Lähtisitkö bileporukkaan jossa hlö jonka perheessä vatsatautia?
Kyseessä pieni porukka eli kaikki häärää yhdessä koko illan.
Kommentit (18)
Miksi se vatsatautisten perheestä tuleva ei jää pois? Kuka lähtee erikseen tartuttamaan muille vatsatautia!
Aika helvetin itsekeskeinen pitää olla jos vatsatautiperheessä oleva ei voi itse jättää bileitä väliin.
Kyllä! Meidän porukka ei niin noista piittaa. Tulee jos on tullakseen. Ei sitä voi missään pahvilaatikossa elää ettei mahdollisesti jotain tartu.
Vierailija kirjoitti:
Aika helvetin itsekeskeinen pitää olla jos vatsatautiperheessä oleva ei voi itse jättää bileitä väliin.
Samaa mieltä. ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Meidän porukka ei niin noista piittaa. Tulee jos on tullakseen. Ei sitä voi missään pahvilaatikossa elää ettei mahdollisesti jotain tartu.
Sen ongelama, joka niitä tartuntoja pelkää. Ei meidän perhe aikakaan ole vielä keksinyt tapaa elää, jossa ei näitä asiota läpi kävisi. Vatsataudit yms ovat osa puolustusmekanismiä, jossa keho puhdistaa itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. ap
Mä jätän nämä bileet sitten väliin. Jos/kun mä saan tartunnan, todnäk sairastuu myös meidän muu perhe (4 lasta ja mies). Eskarilaisen ryhmässä on lapsi, jolla juuri lopetellaan syöpähoitoja enkä todella halua että hän sairastuu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä jätän nämä bileet sitten väliin. Jos/kun mä saan tartunnan, todnäk sairastuu myös meidän muu perhe (4 lasta ja mies). Eskarilaisen ryhmässä on lapsi, jolla juuri lopetellaan syöpähoitoja enkä todella halua että hän sairastuu. Ap
Jätät bileet väliin kun aihe vapaa raadin päätöksellä?! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai mietin myös ihan omilla aivoillani. Lähinnä pohdin oonko ylivarovainen ja toimisko muutkin näin. ap
En menisi. Inhottaa eräs ihminen, joka kutsuu aina kylään tai tulee meille ja vasta kahvittelun tms jälkeen kertoo, että on muuten tämä-ja-tämä tauti päällä.
Menee illanistujaisiin myös kipeänä vissiin ihan tahallaan tartuttamaan muita, koska maistelee muiden laseista juomia milloin milläkin tekosyyllä ("anna mä maistan onko siinä yhtä paljon viinaa kuin tässä"). Suuttuu jos ei anna maistaa ja alkaa nalkuttamaan miten ylihysteerisiä ihmiset on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai mietin myös ihan omilla aivoillani. Lähinnä pohdin oonko ylivarovainen ja toimisko muutkin näin. ap
Olet ylivarovainen, enkä itse toimisi noin.
Syöpäsairaan perhe tietää riskin, kun altistaa tartunnoille. Ja vaikka kuinka olisi ylivarovainen niin kaikkea ei voi millään estää.
Asetu tuon porukan asemaan. Kuinka usein teillä joku järjestää jotakin?! Täälläkin on saanut lukea valitusta, että kukaan ei järjestä mitään ja sitten kun joku näkee vaivan järjestää niin yli puolet peruu vastaaviin syihin vedoten.
Ei tietenkään kaikkea voi välttää mutta miksi pitäisi mennä porukkaan josta sen taudin melko varmasti saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpäsairaan perhe tietää riskin, kun altistaa tartunnoille. Ja vaikka kuinka olisi ylivarovainen niin kaikkea ei voi millään estää.
Asetu tuon porukan asemaan. Kuinka usein teillä joku järjestää jotakin?! Täälläkin on saanut lukea valitusta, että kukaan ei järjestä mitään ja sitten kun joku näkee vaivan järjestää niin yli puolet peruu vastaaviin syihin vedoten.
Ymmärrän sun pointin, mutta meillä on erilaiset prioriteetit. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mulle kyllä ainakaa yhdet bileet ole niin tärkeä, että menisin sinne hankkimaan vatsataudin. Kaikkia pöpöjä ja tauteja ei tietenkään voi estää eikä yrittäminen olisi edes järkevää, mutta joku roti pitää silti olla eikä mene ehdoin tahdoin paikkaan, jossa taudin saa aivan varmasti.
Sinkulla sillä ei kai ole väliä, kun voi itsekseen ripuloida ja oksentaa hetken, mutta kun perheellisen ihmisen pitää kestää myös se, että koko muu perhe sairastaa myös.
Pelatkoon hasardia se, joka haluaa. En lähtisi bileisiin, jos joku perheenjäsen olisi mahataudissa. Enkä osallistuisi, jos tietäisin, että jollakin bilettäjällä on potilas kotona.
Toisaalta tauti tarttuu, jos on tarttuakseen. Kun olin pikkupenska, naapurissa oli kolme lasta sikotaudissa ja äidit sopivat, että saan käydä kaikesta huolimatta siellä leikkimässä, että saisin myös tartunnan. Vaan kun ei tarttunut eikä ole tarttunut myöhemminkään. Vastustuskyky ja yleiskunto ilmeisesti ovat ratkaisevassa osassa, mutta mahatauti taitaa olla omassa sarjassaan mitä tulee tarttuvuuteen.
En todellakaan. Aivan satavarmasti tarttuu.