Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanoin, etten todennäköisesti pysty järjestämään hatajaisia. Sisarukset raivoavat

Vierailija

Meidän perheessä ei olekaan niin "avoin ja keskusteleva ilmapiiri" kuin on puhuttu. Kun sanoin, että kun jompikumpi vanhemmistamme kuolee, minusta ei todennäköisesti ole järjestämään hautajaisia. Tunnen itseni, ja halusin sanoa tämän etukäteen. Sisarukseni tuntuvat nyt kääntyneen minua vastaan. Olen sydämetön, en halua olla tekemisissä perheen kanssa jne. Tuntuu aivan helvetin pahalta, kun kertoo jotakin henkilökohtaista ja perhe kääntyy siitä minua vastaan. Eivät välimme ole vuosiin olleet kovin hyvin läheiset mutta tuntuu melkein kuin minua ei haluttaisi enää.

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Kuolema on aina herkkä asia, saa tunteet pintaan. Ehkä sisarukset ovat aloittaneet asian käsittelyn jo nyt? Usein vanhemman kuolema saa aikaan myrskyä sisarusten välille. Silloin on parempi ettei sano mitään todella loukkaavaa.

Vierailija

Mitä tarkoitat tuolla, ettet pysty järjestämään hautajaisia? Et pysty menemään hautaustoimistoon valitsemaan arkkua, koska... romahdat? Vai tarkoitatko itse muistojuhlaa? Et pysty valitsemaan sinne tarjottavia tsi itse leipomaan? Avaa vähän.

Vierailija

Onko asetelma oikeasti sitten toi että sun pitäisi yksin ne hautajaiset järjestää eikä sisarukset osallistu kuin korkeintaan perinnönjakoon?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat tuolla, ettet pysty järjestämään hautajaisia? Et pysty menemään hautaustoimistoon valitsemaan arkkua, koska... romahdat? Vai tarkoitatko itse muistojuhlaa? Et pysty valitsemaan sinne tarjottavia tsi itse leipomaan? Avaa vähän.
Jos kohtaan voimakasta surua, olen helposti toimintakyvytön. Olen ymmärtänyt, että hautajaisjärjestelyt pitää aloittaa heti. Silloin jonkun muun täytyy ottaa vastuu niiden sujumisesta. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko asetelma oikeasti sitten toi että sun pitäisi yksin ne hautajaiset järjestää eikä sisarukset osallistu kuin korkeintaan perinnönjakoon?
Minun oletetaan aina järjestävän kaikki tällaiset asiat, koska asun lähimpänä. Oma elämänikään ei ole kovin vakaa mutta apua ei ole koskaan tarjottu. -ap

Vierailija

Ap, miksi sinun pitäisikään yksin mitään järjestää? Sinullahan on enemmän kuin yksi sisarus, koska käytät heistä monikkomuotoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se olekaan reilua, että sysäät vastuun muille. Sinunkin pitää osallistua. Kuten sisarustenkin.
Ei se ole pitämisestä kiinni jos ei pysty. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun oletetaan aina järjestävän kaikki tällaiset asiat, koska asun lähimpänä. Oma elämänikään ei ole kovin vakaa mutta apua ei ole koskaan tarjottu. -ap

No, asetelma ei ole reilu missään mielessä. Sano se sisaruksillesi. Että se, että asut lähimpänä ei tarkoita, että sinä joudut yksin tekemään asiat. Että nyt on sisarusten vuoro terheentyä.
Ja sitten annat heidän rutkuttaa, jos ovat niin moukkia, että vielä kehtaavat.
Ps. Hautaustoimistot hoitavat asiat kyllä tarvittaessa ihan täysin. Huomautapa niille sisaruksillesi, että valinta on heidän: mitä enemmän hautaustoimisto hoitaa, sitä isompi lovi jaettavaan perintöön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se olekaan reilua, että sysäät vastuun muille. Sinunkin pitää osallistua. Kuten sisarustenkin.
Kellään ei ole mitään velvollisuutta järjestää vanhempiensa hautajaisia tai järjestää muistotilaisuutta. Älä hanki lapsia sillä oletuksella, että he kyllä saattelevat sinut hautaan. Onhan noin tapana tehdä, mutta jokainen päättää kyllä itse, mitä on valmis tekemään.

Vierailija

Tämä on vähän hullu riita, koska kukaan ei ole edes kuollut. Mutta asia on painanut minua pitkään, joten se oli pakko sanoa. Tuntuu, että tuo on ihan äärimmäinen tilanne, että joutuu jälleen kerran olemaan se vahva vaikka oikeasti on heikoin.

Taidan ottaa yhteyttä hautaustoimistoon ja kysellä näistä asioista. Haluan ainakin tietää tarkalleen, mitä pitää tehdä. -ap

Vierailija

Suunnittele etukäteen... mikä hautaustoimisto, minne haudataan, missä muistojuhla, muistilista tarvittavista asioista. Sitten kun tilanne tulee eteen ,kaivat paperin esille ja alat toteuttaa listaa alkaen kohdasta 1.

Toinen on sitten se että et tee mitään. Varmaan kk saa olla ihan rauhassa, ennenkuin viranomaiset ihmettelee kun jääkaappi ei tyhjene. Ehdit kerätä itsesi kasaan.

Vierailija

Jos ne vanhemmat ovat vielä hengissä niin turha kai sitä on vielä hautajaisia suunnitella!

Mistä edes tiedät mihin kuolevat aikanaan joten se kuolema voi olla vaikka helpotus pitkän kitumisen jälkeen.

Jos teitä on monta sisarusta niin eiköhän hommat hoidu ja rahalla saa palvelua jos kukaan ei halua tehdä mitään. Mutta jokaisen on tarpeen vaatiessa tehtävä jotain eikä vaan istua märisemässä...aikuisella ihmisellä nyt vaan on velvollisuuksia jotka on hoidettava,

Vierailija

Minä olen ainoa lapsi, joten en voinut kääntyä sisarusten puoleen. Mutta hautaustoimistot hoitavat lähes kaiken, sieltä sai tosi paljon apua ja ensimmäisen käynnin jälkeen loput hoidettiin puhelimitse.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat