Verenpaineen alentaminen suolaa vähentämällä

Vierailija

Mittasin äsken verenpainetta ja lukemat olivat kieltämättä vähän korkeanpuoleiset (alapaine yli 90). Sitten tajusin, että olen syönyt paljon suolaisia oliiveja, pop cornia yms viime aikoina, siis ilmeisesti saanut liikaa suolaa. Onko kellään tietoa miten nopeasti verenpaine laskee jos vähennän suolan käyttöä?

Harrastan liikuntaa ja olen normaalipainoinen, lisäksi stressiä ei ole erityisen paljon, muuta syytä verenpaineelle en keksi kuin tuo suola.

Kommentit (9)

Vierailija

Suola sitoo nestettä suoraan elimistöön ja siten nostaa verenpainetta. Useat verenpainelääkkeetkin toimivat suolajärjestelmään vaikuttamalla. Suolan vähentämisen vaikutus voi tulla nopeastikin mutta sitä täytyy jatkaa pysyvästi.

Vierailija

En tupakoi. En myöskään syö kovin hirveästi makeaa, mitä nyt hieman suklaata päivittäin (muutaman palasen). Tuskin tuo suklaa on nostanut painetta, eniten epäilen suolaa.

-ap

Vierailija

Mä en ole saanut omia paineitani laskettua millään, vaikka miten vähäsuolaisesti syön :( En tupakoi, liikun paljon. Sokeriakaan ei paljoa mene. Sukuvika :(

Vierailija

Luetun ymmärtäminen ja lähdekritiikki kunniaan. Lisättäköön vielä, että suola nostaa varmasti verenpainetta. Ylenmääräinen sokerin syönti on myöskin epäterveellistä mutta verenpainevaikutus on sekundaarista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat