Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Meillä palvelusväki tekee ruokaostokset ja he ostavat jauhenlihan valmiiksi pestynä. Se tietysti maksaa enemmän kuin pesemätön jauhenliha mutta onneksi meillä on varaa koska mieheni on yksi Suomen rikkaimmista ihmisistä.
Ei niissä ylellisissä herkkupuodeissa mistä meidän ruokamme ostetaan edes myytäisi mitään niin rahvaanomaista kuin pesemätön jauhenliha.
Itse pesen jauhenlihan spaghettin keitto vedellä.
Pesu veden voi kuivattaa lihaliemikuutioiksi patterin päällä talvi aikaan kun patteri on lämmin.
Jääpala astia on kätevä haihdutus astia talvella ja säilytys astia pakkasessa jos on kesä
Vierailija kirjoitti:
Jauhen liha on omaan makuuni hieman liian mautonta ja sitkeää. Jauhettuna jauhen jauheliha on ihan ok. Ja varsinkin sika-jauhejauheliha on jo varsin hyvää!
Olen täysin samaa mieltä. Itse tein sika-jauhesta makaronilaatikkoa häihini ja kaikki kiittelivät!
Eikö tämän asian jankkaamisen voisi jo lopettaa? Tämä on lakannut olemasta hauska jo vuosia sitten. Jankkaavat ovat kuin vanhoja setiä sukujuhlissa jotka hokevat samaa vitsiä vuodesta toiseen ja nauravat sille itse. Kaikki muut ovat lopen kyllästyneitä saman hokemiseen ja sanovat heh-heh, ja poistuvat vähin elein paikalta.
En ole koskaan kuullutkaan jauhenlihasta. Jauhen on jonkun ihmisen nimi. Kai hän osaa peseytyä itsekin.
Sen sijaan paistetun jauhelihan keitän vielä vedessä. Yöksi jääkaappiin suppiloon. Survon lihat pohjalle. Aamulla poistan riisikakun kokoisen rasvan pois. Kai ne rasvat voisi jollekin eläimelle syöttää, ehkä siilille.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämän asian jankkaamisen voisi jo lopettaa? Tämä on lakannut olemasta hauska jo vuosia sitten. Jankkaavat ovat kuin vanhoja setiä sukujuhlissa jotka hokevat samaa vitsiä vuodesta toiseen ja nauravat sille itse. Kaikki muut ovat lopen kyllästyneitä saman hokemiseen ja sanovat heh-heh, ja poistuvat vähin elein paikalta.
Tosikkojen ei ole pakko tätä ketjua lukea!
Meillä jauhenliha pestään sille erikseen valmistetulla jauhenlihan pesukoneella, joita myydään hyvin varustetuissa kodinkonekaupoissa!
Minä pesen jauhet niin hyvin jo eläessä ettei niiden lihoja enää kuolleena tarvi pestä. Kasvattajia on tietty moneen lähtöön, mutta aika tarkasti jauhien kasvatusta ja elinoloja valvotaan, että uskaltaisin väittää jauhen lihan olevan ihan syömäkelpoista ilman pesuakin.
Jaa, jauhenliha on taas herännyt henkiin. Kai se osaa itsekseen kömpiä kylppäriin peseytymään, joten ei tarvitse minun pestä.
Onko jauhenliha siis joku lukihäiriöisen jauheliha?
Valmiiski pestyssä jauhenlihassa kun kaupasta ostaa on vettä jo ostettaessa. Huomaa kun valmiiksi pesty jauhenliha keittyy pannulla eikä paistu.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Se on elämään kyllästyneiden av-mammojen inside-huumoria.
Mikä on paras tapa pestä jauhenliha?
Vierailija kirjoitti:
Kai se osaa itsekseen kömpiä kylppäriin peseytymään, joten ei tarvitse minun pestä.
Eihän se ole vielä kuusivuotiaskaan. Aika kova vaatimus senikäiselle!
Kyllä siinä kunnon kirjopesulinkous, n. neljä minuuttia, on paras. Samalla sinkoutuu pois turhat rasvatkin, vain puhdas sika-nautakarjun aromi jää.
Vierailija kirjoitti:
Tai typo. Nauratti, nyt taidan olla liian väsy nauraakseni.
En ole tiennyt, että jauhenliha kestää vesipesua. Siksi olen vienyt sen aina pesulaan pestäväksi.
Kestääkö vesipesun ja missä lämpötilassa?
Tiedän! Niitä valmistetaan vain Suomen markkinoille, vaikka onkin hyvin tunnettu, ulkomaalainen merkkituote. Ovat hyvin ajan hermolla, tuntevat eri markkina-alueiden haasteet ja vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Minä pesen jauhet niin hyvin jo eläessä ettei niiden lihoja enää kuolleena tarvi pestä. Kasvattajia on tietty moneen lähtöön, mutta aika tarkasti jauhien kasvatusta ja elinoloja valvotaan, että uskaltaisin väittää jauhen lihan olevan ihan syömäkelpoista ilman pesuakin.
Makuasia.
Olen syönyt molempia ja tykkään kyllä elävänä pestyn jauhin vahvamakuisesta lihasta.
Miehelläni on refluksivaiva, joten hänelle sopii paremmin, että pestään vielä lihoinakin.
Siksi laitan molemmille omat pihvit, koska rakastan miestäni ja tahdon hänen vatsalleen vain parasta ja sopivinta ruokaa.
Jauhen liha on omaan makuuni hieman liian mautonta ja sitkeää. Jauhettuna jauhen jauheliha on ihan ok. Ja varsinkin sika-jauhejauheliha on jo varsin hyvää!