Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuntelin salaa äitini puhelua

Vierailija
12.11.2015 |

Siitä selvisi se ettei hän malta odottaa sitä kun muutan pois kotoa. Olemme riidelleet paljon, joten ymmärrän häntä. Sosiaaliset tilanteet pelottavat minua ja olen yksinäinen. Tämän lisäksi minulla on bulimisia taipumuksia. En ole kertonut näistä äidilleni, koska en ole läheinen hänen kanssaan. Tuntuu niin kurjalta, kun edes oma äiti ei jaksa minua. Tuntuu, että olen vain rasite hänelle. En saa edes nukuttua kun mietin tätä asiaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy puhumassa vaikkapa koulupsykologin kanssa asioistasi. Tarvitset selvästi tukea. Ei äitisi varmaan ihan suoraan tarkoittanut sitä, mitä sanoi, mutta on varmaan väsynyt itsekin ja vähän samassa jamassa kuin sinäkin.

Syöt ilmeisesti lohduksesi. Bulimia on kuitenkin ikävä sairaus, sillä oksentelu vahingoittaa elimistöäsi, hampaitasi ja saattaa myös aiheuttaa refluksitaudin. Mieti, mistä muusta kuin syömisestä voisit saada lohtua. Sinun olisi hyödyllistä oppia käsittelemään tunteitasi muulla kuin syömisen avulla.

Toivon sinulle kaikkea hyvää elämääsi. Älä lannistu. Olet nuori ja kaikki ihanuus on vielä edessäsi.

Vierailija
22/29 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pese hampaita oksentamisen jälkeen!

Miksi? AP

Kiille lähtee ja saat kohta tekarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä oletettavasti aikuisista vastaajista voisi kyllä mennä itseensä!!! Luoja mitä vastauksia vaikeassa tilanteessa olevalle nuorelle!

En itsekään aikanani viihtynyt kotona eikä oltu äitini kanssa läheisiä. Koita kestää vielä lukio loppuun hammasta purren! Sitten toivottavasti helpottaa jos pääset opiskelemaan ja muuttamaan pois kotoa. Uudet kuviot jne. :)

Suurin osa vastaajista angsisia teinejä itsekin. Ei aikuiset voi olla näin ajattelemattomia.

Vierailija
24/29 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaminen ei ole laihduttamista!!! Oksentamalla pilaat itsesi sisältä päin, näkyvin paikka taitaa olla hampaat, joiden suojaava pinta lähtee vatsahappojen seurauksella ja jos peset hampaat oksentamisen jälkeen pahennat vauriota. Tuhoat omaa sydäntäsi ja sisuskalujasi jatkamalla noin.

Hae apua jos millään vaan pystyt. Jos äitisi vähättelee, hae koulusta ja mistä tahansa missä vietät aikaasi. Ystäviltä tai keneltäkään.

Itselläni oksentelun sain kuriin kun aloin kirjaamaan kalorit ylös ja liikkumaan, pystyin lopettamaan oksentamisen kun aloin näkemään ettei päivän kalorimäärä ollut paha tai jopa vähempi mitä minun kuului päivässä saada, eli en kokenut morkkista syömästäni ruuasta ja siksi tarve saada se ulos väheni. Tämä ei tarkoita että toimisi sinun tai muidenkaan kanssa, mutta minulla auttoi. Siksi mitä varmimmin sanon hae apua työstämään ongelmaasi, vai haluatko todella viettää lopun elämääsi miettien mitä saat syödä, koska sen saat ja millä helv***n ilveellä sen saat pois vatsastasi niin, ettei sitä muut saa siitä tietää.

Itselläni oli bulia jonkin asteista tuntua oman elämän hallinnasta, vaikka se oli kaikkea muuta kuin hallinnassa.

Bulimia ei ole keino laihduttaa, sillä se ei laihduta! Muistaakseni suurin osa on normi- tai lievästi ylipainoisia.

Hae apua.

Vierailija
26/29 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksentaminen ei ole laihduttamista!!! Oksentamalla pilaat itsesi sisältä päin, näkyvin paikka taitaa olla hampaat, joiden suojaava pinta lähtee vatsahappojen seurauksella ja jos peset hampaat oksentamisen jälkeen pahennat vauriota. Tuhoat omaa sydäntäsi ja sisuskalujasi jatkamalla noin.

Hae apua jos millään vaan pystyt. Jos äitisi vähättelee, hae koulusta ja mistä tahansa missä vietät aikaasi. Ystäviltä tai keneltäkään.

Itselläni oksentelun sain kuriin kun aloin kirjaamaan kalorit ylös ja liikkumaan, pystyin lopettamaan oksentamisen kun aloin näkemään ettei päivän kalorimäärä ollut paha tai jopa vähempi mitä minun kuului päivässä saada, eli en kokenut morkkista syömästäni ruuasta ja siksi tarve saada se ulos väheni. Tämä ei tarkoita että toimisi sinun tai muidenkaan kanssa, mutta minulla auttoi. Siksi mitä varmimmin sanon hae apua työstämään ongelmaasi, vai haluatko todella viettää lopun elämääsi miettien mitä saat syödä, koska sen saat ja millä helv***n ilveellä sen saat pois vatsastasi niin, ettei sitä muut saa siitä tietää.

Itselläni oli bulia jonkin asteista tuntua oman elämän hallinnasta, vaikka se oli kaikkea muuta kuin hallinnassa.

Bulimia ei ole keino laihduttaa, sillä se ei laihduta! Muistaakseni suurin osa on normi- tai lievästi ylipainoisia.

Hae apua.

Tiiän kyllä ettei oksentaminen ole keino laihduttaa. Mutta nyt kun laihdutan ja pidän kalorit alhaisina niin se on tapa maistaa "kiellettyjä" ruokia ilman että tarvii ajatella sitä jälkeenpäin. AP

Vierailija
27/29 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulimia saattaa juurikin johtua siitä, että koet, ettei sinusta välitetä. Pohjimmiltasi ehkä ajattelet, ettet ole minkään arvoinen. Tarvitsisit kyllä tukea asiallesi. Ala vaikka alkuun lukea kirjallisuutta, mitkä liittyvät syömishäiriöihin. 

Vierailija
28/29 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala vaikka alkuun lukea kirjallisuutta, mitkä liittyvät syömishäiriöihin. 

Älä herranjumala lue sh-kirjallisuutta. Se, jos mikä triggeröi syömishäiriö -käytösmalleja!

Vierailija
29/29 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pese hampaita oksentamisen jälkeen!

Miksi? AP

Hampaiden harjaus levittää mahahapot hampaisiin. Tiedän, ällöttävää kun ei voi harjata, mutta voit ottaa purkan.