Jään yksin, kaverit lähtee muualle

ysiluokkalainen

Eli olen nyt ysiluokalla oleva poika, ja luultavasti aika yksin ensi vuonna. Asun todella pienellä paikkakunnalla, ja mielenkiintoa lähteä amikseen ei oikein ole, olen enemmän luku-ihmisiä ja eniten kiinnostavat ammatit edellyttävät lukiota käytännössä.
Mutta. Kaikki kaverit ja samanikäiset pojat tuntuvat lähtevän muualle amiksiin yms. Toisaalta jäisin mieluiten tänne, lyhyt koulumatka ja mahdollisuus asua kotona. (mielestäni plussaa).
Mitä tässä oikein pitäs tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija

Sinä saat varmaan uusia kavereita lukiossa. Ainakin minä sain, ja kokemukseni mukaan useimmat. Tai ainakin tuttuni yleensä tuntuvat muistelevan ilolla lukioaikojaan. Tai ainakin se on ollut peruskoulua mukavampaa...

Vierailija

Onko noin pienellä paikkakunnalla kuitenkin lukio? Ja sinä ikäluokkasi ainoa lukioon hakeva poika? No tyttöjä ainaki on ympärillä paljon. Hanki siis tyttöystävä.

ysiluokkalainen

Vierailija kirjoitti:
Sinä saat varmaan uusia kavereita lukiossa. Ainakin minä sain, ja kokemukseni mukaan useimmat. Tai ainakin tuttuni yleensä tuntuvat muistelevan ilolla lukioaikojaan. Tai ainakin se on ollut peruskoulua mukavampaa...

Ongelma tässä onkin se, että tunnen oikeasti kaikki samanikäiset ja vuosipari molempiin suuntiin :( Ja tänne kun ei muilta paikkakunnilta oppilaita tule.
Ymmärrän kyllä ton että isommilla paikkakunnilla lukiossa voi olla ettei alussa tunne kaikkia luokkalaisiaan mutta kun täällä se ikävä kyllä menee niin. :(

ysiluokkalainen

Vierailija kirjoitti:
Onko noin pienellä paikkakunnalla kuitenkin lukio? Ja sinä ikäluokkasi ainoa lukioon hakeva poika? No tyttöjä ainaki on ympärillä paljon. Hanki siis tyttöystävä.

On täällä kuitenkin pari poikaa minun lisäkseni nyt hakemassa, mutta kummankaan kanssa ei olla hirveän hyvissä väleissä. Kyllähän niitten kanssa voi jutella yms mutta kyllä sitä kaipaisi muitakin ihmisiä ympärilleen.

ysiluokkalainen

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

On täällä kuitenkin pari poikaa minun lisäkseni nyt hakemassa, mutta kummankaan kanssa ei olla hirveän hyvissä väleissä. Kyllähän niitten kanssa voi jutella yms mutta kyllä sitä kaipaisi muitakin ihmisiä ympärilleen.

Ja vastauksena kysymykseesi, niin kyllä, täällä on silti vielä lukio ja yllättävän hyvä sellainen. :o

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat