Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä saisin parisuhteeni kuntoon?

Vierailija
18.01.2024 |

Ongelmat ovat nämä: 

-mies ei osaa keskustella henkeviä, hän ei suutele minua takaisin, hän ei halaa takaisin ja yleensä vetäytyy tilanteesta pian pois, spontaanisti ja oma-aloitteisesti ei halaa tai edes kosketa millään tavalla ( paitsi öisin haluaa kuitenkin nukkua lusikassa ), hän tekee älyttömän pitkiä työpäiviä, mutta ei koe tarpeellisena viestitellä päivän aikana lainkaan ( kuulemma siksi, koska asumme JO saman katon alla muutenkin ), hän ei sano koskaan oma-aloitteisesti rakastavansa minua, hän ei koskaan huomioi minua pienilläkään teoilla tai eleillä...välillä hän jättää vastaamatta kokonaan kysymyksiin ja joudun toistamaan ne useita kertoja saadakseni vastauksen. Kotitöitä hän ei oma-aloitteisesti tee koskaan.Tässä siis muutamia ongelmia...koen, että olen hänelle kuin ilmaa.

Siis tämä mies on seurustellut koko ikänsä aikana VAIN kahden naisen kanssa,minut mukaanlukien. Hän on nelikymppinen ja tämä ensimmäinen parisuhde alkoi hänen ollessaan JO 28 ja päättyi neljän vuoden jälkeen. Tämä oli myös minua lukuunottamatta hänen ainut seksikokemuksensa. 

Eli ikää 40 ja tämä meidän on vasta hänen toinen parisuhteensa ja olen siis samalla vasta hänen elämänsä toinen seksikokemus.

Hän ei ole koskaan harrastanut yhdenyönjuttuja ( hän on aina ollut impotentti ja joutuu käyttämään lääkettä ), ei siis pettämistä myöskään, eli sellaisesta ei ole kyse. Hän on äärimmäisen introvertti, mutta jumalattoman nero ja älykäs, tunneälyä ei kylläkään juuri löydy. Hän on entinen jehovantodistaja. Hänellä on kaksoisveli, joka asuu edelleen isänsä luona, eikä ole kuulemma koskaan edes ollut naisen kanssa, ei seurustellut, ei mitään. Tämä veli on myös erittäin lahjakas nero...

Mutta mutta...mikä tätä miesystävääni siis oikein vaivaa? Tai mikä KAIKKI? Auttakaa minua, sillä kaikesta huolimatta hän on hyvä ihminen ja todella rakastan häntä, hän ei vain ole hyvä "mies" tai osaa sitä olla, jos näin voi sanoa. Hän siis tuntuu todella kylmältä ja välinpitämättömältä. Eli onko todella kyse siitä mitä minä pelkään, eli että hän EI rakastakkaan minua, vai onko nämä asiat hänen käytöksessään selitettävissä hänen menneisyydellään, impotentista ja  Jehovakasvatuksesta johtuvia? Tiedän hänellä olevan myös erittäin erittäin huono itsetunto.

Mitä voisin tehdä ja mitä voisin ymmärtää? Mitä voisin parantaa ja miten käsitellä asioita? Riitelen todella paljon, koska en saa tunteilleni minkäänlaista vastakaikua, olen surullinen ja pettynyt, ja koska hän tuntuu niin tunnekylmältä ja kuolleelta. 

Hän on kyllä tehnyt eteeni paljon paljon asioita, joita ihminen ei tekisi, jollei vähintäänkin välittäisi, ehkäpä jopa rakastaisi. Silti niin paljon puuttuu tästä suhteesta. 

Ja äärimmäisen pahoittelut huonosta ilmaisusta ja kappalejaosta, ne meni persiilleen...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä miestäsi kertomaan mikä persoonallisuus hän on tai tehkää molemmat se testi. Sen jälkeen googlaa ohjeet, miten "käsitellä" tuohon persoonallisuustyyppiin kuuluvaa henkilöä. Veikkaan että miehesi on INTP, ISTJ tai INTJ

Vierailija
2/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä miestäsi kertomaan mikä persoonallisuus hän on tai tehkää molemmat se testi. Sen jälkeen googlaa ohjeet, miten "käsitellä" tuohon persoonallisuustyyppiin kuuluvaa henkilöä. Veikkaan että miehesi on INTP, ISTJ tai INTJ

No voisin itse kyllä tutustua näihin, mutta hän tuskin osaisi vastata tähän mitään,kun hän ei oikein tunnu itsekään tietävän kuka oikein olisi..

Kiitos sinulle ystävällisestä vastauksesta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä yhtään mitään jos mies ITSE ei halua muuttua, muuttaa tai parantaa itseäänsä. Mitä ikinä tekisitkään niin ei niillä ole vaikutusta, koska muutos omaan käyttäytymiseen lähtee aina ihmisestä itsestä, eikä toisista ihmisistä. 

Vierailija
4/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että miehesi on asperger. Tutustu aiheeseen.

Miten saisit parisuhteesi kuntoon, onkin jo kinkkisempi kysymys. Aloituksen perusteella melkein sanoisin, et mitenkään. Syynä se, että toista ei voi muuttaa, itseään vain, kuitenkin kaikki ongelmat, jotka luettelit, ovat miehessä. Jos et pysty häntä hyväksymään omana itsenään, anna periksi.

Sinänsä tuo mitä kerroit oli kuin kuvaus omasta miehestäni, joten tiedän mistä puhutaan.

Vierailija
5/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt oli luokattoman huono.

Vierailija
6/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein saat tästä suhteen irvikuvasta?

Voihan se toinen olla vaikka kuinka hyvä ihminen jollain yleisellä tasolla tai vaikka kuinka älykäs, nero suorastaan, mutta jos jokin palikka puuttuu, eikä pysty inhimilliseen kanssakäymiseen ja läheisyyteen, niin sitten ei pysty. Sellainen ihminen ei ole kykenevä parisuhteeseen, eikä parisuhteesta tule mitään, vaikka kuinka vääntäisit itseäsi mutkalle ja vaikka yrittäisit kaikkesi.

Luovuta nyt, olet vielä seurusteluvaiheessa ilman suuria sitoumuksia. Voit vielä kävellä pois tuosta tilanteesta sydän ja sielu kokonaisina ja jatkaa elämääsi ehjänä.

Jos jatkat, rikot itsesi, sydämesi särkyy ja lopulta joudut kuitenkin lähtemään. Ja paikkailemaan itseäsi pitkään.

Kukaan ei jaksa, eikä pysty tuollaisern suhteeseen pitkään ilman, että vahingoittaa itseään.

Vierailija
7/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon ongelmia,  jos mainitsemasi olivat "muutamia". Hyviä "puolia", onko niitä mainitsemiasi hyvän ihmisen ja nerouden lisäksi muita? Hyviä ihmisiä on paljon, mutta neroja vähän. Eli nerouden takia rakastat jotain kuvitelmaa hänestä?

Luonnetta on hankala muuttaa, etenkin sinun muuttaa hänessä.  Käytöksen muuttamiseenkin tarvitaan hänen tahto ja panostus. Jos hän nyt yhtäkkiä alkaisi tekemään toivomiasi asioita, uskoisitko kuitenkaan aitouteen ja olisikokaan se vai riittääkö sinulle pelkkä teatteri?

Nyt sanoisin, että ainoa muutos, joka on tehtävissä, on että luovut mahdottoman toivomisesta. Ja jos sinun riitelysikään ei ole tuottanut tulosta sitä ei kannattane jatkaa.

Parisuhteen kuntoon saamiseksi tarvitaan molemmat osapuolet tähtäämään samaan maaliin. Onko hänen mielestä parisuhteessanne edes korjattavaa?

Vierailija
8/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi parantaa miestä, eikä se ole sinun tehtäväsi muutenkaan. Et ole terapeutti tai lääkäri.

Jos mies on oikeasti neron tasolla älykkyydessä, hän on todennäköisesti autisti. Lisäksi uskonlahkossa kasvamisen aiheuttama trauma painaa taustalla. Mutta ei edelleenkään ole sinun tehtäväsi ruveta hoitamaan aikuista miestä.

On hyvin yleistä, että miehet ovat parisuhteessa naisten kanssa, joista eivät edes pidä saati sitten rakasta. Mutta mies hyötyy parisuhteesta rahallisesti ja seksuaalisesti, vaikka hän inhoaisikin naistaan.

Vierailija
9/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä voi yksin suhdetta pelastaa.

Vierailija
10/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että miehesi on asperger. Tutustu aiheeseen.

Miten saisit parisuhteesi kuntoon, onkin jo kinkkisempi kysymys. Aloituksen perusteella melkein sanoisin, et mitenkään. Syynä se, että toista ei voi muuttaa, itseään vain, kuitenkin kaikki ongelmat, jotka luettelit, ovat miehessä. Jos et pysty häntä hyväksymään omana itsenään, anna periksi.

Sinänsä tuo mitä kerroit oli kuin kuvaus omasta miehestäni, joten tiedän mistä puhutaan.

No olen jo osannutkin epäillä, että jostain persoonallisuushäiriöstä olisi kai melkein pakko olla kyse. Ollaan keskusteltu aiheesta lukuisia kertoja, ja hän on itsekin myöntänyt, että tietää olevansa poikkeuksellinen ja tämäkin on kuulemma syy, miksi ei ole uskaltanut lähteä tutustumaan naisiin. Hän tietää siis itsessään ja veljessään olevan jotain "vialla". Mutta mitään ei ole koskaan tutkittu eikä diagnosoitu. Toisinaan olen yrittänyt asennoitua tällaiseen ajatteluun ja sitä kautta yrittää ymmärtää. Mutta se on äärimmäisen vaikeaa, kun ei ole tarkkaa diagnoosia. En voi myöskään kunnolla netin kautta tutustua persoonallisuushäiriöön kun en tiedä mistä aivan tarkalleen on kyse. Ei ole minun tehtäväni leikkiä lekuria, vaan tarkka diagnoosi olisi saatava siis ammattilaiselta. No, se on näköjään hänelle vaikeaa. Impotenssiinkin haki lääkärin apua vasta, kun oli jo eroamassa tästä edellisestä. Ja heillä oli kuulemma myrskyisä suhde ( No en ihmettele ) ja tämä nainen joutui siis kärsimään peräti neljä vuotta siitä, ettei mies saanut aikaiseksi hakea impotenssiin aiemmin apua. Vasta suhteen lopussa kävi lääkärissä, mutta se ei enää mitään pelastanut. Tästä edellisestä suhteestakin voisi kai jotain päätellä: nainen oli ulkomaalainen, vasta 17-vuotias, käytännössä vielä lapsi miehen ollessa jo itse 28. Nainen jätti miehen ollessaan 21, koska ei kuulemma enää kestänyt. Mutta itse näen, että mikäli kyse olisi jostakin p.häiriöstä, on erittäin surullista, ettei siihen voisi saada lausuntoa ja näin ollen helpotusta ja ymmärrystä vastapuolelta. Parisuhteetkin toimisi jatkossa paremmin kun tietäisi mistä on kyse.Se olisi varmasti myös hänelle helpotus.

Vierailija
11/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisminkirjolla. Jätä se, muuten katkeroidut ton tunnekylmän heebon kanssa. Ihan oikeasti.

Vierailija
12/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, 28-vuotias mies seurustelee teinin kanssa, eikä näe tässä mitään ongelmaa? Ja Ap aloittaa seurustelun tälläisen kuvatuksen kanssa?

Eihän tuossa koko tilanteessa ole mitään järkeä! Tyyppi kuulostaa oikeasti kammottavalta ja mitä kaikkea voikaan vielä paljastua.

Ihan sama mikä siinä on vialla ja sitä vikaa on paljon! Juokse jo Ap!

Vierailija
13/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se ymmärrys toisen häiriintyneisyyttä kohtaan hävitä omia tarpeita.

Ei tuollaisen kanssa pärjää kuin toinen samanlainen.

Vierailija
14/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jäisin odottelemaan että joku typykkä korjaa hänet pois.

Vierailija
15/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon ongelmia,  jos mainitsemasi olivat "muutamia". Hyviä "puolia", onko niitä mainitsemiasi hyvän ihmisen ja nerouden lisäksi muita? Hyviä ihmisiä on paljon, mutta neroja vähän. Eli nerouden takia rakastat jotain kuvitelmaa hänestä?

Luonnetta on hankala muuttaa, etenkin sinun muuttaa hänessä.  Käytöksen muuttamiseenkin tarvitaan hänen tahto ja panostus. Jos hän nyt yhtäkkiä alkaisi tekemään toivomiasi asioita, uskoisitko kuitenkaan aitouteen ja olisikokaan se vai riittääkö sinulle pelkkä teatteri?

Nyt sanoisin, että ainoa muutos, joka on tehtävissä, on että luovut mahdottoman toivomisesta. Ja jos sinun riitelysikään ei ole tuottanut tulosta sitä ei kannattane jatkaa.

Parisuhteen kuntoon saamiseksi tarvitaan molemmat osapuolet tähtäämään samaan maaliin. Onko hänen mielestä parisuhteessanne edes korjattavaa?

En todellakaan rakasta häntä nerouden takia. Olen itse ryhmä kuin saapas emmekä ole samalla tasolla lainkaan. Se mitä minä haluan, liittyy tunnepuoleen, tunnepuolella nimittäin MINÄ olenkin sitten se "nero"...haluaisin vain, että oltaisiin samalla tasolla. Kun suutelen häntä, hän suutelisi takaisin. Kun halaan häntä, hän halaisi takaisin, tai laittaisi joskus edes käteni ympärilleni. Sen sijaan hän seisoo paikoillaan kuin patsas, koskematta minuun ollenkaan. Mutta sitten ah, kun yö tulee, hän haluaakin minut tiukasti lusikkaan. Mutta siihen se läheisyys sitten jääkin, yö on siis ainut asia, jolloin saan häneltä läheisyyttä. Ja ei, seksiin hän ei tee koskaan aloitetta, vaan sen teen aina minä. Olen ymmärtänytkin, että pystyy elämään ilman seksiä. Siis jos nopeasti lasken vaikkapa 18.ikävuodesta eteenpäin, on hänellä ollut seksielämää vain yhteensä 5 vuotta ja ikää siis tosiaan jo 40, eli on aikuisiällä kyennyt elämään ilman seksiä peräti 17 vuotta. 

Vierailija
16/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaali asperger? Ei tule muuttumaan.

Vierailija
17/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei suutele sinua takaisin tai anna läheisyyttä, koska hän ei syystä tai toisesta koe sitä tärkeäksi. Ei hän tuosta muutu. Eivät ne edellisetkään kumppanit saaneet häntä muuttumaan etkä saa sinäkään häntä muuttumaan.

Voit joko hyväksyä hänet tuollaisena, tai erota. 

Vierailija
18/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asberger on eri asia kuin persoonallisuushäiriö. Asberger on autismin spektrille kuuluva häiriö, ymmärrys tästä voisi auttaa sinua ja miestä ymmärtämään hänen käytöstään, jospa tutustuisitte aiheeseen. 

Jos pidät todennäköisempänä, että miehellä on pers.härö. ennemmin kuin autismi niin juokse.

Kuvauksesi perusteella mielestäni asberger on todennäköisempi.

Vierailija
19/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen. Et mitenkään. 

Sinulla on mies-lapsi ja sinä olet hänen äiti, huolehtia, kodinhoitaja ja tsemppaaja. 

Mitä sinä saat tästä suhteesta? 

Vierailija
20/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asberger on eri asia kuin persoonallisuushäiriö. Asberger on autismin spektrille kuuluva häiriö, ymmärrys tästä voisi auttaa sinua ja miestä ymmärtämään hänen käytöstään, jospa tutustuisitte aiheeseen. 

Jos pidät todennäköisempänä, että miehellä on pers.härö. ennemmin kuin autismi niin juokse.

Kuvauksesi perusteella mielestäni asberger on todennäköisempi.

En tiedä kannattaako perehtyä autismin kirjoon sen enempää, ei siitä suhteesta silti tule tuon ihmeempää.

Ymmärtäminenkään ei aloittajaa auta, päin vastoin; se vain pitkittää tuskallisen yksipuolisen suhteen kestoa. 

Parempi vain kohauttaa olkiaan ja todeta, että kaikkia se leipä elättääkin ja jatkaa matkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi