Minua käpälöitiin tänään julkisessa kulkuvälineessä :O
Se oli aivan selvästi tarkoituksellista käpälöintiä (pyllyni paikkeille), mutta kuitenkin toteutettu siten että jos olisin älähtänyt siinä kaikkien kuullen, olisi mies saattanut väittää että se oli vahinko. Se ei varmasti ollut vahinko, se oli tilanteen kaikki seikat huomioon ottaen aivan varmasti tahallista, jo sekin että tuo henkilö tuli ilman syytä alun alkaenkin liian lähelle minua minun taakseni. Silloin jo vaistoni hälytti jotain ja hetken päästä kävi noin.
Harmi kun oli niin kiire, harmi kun koko tilanne oli hektinen muutenkin ja tuli puun takaa (ja sitähän hän epäilemättä hyödynsi), muuten olisin ottanut asian puheeksi kovalla äänellä ja kertonut mistä tuollaisessa on kyse ja minkä se tekee hänestä. Olisihan siinä saattanut olla olkalaukullenikin yllättävää uutta käyttöä huitaisun muodossa. Nyt tyydyin vain salamannopeasti tajuamaan asian, mietin kuinka reagoida ja nopeasti totesin että parempi kävellä vain pois, minkä olin siinä kiireellä tekemässä muutenkin. Kaikenlaisia, siis voi jumalauta! Näin jälkeenpäin alkoi pänniä enemmänkin. No onneksi oli tuntematon ja todennäköisesti emme enää kohtaa. (Ja ihan oli kotimaista alkuperää se herrahenkilö.)
Kommentit (90)
Ei pidä syyllistää 99% miehistä niiden 1% ääliöiden vuoksi. Suurin osa miehistä ei todellakaan ahdistele naisia eikä käpälöiminen julkiliikenteessä tulisi heille mieleenkään. Yksi ainoa aktiivinen ahdistelija ehtii käydä käpälöimässä montaa naista päivän aikana.
Jos käpälöintiä sattuu teidän kohdallenne niin kova karjaisu tyyliin SORMET IRTI ja kännykkäkameralla kuva tyypistä rikosilmoitusta varten. Lyöminen ei kannata ellei itse halua päätyä syytettyjen penkille. Se kun ei enää tuossa vaiheessa ole itsepuolustusta. Ja jos takanasi sattuu olemaan useamman ihmistä niin voit lyödä täysin viatonta sen kähmijän ojennettua kätensä taaempaa.
Minä en nyt alkuunkaan ymmärrä, miten miesten ympärileikkaus liittyy naisten kokemaan seksuaaliseen ahdisteluun. Kaksi täysin eri asiaa.
Mutta jos miesten ympärileikkaukset ovat noin sydämen asia, kannattaa varmaan kääntyä niiden puoleen, jotka sitä eniten tekevät eli uskovaiset (mm. juutalaiset ja muslimit). Tässäkään asiassa ei pääse naisia syyttämään koska yllätys, yllätys, uskontojen hengelliset johtajat noissa piireissä ovat miehiä. He välittävät ja tulkitsevat sen partasuisen ukkelin (kyllä, miehiä taitaa olla niin juutalaisten Jahve kuin muslimien Allah) sanomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kaupunki/linja? Osaan joko välttää tai varautua sopivalla nyrkkiraudalla tähän limanuljaskaan törmäämiseen. Avainnippu nyrkissä saattaa hups sentään lipsahtaa vauhdilla aroille paikoille, oho hups ja sellasta sattuu.
Koitahan rauhoittua, Xena. Jos täällä av:lla luet jonkin mamman miesvihaisia tarinoita, niin koita ymmärtää, että ne eivät todennäköisesti ole mitään tositarinoita. Vähän nyt lähdekritiikkiä ennen kuin alat tuon enempää pullistelemaan.
Et ehkä usko, jos sanon että naiset kohtaavat tällaista ahdistelua elämässään paljon?
Pyllyä puristetaan baaritiskillä, jopa rintoja saatetaan kouraista ohimennen. Ja päälle erinäinen ehdottelu sekä huorittelu, kun ei kelpaa.
Minusta on mielenkiintoista, että joku löytää miesvihaa kirjoituksesta, jossa nainen kertoo huonon kokemuksensa, johon liittyy yksittäinen mies. Aiemmin ajattelin miesvihaa kaikkialla näkevien kirjoittajien olevan provoja, mutta ehkä asia ei olekaan niin; miesvihaepäilijä luultavasti itse yleistää kokemuksensa naisten kanssa koskemaan kaikkia naisia ja olettaa siksi aloittajan tekevän samoin, vaikka sille ei olisi mitään perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kaupunki/linja? Osaan joko välttää tai varautua sopivalla nyrkkiraudalla tähän limanuljaskaan törmäämiseen. Avainnippu nyrkissä saattaa hups sentään lipsahtaa vauhdilla aroille paikoille, oho hups ja sellasta sattuu.
Koitahan rauhoittua, Xena. Jos täällä av:lla luet jonkin mamman miesvihaisia tarinoita, niin koita ymmärtää, että ne eivät todennäköisesti ole mitään tositarinoita. Vähän nyt lähdekritiikkiä ennen kuin alat tuon enempää pullistelemaan.
Et ehkä usko, jos sanon että naiset kohtaavat tällaista ahdistelua elämässään paljon?
Pyllyä puristetaan baaritiskillä, jopa rintoja saatetaan kouraista ohimennen. Ja päälle erinäinen ehdottelu sekä huorittelu, kun ei kelpaa.Oikein arvattu, en uskokaan. Nuo tapahtumat sattuvat vain osalle naisista. Aivan kuten osa miehistäkin kohtaa seksuaalista ahdistelua.
Tässä on nyt kyse todennäköisyyksistä. Se, että nainen joutuu seksuaalisen ahdistelun kohteeksi on paljon yleisempää kuin se, että kohteena olisi mies. Got it?
Varmaan onkin aika paljon yleisempää, mutta toisaalta moni ei edes miellä miehiin kohdistuvaa ahdistelua ahdisteluksi. Useinhan asenne on, että miehen pitäisi olla suorastaan iloinen, kun kerran huomiota saa.
Omakohtaista kokemusta miehenä löytyy niin pyllynpuristelusta kuin suoraan vehkeisiin kiinni käymisestä. Tuo huorittelu kun ei nainen lämpene kourimisesta on tietysti ikävää, mutta naisilla ne vastaavat reaktiot sisältävät usein homottelun ja potenssiongelmista vihjailun lisäksi fyysistä väkivaltaa, tyyliin avokämmenellä läiskäisy tai vaikka juoman kaataminen päälle. Näistäkin on omakohtaista kokemusta.
Eihän siinä mitään, epäillähän saa aina ja pitääkin (sehän kuuluu oikeastaan jo nettilukutaitoonkin) mutta kun minulla alkaa jo nyt olla pahat aavistukset siitä ,että pian yleisiksi kähmijöiksi piankin jo keksitään ne tällä palstalla jo niin tutut "limaiset yököttävät,inhottavat,eivätkä enää edes niin komeat keski-ikäiset ja jo keski-iän ylittäneetkin ällöttävät sedät ja setämiehet " jne.
Vaikka todellisuudessa( olen itsekin havainnut) että juuri tuollaiset erilaisissa väentungoksissa ,busseissa ,kaduilla junissa ym. julkisissa tiloissa kähmäisyt sujuvat joltain pienessä nousuhumalassa todennäköisesti olevilta nuorilta jannuilta (... ja varsinkin vielä joltain kännikaveruksilta) aivan suvereenisti ja sanoisinpa että juuri niiltä sellaisilta,eli siis siinä tilassa olevilta kaikkein todennäköisimmin .
Epäilen, että tuota nyt aivan selvinpäin kukaan täyspäinen tekisikään .Inhottavaahan jonkun tuntemattoman kourimiset tietysti ovat ,mutta siihen ei auta muu kuin sanoa päin näköä ,että "Nyt irrotat heti tai...! " ) ja tietenkin riittävän kovalla volyymilla ja määrätietoisella äänensävyllä ,joka selkeästi ilmaisee että todella ja oikeasti myös tarkoitat mitä sanot.
Vauvapalsta ei kyllä ole mikään kanava vaikuttaa tuollaisiin kähmijöihin eikä oikeastaan kanava edes valittaa heidän käytöksestäänkään. Se on tehtävä itse suoraan sillä paikalla missä sellaista tapahtuu ja sillä siisti.
Apuahan julkisessa kulkuvälineessä saa aina ,joten ei se pitkään voi siellä koskaan jatkua. Hyvin marginaalisia tapauksiahan nuo tuollaiset,joka tapauksessa kuitenkin ovat, eikä niitä nyt päivittäin kenellekään naiselle satu.
Inhottavinta saati kauheinta maailmassa se ei nyt kuitenkaan ole-verrattuna siihen mitä naiset jossain Intiassa tai Afganistanissa varmasti joutuvat (jo yleisen käytöksen tasolla) sikäläisten miesten taholta kokemaan-se ei taatusti jää mihinkään pienten läpsäisyjen ja pylln nipistelyn tasolle.
Miksiköhän tähänkin ketjuun piti tulla provoilemaan ja vääristelemään, etenkin tuon yhden. :( Tiedän mitä tapahtui, tiedän miten tilanne meni. Kyllähän tänne kirjoitetaan ihan kaikenlaisista aiheista, miksei sitten tästäkin kun mielen päällä luonnollisestikin oli. :( En myöskään ole väittänyt että tällainen olisi kovinkaan yleistä, tai mistä minä tiedän onko, mutten ainakaan ainakaan itse ole kokenut että olisi, enkä ole mikään miesvihaaja. Mielestäni miehet ovat keskimäärin asiallisia, mutta valitettavasti on olemassa tuollaisia poikkeuksiakin.
Näköjään minkä tahansa aiheen voi ottaa ja muuttaa julmaksi irvailuksi ja vitsailuksi, koska te jotkut ette käsitä ettekä te välitä siitä että näiden useimpien kirjoitusten takana on kuitenkin ihan oikeita, eläviä, tuntevia ja ajattelevia ihmisiä. Ainakin minä olen ja ainakin tämä aloitus oli siltä pohjalta tehty. ap
Minua on kouraissut rinnasta ja pyllystä sekä suomalainen että ulkomaalainen juurikin kulkuneuvossa ja virnuillen pyytäneet muka anteeksi, tämän jälkeen olen onneksi reagoinut nopeasti ja polkaissut korkkarillani heitä jalkoihin että "sori se oli vahinko". Toivottavasti nuo äijät eivät ainakaan enää ketään kouri piikkikoron iskun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minua on kouraissut rinnasta ja pyllystä sekä suomalainen että ulkomaalainen juurikin kulkuneuvossa ja virnuillen pyytäneet muka anteeksi, tämän jälkeen olen onneksi reagoinut nopeasti ja polkaissut korkkarillani heitä jalkoihin että "sori se oli vahinko". Toivottavasti nuo äijät eivät ainakaan enää ketään kouri piikkikoron iskun jälkeen.
Jee, joku muukin tekee tätä! Juu, ruuhkabussissa sattuu "valitettavia" vahinkoja :)
Hoi naiset, ketä kourittu tai muuten lähennelty ihmisten ilmoilla! Oletteko viehättäviä/kauniita? Ja miten pukeudutte? Mietin vaan, valitaanko usein tietyntyyppisiä naisia uhreiksi vai onko vaan sattumankauppaa kenet ne valitse....
Vierailija kirjoitti:
Mäkin teen aina noin, varsinkin terävillä korkkareilla astun varpaille ja liikutan sitä kenkää edestakaisin, toivottavasti tuli varvasmurtuma kähmijöille, ainakin mustelmia tuli. Ilme on näkemisen arvoinen.
Olen myös lyönyt nyrkillä lujaa vatsaan. Harrastan nyrkkeilyä, joten lyöntini eivät ole mitään kevyitä, ja vastapuoli ei ollut jännittänyt lihaksia valmiiksi, haha.
Julkisessa paikassa on myös turha pelätä mitään väkivaltaista kostoa noilta urpoilta, suosittelen kaikille väkivaltaa niitä vastaan, se on ainoa keino saada tuo loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tähänkin ketjuun piti tulla provoilemaan ja vääristelemään, etenkin tuon yhden. :( Tiedän mitä tapahtui, tiedän miten tilanne meni. Kyllähän tänne kirjoitetaan ihan kaikenlaisista aiheista, miksei sitten tästäkin kun mielen päällä luonnollisestikin oli. :( En myöskään ole väittänyt että tällainen olisi kovinkaan yleistä, tai mistä minä tiedän onko, mutten ainakaan ainakaan itse ole kokenut että olisi, enkä ole mikään miesvihaaja. Mielestäni miehet ovat keskimäärin asiallisia, mutta valitettavasti on olemassa tuollaisia poikkeuksiakin.
Näköjään minkä tahansa aiheen voi ottaa ja muuttaa julmaksi irvailuksi ja vitsailuksi, koska te jotkut ette käsitä ettekä te välitä siitä että näiden useimpien kirjoitusten takana on kuitenkin ihan oikeita, eläviä, tuntevia ja ajattelevia ihmisiä. Ainakin minä olen ja ainakin tämä aloitus oli siltä pohjalta tehty. ap
Ajattelevat muutkin kuin sinä, eivätkä tänne mitkään pelkät koneet kirjoita ja ajatuksiaan vapaalle palstalle saavat tulla ilmaisemaan kaikki ketkä noudattavat keskustelun sääntöjä eli eivät niitä riko...
Mikäli tuolla sanonnallasi "etenkin tuon yhden" ( kuten jo arvaan) minun kommenttiini viittasit ,niin enkö siinä mielestäsi muka sanonut riittävän selvästi mitä sellaisista kähmijöistä ajattelen ja miten heidän suhteensa kannattaa mielestäni aina toimia ?
Et voi väittää että olisin puolustellut sellaista hölmöilyä ja törkeilyä.
Sanoin vain ,että se onnistuu kyllä useammilta siihen syyllistyneiltä paremmin juovuksissa kuin selvinpäin ollessaan ja että silloinkin se on kyllä enemmän sellaista nuorten poikien meininkiä yleensä luontevimmin, kuin kenenkään vanhojen miesten.
Se oli vain pelkkä totemus ja kuten kerroin sellaisia (joitakin ) kokemuksia on minullakin ollut.
Ehkä muutama tosin vain ,enkä ole niitä sen jälkeen jäänyt hirveästi hautomaan.
Vierailija kirjoitti:
Hoi naiset, ketä kourittu tai muuten lähennelty ihmisten ilmoilla! Oletteko viehättäviä/kauniita? Ja miten pukeudutte? Mietin vaan, valitaanko usein tietyntyyppisiä naisia uhreiksi vai onko vaan sattumankauppaa kenet ne valitse....
Ne valitsee sattumanvaraisesti, oletan niiden toimivan myös samalla periaattella kuin raiskaajien.
Eli tutkimusten mukaan raiskaajat etsivät urhiksi mahdollisimman alistuvan ja kiltin oloisia uhreja, pukeutumisella ei ole väliä, ja ne itse asiassa välttelee niitä minari/seksibeibejä, koska ne on itsevarman oloisia, paras uhri on sellainen kiltin oloinen hiljaisen oloinen.
Mua on eniten ahdisteltu, kun olen työvaatteissa, eli siistin oloinen, silmälaseilla, ja kevyellä meikillä.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta, oho, refleksinä vaan tiukka jalan koukistus taakse ja navakka potku kantapäällä runkkarin munille! Oho oho, mites nyt noin, ihan vaistomaisesti tapahtui! Sitten jätät runkkarin kierimään maahan haljenneita nyssäköitään tuskaisena puristaen, eipä siirry ne runkkarigeenit enää eteenpäin! :) Kyynärpää isku naamaan voisi myös tulla ihan refleksinä vaan ja nenu vinoon, mutta suvunjatkotuhopotku tulee yleensä automaattisemmin.
Ja sitten heräsit.
Tosielämässä tuollainen akrobaattinen potku olisi hyvin epäergonominen ja osuessaankin aika heikkotehoinen, koska missään ruuhkabussissa ei mitään tilaa suuremmin ole. Vaikka olisikin ei potku todennäköisesti osuisi kunnolla kohteeseen kun näköaistin apu puuttuisi.
Tuo kyynerpääisku voisi olla ehkä mahdollista toteuttaa, vaikka liioittelulta sekin kuulostaa.
Mutta onhan tämä mielenkiintoinen katsaus naisten fantasiamaailmaan.
-Mies 29v + 1v-
Idiootti marsumies. Ymmärrätkö että se on naisten arkipäivää? Ahdistelua tapahtuu siitä päivästä eteenpäin kun olet noin 13. Olen nyt 46 eikä se ole vieläkään loppunut täysin. Nykyisin osaan tosin pitää puoleni, mutta nuorempia naisia ei kukaan suojele, eikä siihen voi edes koskaan täysin varautua. Tunge kuule marsusi perseeseesi ja ole hiljaa kun et kerran naisia ymmärrä.
Pyhällä vulvalla paloi käämit etkä edes lukenut Mies 29:n tekstiä. Hän kommentoi iskuja.
Mutta toki, kiva ketju naisten väkivallan ihannoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne valitsee sattumanvaraisesti, oletan niiden toimivan myös samalla periaattella kuin raiskaajien.
Eli tutkimusten mukaan raiskaajat etsivät urhiksi mahdollisimman alistuvan ja kiltin oloisia uhreja, pukeutumisella ei ole väliä, ja ne itse asiassa välttelee niitä minari/seksibeibejä, koska ne on itsevarman oloisia, paras uhri on sellainen kiltin oloinen hiljaisen oloinen.
Mua on eniten ahdisteltu, kun olen työvaatteissa, eli siistin oloinen, silmälaseilla, ja kevyellä meikillä.
Paitsi että sinne sen minihameen (tai varsinkin minimekon) alle sen raiskausta suunnittelevan on vain niin paljon mutkattomampaa,helpompaa,nopeampaa ja yksinkertaisempaa raiskaajan se peniksensä äkkiä työntää ja tunkeutua. Housuja ,varsinkaan niitä nykyisiä tiukkoja (...jotka monen pitää kotonakin melkein kiskoa ylleen) ei taas ihan niin vain keneltäkään pystykään riisumaan.
Minimekkohan ei niihin verrattuna tarjoa muuta kuin korkeintaan vähän näkösuojaa.Sellaisen käyttäjäähän sanotaankin 'rohkeaksi'. Ei sensijaan koskaan sanota että nainen oli rohkeasti julkisella paikalla yllään 'vain' farkut ja villapaita. Miksiköhän? ( Miettikääpä vähän) Eihän iltalehtien kuvissa myöskään esitellä naisia rohkeasti (pitkissä) farkuissa ja villapaidoissa.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että sinne sen minihameen (tai varsinkin minimekon) alle sen raiskausta suunnittelevan on vain niin paljon mutkattomampaa,helpompaa,nopeampaa ja yksinkertaisempaa raiskaajan se peniksensä äkkiä työntää ja tunkeutua. Housuja ,varsinkaan niitä nykyisiä tiukkoja (...jotka monen pitää kotonakin melkein kiskoa ylleen) ei taas ihan niin vain keneltäkään pystykään riisumaan.
Oletko ihan vajaa?
Tiedätkö miten raiskaus tapahtuu, ei se tapahdu tunkemalla se muna väkisin jonnekin hameen alle.
Vaan se raiskaaja uhkaa tappaa sut, ja sä riisut sen takia itse sun housut. Pelon takia se raiskattu myös pysyy paikoillaan.
Lue vähän aikaa naisten ja miesten kertomuksia raiskauksista ja siitä miten ne tapahtui, jos kestät lukea sellaista, ja lopeta tuollaisen mutuilun suoltaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee, joku muukin tekee tätä! Juu, ruuhkabussissa sattuu "valitettavia" vahinkoja :)
Ettei vain sieltä (jo tutun ) bussipysäkin sateenvarjon alta olisi jo astuttu sisään sinne maaseutulinjan 'ruuhkabussiin' ?
Vierailija kirjoitti:
Olen kauniinpuoleinen, pukeudun peittävästi useimmiten, esim. Kesällä maksimekko tai nilkkapituinen hame ja T-paita. Minihameita en omista ja toppeja käytän vain aluspaitoina. Minua ahdistellaan silloin tällöin ja on kerran yritetty raiskata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin teen aina noin, varsinkin terävillä korkkareilla astun varpaille ja liikutan sitä kenkää edestakaisin, toivottavasti tuli varvasmurtuma kähmijöille, ainakin mustelmia tuli. Ilme on näkemisen arvoinen.
Olen myös lyönyt nyrkillä lujaa vatsaan. Harrastan nyrkkeilyä, joten lyöntini eivät ole mitään kevyitä, ja vastapuoli ei ollut jännittänyt lihaksia valmiiksi, haha.
Julkisessa paikassa on myös turha pelätä mitään väkivaltaista kostoa noilta urpoilta, suosittelen kaikille väkivaltaa niitä vastaan, se on ainoa keino saada tuo loppumaan.
Toivottavasti olette yhtä iloisia sittenkin kun joku raivotar potkii teidän pojiltanne munat sohjoksi kun bussissa vahingossa törmäävät ja käsi osuu pyllylle tms.
Oikeasti, tuntuu että naiset koittavat pidätte itselleen oikeuden lyödä miehiä aina kun heitä on käsietäisyydellä, vaikka sitten hätävarjeluksi tai muuten vaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan vajaa?
Tiedätkö miten raiskaus tapahtuu, ei se tapahdu tunkemalla se muna väkisin jonnekin hameen alle.
Vaan se raiskaaja uhkaa tappaa sut, ja sä riisut sen takia itse sun housut. Pelon takia se raiskattu myös pysyy paikoillaan.
Lue vähän aikaa naisten ja miesten kertomuksia raiskauksista ja siitä miten ne tapahtui, jos kestät lukea sellaista, ja lopeta tuollaisen mutuilun suoltaminen.
Sellaista ei Suomessa kyllä missään ruuhkabusseissa tapahdu (ja tuskinpa niissä paljon muuallakaan,ellei nyt sitä Intiassa sattunutta tapausta lasketa ja sen tekijäthän siellä jo odottavatkin enää sitä hirttotuomionsa täytäntöönpanoa)
Onko tuo 90 % oma veikkauksesi vai perustuuko se johonkin todelliseen?