E pillereiden lopetus ja painonnousu

Tyttö

Olen syönyt 10 vuotta meliane -pillereitä ja nyt pari viikkoa sitten lopetin ne. Paino on noussut 3 kg ja olo on tuhannen turvonnut. Olen aina painanut aikalailla saman verran eikä mikään muu ole muuttunut. Voiko tuo painonnousu johtua tuosta pillereiden lopettamisesta? Tasaantuukohan tuo itsestään vai pitääkö alkaa laihduttamaan? Olin ihan tyytyväinen entiseen (66 kg) tilaani, hurja mitä 3 kg tekee ololle ja ulkonäölle =(

Kommentit (3)

Vierailija

On varmaan mahdotonta tietää, miten jatkossa käy painosi kanssa.

Melianen sivuvaikutuksissa on listattu sekä painonnousu että painonlasku. Voihan ajatella, että sinulla Meliane on "aiheuttanut" painonlaskua siten, että ilman sitä painosi olisi suurempi. Ja nyt kun lopetit, niin tätä painonlaskuvaikutusta ei ole ja paino pyrkii nousemaan.

Painonnousu/turvotus voi olla aivan tilapäinenkin ongelma. Yleensä pitkään jatkuneen lääkityksen lopettamisen jälkeen jotain ohimenevää ilmenee.

Seuraile. Jos paino jatkaa nousuaan niin pirauta lääkärille tai sitten vain vähemmän ruokaa ja enemmän liikuntaa.

Vierailija

No mulla kävi toisin päin. Eli paino laski 2 kk:ssa 10 kg pillereiden lopettamisen jälkeen. Sanotaan, että ½ vuotta menee, että oma hormonitoiminta tasoittuu, joten odottele rauhassa. Luulatavasti vaan tätä oman tasapainon hakua ja sillä kerää turvotusta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat