paljonko rahaa kirppismyynnillä?
jos sinulla on joskus ollut kirppispöytä, paljonko olet tienannut?
Kommentit (31)
Ideahan on KIERRÄTYS eli saada hyväkuntoiset vaatteet ja tavarat eteenpäin uusille käyttäjille (maailma pelastuu), ei siinä bisneksestä ole kyse. Vaatteissa ei arvo säily, toisin kuin miesten autoissa :D
Vierailija kirjoitti:
Ideahan on KIERRÄTYS eli saada hyväkuntoiset vaatteet ja tavarat eteenpäin uusille käyttäjille (maailma pelastuu), ei siinä bisneksestä ole kyse. Vaatteissa ei arvo säily, toisin kuin miesten autoissa :D
Kiva että oot noin huumorintajuinen ;)
Olen pitänyt useita kertoja pöytää pääkaupunkiseudun suositulla itsepalvelukirpparilla. Voittoa tullut 25 - 170 €. Myynnissä lasten - teinien vaatteita (hyviä), kodintavaraa, sisustuslehtiä ym sekalaista.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt useita kertoja pöytää pääkaupunkiseudun suositulla itsepalvelukirpparilla. Voittoa tullut 25 - 170 €. Myynnissä lasten - teinien vaatteita (hyviä), kodintavaraa, sisustuslehtiä ym sekalaista.
Jess, rahantuloa ei voi estää!
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa näitä satojen eurojen "voittoja". Kukaa ei osta kirpparilla kymmenien eurojen arvoisia tavaroita. Aika paljon saa myydä parin euron vaatteita, jos saa siitä pöytävuokran jälkeen vielä satasia käteen.
Mä olin se, joka sai kahdelta viikolta 140 e voittoa. Suurin osa vaatteista ja tavaroistani oli semmoisia parin euron vauvanvaatteita, mutta siitä satsista meni kaikki vauvanvaatteet. Sitten oli vähän arvokkaampia vauvanvaatteita, esim. Ruskovillaa, 4-10 e. Sitten oli vauvan leikkihäkkyrä 10 e. Kallein pöydässäni ollut vaate oli äitini käyttämätön pellavatunika, sen hinnaksi laitoin 25 e ja se meni. Jos myy enemmän arvokkaampaa, hyvin liikkuvaa tavaraa (vaikkapa lasten ulkovaatteet), niin kylläpä sitä voittoa sitten saa. (Joku urputti termistä voitto, mä tarkoitan sitä summaa, mikä jää käteen pöytävuokran jälkeen.)
900 kahdesta viikosta on tullut, kun on ollut myynnissä hyväkuntoisia ulkovaatteita, kahden lapsen pieneksi jääneet vaatteet (ostajat aina kilvan kehuvat, miten kivoja), leluja kuten Legoja, elokuvia, urheilukamoja ja jonkin verran aikuistenkin vaatteita. Mutta kuten kirjoitinkin, toisinaan tulee "vain" 400.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taas näitä "voittajia", itse ostaneet rääsynsä jollain 1000 egellä ja myyvät parilla sadalla, EI SIINÄ OLE SILLOIN MITÄÄN VOITTOA!
Minun laskuopin mukaan tuossa tulee reippaahkosti tappiota.
Hehheh. Otsikossa tietenkin kysyttiin "paljonko rahaa kirppismyynnillä", ja te suuressa näsäviisaudessanne käännätte sen niin että pitäisi saada voittoa oman ostohintansa päälle. Kirppiksellä myydään käytettyä tavaraa, normaalit ihmiset ymmärtää ettei siitä tehdä voittoa uutena ostetun hinnan päälle.
Rahaa sen sijaan voi saada takaisin, osan tuosta alkuperäisestä sijoituksestaan.
Joo, voitolla tosiaan tarkoitetaan sitä summaa, joka jää pöytävuokran jälkeen käteen. Ei tässä ole kyse siitä, mitä nuo tavarat ovat uutena maksaneet. En minä ainakaan osta vaatteita siksi, että saisin niistä voittoa. Ja kivahan se on kuitenkin niistä käytetyistä jotain saada. Voisihan ne viedä vaikka Fidan laatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa näitä satojen eurojen "voittoja". Kukaa ei osta kirpparilla kymmenien eurojen arvoisia tavaroita. Aika paljon saa myydä parin euron vaatteita, jos saa siitä pöytävuokran jälkeen vielä satasia käteen.
Itselläni ainakin sitä tavaraa on ihan tuhottomasti sen kerran vuodessa kun menen myymään. Hintahaarukka on pääosin 2-8€. Ja tuohon voittoasiaan - olen itse aikamoinen kirppishai ja suurin osa myymistäni vaatteista on myös kirppikseltä ostettu, joko samalla hinnalla tai halvemmalla. Kirppistely on mulle myös harrastus eli mikään sairaalloinen "voittojen" laskeminen ei kuulu tapoihin :) -4
Tuo kysymys on vähän samaa luokkaa, kuin että "paljonko tienasit huuto.netissä myymällä" tai "paljonko tuli tuottoa viemällä tavaraa huutokauppaan". Kyse on lähinnä vain siitä, että millaista tavaraa ja kuinka paljon vie myytäväksi. Jos myyt ikivanhoja lumppuja ja puhkikuluneita paistinpannuja, niin tuskin saat edes pöytävuokraa katetuksi. Jos taas pöytä on täynnä järkevästi hinnoiteltua Iittalaa, Arabiaa, elektroniikkaa, laadukkaita sähkötyökaluja tai vaikkapa keräilyrahoja, voi hyvin olla että kirpputorillakin saa tuhannen euron myynnit viikossa.
Niinpä.. Mä sain viime kerralla jotain kympin pöytävuokran jälkeen. En aio enää koskaan myydä kirpparilla. Myin siis aikuisten vaatteita.