannoksen nauttiminen viikossa nostaa merkittävästi kuoleman riskiä."
Mietin kyllä, mahtavatko nuo ihmiset olla kuitenkaan mitään "ruoan kanssa lasi viiniä" -tyyppejä.

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (13)

Vierailija

Muistakaa kansalaiset elää terveellisesti niin saatte maata elämänne viimeiset 20 vuotta hoivaliikelaitoksessa omassa ulosteessanne robottihylje seurananne!

Vierailija

Jumaliste, että pitää alkaa ottaa joka toinen päivä?

Ehanaa. Mä oon vetässyt tähän asti konjakkihiprakat kerran kuussa ja kaksi kertaa maassa. Mut että joka toinen päivä.

Mulle tulee sittenkin onnellinen vanhuus!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se kuoleman riski ole sama 100 % kaikilla, joi alkoholia tai ei.

Ihminenhän elää ikuisesti jos ei käytä päihteitä. No ei vaiskaan se vain tuntuu ikuisuudelta kun on tylsää ilman päihteitä.

Vierailija

Saako lasi olla 75cl kokoinen? Ja saanko robottihylkeen tarjoilemaan sen?

Ja ei muuten kakkivaipat haittaa vanhuksena jos on kokoajan kännissä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Saako lasi olla 75cl

Yksi alkoholiannos = yksi 0,33l kolmoskalja.

Sama asia kuin 0,4 desiä 40% vinaa, 0,5 desiä 32% viinaa tai vaikka 1,5 desiä 15% viiniä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on rankka aine ja jostain oudosta syystä ainoa laillinen huume.

Alkoholi on laillinen päihde, laiton päihde on huume. Tuo outo syy löytyy siitä, että kieltolaki lisäsi haittoja eikä vähentänyt niitä. Muiden päihteiden kohdalla tällaista tietoa ei ole, koska emme ole kokeilleet vähentäisikö esim. kannabiksen laillistaminen haittoja vai ei. Emme ole tehneet näin, vaikka tutkijat sitä suosittelevatkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat